Południowokoreański producet ogłosił nową, ambitną strategię, która pozwoli mu pokonać rywali. Hyundai zaproponuje klientom modele z każdym dostępnym rodzajem mechaniki i każdym segmencie. W tym model, który stawia pod znakiem zapytania zakup hybrydowej Toyoty.
Nowa strategia Hyundaia to najbardziej ambitny plan w historii marki
Organizowane corocznie wydarzenie CEO Investor Day stało się sceną ujawnienia nowej, bardzo ambitnej strategii marki Hyundai. Południowokoreański producent zaplanował wprowadzenie ponad 18 modeli hybrydowych, które pozwolą mu osiągnąć sprzedaż 5,55 miliona samochodów na całym świecie do końca dekady.
Hyundai zamierza zaproponować klientom pierwszy model, który skorzysta z technologii napędu, jakiej nigdy nie miał. Udostępni go swoim klientom od 2027 roku. Wśród modeli, których premiera planowana jest przed rokiem 2030, jest także elektryczny IONIQ 3 przeznaczony na europejski rynek, średniej wielkości pickup dla Ameryki Północnej, nowy SUV EV Elexio dla Indii oraz elektryczny sedan segmentu C dla Chin.
Do 2030 roku w ofercie marki pojawi się również 7 nowych, wysokowydajnych modeli „N”. Nowy IONIQ 6 N „wprowadzi nowy paradygmat dla wysokowydajnych pojazdów elektrycznych” – poinformował Hyundai, oferując zaawansowane funkcje i technologie.
IONIQ 3, jak poinformował Hyundai, będzie wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji, zaprojektowany specjalnie z myślą o kierowcach w Europie. To, co jednak najbardziej martwi Toyotę i Volkswagena to pojazdy z nową technologią hybrydową, która zyskuje na popularności w Chinach i ma szansę podbić rynek w nadchodzących latach. Trafi ona do modeli Hyundaia i jego luksusowej marki Genesis. W ten sposób producent dostosowuje swoje portfolio do potrzeb klientów na największych rynkach.
Nowy Hyundai z technologią EREV dostaje zasięg 960 kilometrów
Hyundai robi szach mat rywalom, sięgając po hybrydę z wydłużonym zasięgiem (EREV, Extended Range Electric Vehicle). Pierwszy model, który pojawi się w 2027 roku, zaoferuje wrażenia z jazdy samochodem elektrycznym i wyeliminuje strach przed utratą zasięgu.
Tego typu technologia napędu dodająca silnik benzynowy do platformy pojazdu elektrycznego nie napędza bezpośrednio kół. Wytwarza energię elektryczną do ładowania akumulatora. Dzięki temu pojazd jest cichy, natychmiastowo przyspiesza, a jednocześnie możliwe jest tankowanie w dowolnym momencie, co zmniejsza obawy związane z zasięgiem.
Nowy Hyundai wyposażony w wysokowydajny akumulator i silnik elektryczny osiągnie zasięg ponad 960 km dzięki zoptymalizowanej synergii akumulatora i silnika. To mocny atut, który południowokoreański producent wykorzysta przeciwko Toyocie i Volkswagenowi. W porównaniu do modelu w 100% elektrycznego nowy model o zwiększonym zasięgu wykorzysta mniejszy akumulator. Hyundai połączy go z niewielkim silnikiem benzynowym.
Hyundai poinformował, iż zwycięska strategia zakłada samodzielnie opracowane przez markę, wysokowydajne akumulatory. Mają zapewniać pełną moc pojazdu elektrycznego, zużywając mniej niż połowę pojemności akumulatora. W efekcie klienci otrzymują gwarancję wytrzymałości i wydajność przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. W czasach drożyzny to rozwiązanie jest szyte na miarę większej liczby konsumentów.
Luksusowa marka Genesis także wprowadzi na rynek modele hybrydowe wyposażone w układy napędowe EREV i to począwszy od 2026 roku. Hyundai stawiając na modele o zwiększonym zasięgu rozwiąże problemy z zasięgiem i holowaniem. Zastosowanie większych akumulatorów w pojazdach elektrycznych zwiększa zasięg, ale ich masa obniża wydajność. W efekcie to znacznie zmniejsza zasięg po załadowaniu. Strategia wdrożenia napędów EREV wysoko podnosi poprzeczkę rywalom.
Koreańczycy stawiają na strategiczne partnerstwa
Hyundai zamierza także rzucić wyzwanie chińskiemu gigantowi BYD. Nowy, lokalnie produkowany Elexio to pierwszy pojazd elektryczny Hyundaia, wykorzystujący technologię i oprogramowanie opracowane przez chińskich liderów.
Hyundai Motor przyspieszając penetrację rynku i rozwój technologii wykorzysta transformacyjne sojusze. Na przykład kooperacja z Waymo obejmująca prototypy IONIQ 5, pozwoli mu wykorzystać technologię w pełni autonomicznej jazdy Waymo na drogach USA. To stanowi istotny kamień milowy w strategii autonomicznej mobilności Hyundai Motor.