Hyundai-Sime Darby Motors (HSDM) oficjalnie wprowadził na rynek Hyundaia Creta w Malezji. Oferowany w jedynym wariancie Plus i udało nam się go również przetestować

1 rok temu

Dzisiaj rano firma Hyundai-Sime Darby Motors (HSDM) oficjalnie wprowadziła na rynek malezyjski model Hyundai Creta. Kompaktowy SUV Creta jest oferowany tylko w jednym wariancie Plus, co oznacza, iż ​​jest to bogaty w funkcje SUV, który idealnie pasuje do bardzo, bardzo konkurencyjnego SUV-a segmentu B. Hyundai Creta kosztuje 149 888 RM, w trasie bez ubezpieczenia na Półwyspie Malajskim. Tak, podstawowy SUV Hyundaia segmentu B kosztuje teraz ponad 150 tys. usługi dla naszych pierwszych 150 kupujących. Och, udało nam się to również wypróbować, ponieważ HSDM miał kilka jednostek, do których mogliśmy wskoczyć podczas krótkiej jazdy próbnej po Ara Damansara i rejonie lotniska Subang. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o tym, co myślimy o tym samochodzie w tym artykule wprowadzającym na rynek.

Creta ma 4315 mm długości, 1790 mm szerokości i 1630 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2610 mm. Na zdjęciach wydaje się mały, ale w rzeczywistości Hyundai Creta jest nieco większy niż inny SUV Hyundaia z segmentu B, Kona. Jaka jest więc różnica między Kona a Cretą? Cóż, Creta została zaprojektowana z myślą o rynkach wschodzących, takich jak Indie, Indonezja, by wymienić tylko kilka, a Kona to pełnowymiarowy kompaktowy SUV sprzedawany w Korei Południowej, Australii i tego rodzaju. Trzeba jednak przyznać, iż Creta z malezyjskimi specyfikacjami jest lepiej wyposażona niż te, które można zobaczyć w Indonezji, ponieważ mamy wszystkie funkcje bezpieczeństwa i znacznie więcej standardowego wyposażenia niż Creta w regionie.

Wynika to z faktu, iż malezyjscy nabywcy lubią samochody o wyższej specyfikacji, ale potrzebują samochodu w konkurencyjnej cenie, dlatego HDSM wprowadza Cretę, aby Malezyjczycy mogli kupić dobrze wyposażonego Hyundaia za rozsądną cenę. To skomplikowane, ale mieliśmy krótką jazdę próbną Cretą i możemy powiedzieć, iż jest naprawdę dopracowana, ma dużo przydatnego wyposażenia, a podwozie 1,5 litra FWD nadaje się do jazdy miejskiej.

„Hyundai Creta jest skierowany do tych, którzy pragną indywidualności, chcą się wyróżniać i wyłamać z norm. Stylistyka Sensuous Sportiness nadaje mu niepowtarzalną prezencję i styl. Jednocześnie jest wyposażony we wszystkie technologie i udogodnienia, które doskonale uzupełniają aktywny, codzienny tryb życia” — powiedział Jeffrey Gan, dyrektor zarządzający ds. handlu detalicznego i dystrybucji w Malezji, Sime Darby Motors.

„Jesteśmy bardzo podekscytowani wprowadzeniem na rynek Crety, kolejnego Hyundaia, który jest naprawdę przygotowany do wyróżnienia się na rynku malezyjskim. Rynek SUV-ów nie wykazuje oznak spowolnienia, zarówno na świecie, jak i w Malezji, a wprowadzenie Crety daje Malezyjczykom większy wybór w postaci kompaktowego SUV-a, który jest w pełni zgodny z duchem czasu” – powiedział Low Yuan Lung, dyrektor zarządzający HSDM.

Przód Hyundaia Creta Parametric Jewel ma diodowe światła do jazdy dziennej, które są ukryte w osłonie chłodnicy, dzięki czemu wygląda zarówno groźnie, jak i intrygująco. W nocy łączą się z zamontowanymi na zderzaku reflektorami projekcyjnymi LED, tworząc oszałamiającą i modną sygnaturę wizualną. Creta ma ładną stylistykę przodu Hyundaia i odważną konstrukcję tyłu. Przednia osłona chłodnicy w stylu skrzynki na jajka ze światłami LED nadaje samochodowi bardzo nowoczesny wygląd, a tył jest wyjątkowy dzięki podzielonym zespołom tylnych świateł. Naśladując przód i dodając odrobinę więcej charakteru do czegoś, co, co zaskakujące, zostało zaprojektowane jako samochód na rynki wschodzące. Być może prostota profilu bocznego zdradza jego podstawową specyfikację projektową.

Wewnątrz znajdziesz wiele rozwiązań technologicznych, które poprawiają komfort, wygodę i adekwatności jezdne. Obejmuje to 10,25-calowy zestaw wskaźników TFT LCD, 8-calowy ekran dotykowy informacyjno-rozrywkowy z bezprzewodowym systemem Android Auto, Apple CarPlay i rozpoznawaniem głosu, automatyczną klimatyzację z tylnymi otworami wentylacyjnymi (co jest świetne dla pasażerów z tyłu w naszym gorącym i wilgotna pogoda), otwieranie i uruchamianie bez kluczyka, a także elektroniczny hamulec postojowy z funkcją automatycznego zatrzymania. Zauważysz również, iż ma siedzenia z tkaniny i nie ma śladu skórzanego wykończenia z wyjątkiem kierownicy. Osobiście siedzenia z tkaniny są przyczepne i pomogłyby w zakrętach. Oczywiście ci, którzy lubią wygodę siedzeń ze skóry lub sztucznej skóry, są bez skóry. Istnieje wiele teksturowanych twardych tworzyw sztucznych, które sprawiają, iż wnętrze wygląda lepiej niż gdyby miało zwykłe plastikowe powierzchnie. Ten cyfrowy klaster TFT sprawia, iż ​​Creta czuje się bardziej premium niż jest.

Przestrzeń jest również dobra, z przodu iz tyłu, ponieważ kiedyś było nas czterech w samochodzie, dwie z nas miały ponad 176 cm, a z tyłu były dwie panie średniego wzrostu i było więcej niż dużo miejsca na nogi i kolana dla pasażerowie z tyłu. Creta zwodzi wielkością. W rzeczywistości jest zbliżony do tego, co widzisz w Hondzie HRV, a choćby w Hyundai Kona. Może być nieco węższy niż HRV, ale wydaje się dłuższy w środku. To jednak tylko wstępne przemyślenia.

Czterocylindrowy silnik benzynowy Creta Smartstream G1,5 litra przekazuje moc 115 KM przy 6300 obr./min i moment obrotowy 144 Nm przy 4500 obr./min na przednie koła za pośrednictwem inteligentnej przekładni zmiennej Smartstream (IVT), umożliwiając płynną, wydajną i natychmiastową jazdę. Do dyspozycji kierowcy są aż cztery tryby jazdy do wyboru – Eco, Normal, Sport i Smart – pokazujące wszechstronność charakteru Crety.

Jeździliśmy głównie w trybie Smart, który pasuje do większości stylów jazdy w środowisku miejskim i wokół niego. Reakcja przepustnicy ze skrzyni CVT i silnika jest dobra, dociążenie układu kierowniczego jest lekkie, ale pozwala dobrze ustawić Cretę podczas pokonywania zakrętów. Napęd to typowo Hyundai, w którym czuje się solidnie i bezpiecznie przy prędkościach miejskich i przy zwykłych prędkościach autostradowych. Zawieszenie wydaje się dobrze amortyzowane i odpowiednie na malezyjskie drogi, które mają wyboje i koleiny. A to była jazda próbna prosto z salonu z 16 km na zegarze Crety. Mogłoby być lepiej, gdybyśmy sprawdzili ciśnienie w oponach, ale ponieważ była to jazda startowa, jest adekwatnie przyzwoita. Jest wyposażony w 17-calowe opony, które wydają się dobrze pasować do Crety pod względem komfortu jazdy, a hałas drogowy wydaje się przyzwoicie tłumiony również w przypadku opon OEM.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Creta jest standardowo wyposażona w sześć poduszek powietrznych i kompleksowy zestaw funkcji bezpieczeństwa czynnego Hyundai SmartSense, w tym asystenta unikania kolizji z przodu i martwego pola, asystenta utrzymania pasa ruchu, asystenta podążania pasem ruchu, ostrzeżenie o opuszczeniu pojazdu poprzedzającego, kolizję w ruchu poprzecznym z tyłu -Asystent unikania, ostrzeżenie o bezpiecznym wyjeździe i asystent świateł drogowych — wszystkie z nich składają się na pełną pięciogwiazdkową ocenę bezpieczeństwa w ramach Programu oceny nowych samochodów dla państw Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN NCAP).

Udało nam się tylko przetestować funkcję kamery cofania i asystenta martwego pola, i wygodnie było mieć na Creta. Samochód jest dobrze wyposażony, a widoczność z kabiny dla kierowcy jest dobra bez żadnych skarg. Asystent martwego pola to jedna z funkcji, którą lubię we wszystkich nowych samochodach i którą muszę mieć.

Hyundai Creta można zamówić w kolorze Dragon Red Pearl, Galaxy Blue Pearl, Titan Grey Metallic, Midnight Black Pearl lub Creamy White Pearl. Klienci mogą dokonywać rezerwacji w dowolnym autoryzowanym punkcie sprzedaży w całym kraju lub na stronie Cl!cktoBuy (https://www.hyundai.com.my/clicktobuy/)

Obecna oferta SUV-ów HSDM obejmuje obecnie, w porządku rosnącym pod względem wielkości, Kona/Kona Electric, Creta, Ioniq 5 i Palisade, a lista ta ma jeszcze wzrosnąć w nadchodzących miesiącach.

















Idź do oryginalnego materiału