Hyundai Kona vs Tucson | Połączenie samochodowe

2 lat temu

Hyundai Kona vs. Tucson: Na papierze pojedynek wydaje się niezwykły, ponieważ oba pojazdy pochodzą od tego samego południowokoreańskiego producenta samochodów. Ale z dużą ilością standardowego wyposażenia, świetną gwarancją oraz oszczędnymi i wydajnymi edycjami, łatwo zauważyć atrakcyjność zarówno Tucsona, jak i Kony.

Podczas gdy mniejszy Kona ma rozmiar przyjazny dla miasta i jest dostępny w wersji Electric i pikantnym modelu N, Tucson oferuje modele hybrydowe i hybrydowe typu plug-in, które pasują do przestronnego wnętrza i wielu funkcji bezpieczeństwa.

Rywalizacja jest trudna dla obu stron. Najnowszy Hyundai Tucson konkuruje z Honda CR-V I Złodziej Nissana, Kona bardziej bezpośrednio z Kia Sportage i Hondą HR-V. choćby między sobą to zacięty wyścig — ale jeżeli zdecydowałeś się na crossover Hyundaia i chcesz, aby był niedrogi i kompaktowy, oto, co polecamy.

Hyundai Kona 2023r

Ceny i funkcje Hyundai Kona vs. Tucson

Kona zaczyna się od połowy 20 000 $; Kona N osiąga średnią cenę 30 000 USD

Tucson zaczyna się od wysokich 20 000 $ i może wzrosnąć do połowy 40 000 $

Najlepsze typy: Kona SEL, Tucson SEL Hybrid z pakietem Convenience

Do czego można porównać Hyundai Kona? Ile kosztuje Kona?

Być może kupujesz Hondę HR-V lub Mazdę CX-30 – ale jeżeli szukasz małego crossovera w niskiej cenie, Kona 2023 może trafić w dziesiątkę. Kosztuje zaledwie 23 475 USD, a to nie pozostawia wielu pustych miejsc na jego dziarskości. Jest wyposażony w automatyczne hamowanie awaryjne, tempomat, aluminiowe felgi, funkcje zasilania i 8,0-calowy ekran dotykowy z Android Auto i bezprzewodowym Apple CarPlay. Każdy Hyundai ma 5-letnią gwarancję na 60 000 mil, a także 3 lata lub 36 000 mil bezpłatnego serwisu. Polecamy średniotonowy Kona SEL, który dodaje bezkluczykowy start i monitory martwego pola. Dodalibyśmy pakiet Convenience o wartości 1700 USD na podgrzewane przednie siedzenia, szyberdach i bezprzewodowe ładowanie telefona. Jest więcej mocy w turbodoładowanej Kona N-Line za 29 185 USD i Kona Limited za 30 285 USD, która jest wyposażona w skórę i adaptacyjny tempomat; aby uzyskać najwyższą moc, Kona N otrzymuje wszystkie ulepszenia wydajności za około 36 000 USD.

Do czego można porównać Hyundai Tucson? Ile kosztuje Tucson?

Tucson ma wyższą cenę, ale także bardziej standardowe wyposażenie, a także dłuższą listę opcji. Gwarancja jest taka sama jak w przypadku Kona, co czyni Tucsona kolejną wielką wartością. Podstawowe crossovery Tucson SE kosztują 28 035 USD i mają siedzenia z tkaniny, funkcje zasilania i ten sam 8,0-calowy ekran dotykowy z bezprzewodowym Apple CarPlay i przewodowym Android Auto. Tucson SEL za 29 365 USD z pakietem Convenience dodaje bezprzewodowe ładowanie telefona, 10,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, elektrycznie sterowany szyberdach, elektrycznie sterowaną klapę tylną i tapicerkę ze skóry syntetycznej. Dodając hybrydowy układ napędowy ze standardowym napędem na wszystkie koła, Tucson pozostaje najlepszą wartością w cenie około 35 000 USD. Tucson jest również dostępny w klasach XRT, N-Line i Limited, a także w modelu Plug-In Hybrid, który ogranicza ofertę do ponad 45 000 USD.

Gdzie jest produkowany Hyundai Kona? Gdzie jest produkowany Tucson?

Kona są budowane w Korei Południowej, podobnie jak niektóre Tucsony, ale większość napędzanych gazem Tucson pochodzi w tej chwili z Montgomery w Alabamie.

Zaleta: Hyundai Kona, który oferuje doskonałą jakość za niższą cenę.

Hybryda typu plug-in Hyundai Tucson 2023

Rozmiar, liczba miejsc siedzących i przestrzeń ładunkowa Hyundai Tucson vs. Kona

Kona ma rozmiar mały; Tucson jest co najmniej średnim

Bardziej przestronne wnętrze Tucsona ma prosty kokpit

Zasada drugiego rzędu i przestrzeni ładunkowej Tucsona

Czy Tucson czy Kona jest większy?

Tucson, z dużym marginesem. Kona to mały SUV, z wygodnym wnętrzem dla czterech dorosłych osób – ale nie można zaprzeczyć, iż zajmuje mniej miejsca. Kona ma wspierające przednie i tylne siedzenia, które są jeszcze bardziej wzmocnione w wersjach N-Line i N. Ale z 35,2 cala miejsca na nogi na tylnych siedzeniach i smukłym nadwoziem najlepiej nadaje się dla dwóch pasażerów średniej wielkości z tyłu. Kona ma aż 46 stóp sześciennych przestrzeni ładunkowej za przednimi siedzeniami, gdy oparcia są złożone; to 19,2 stóp sześciennych, gdy oparcia tylnych siedzeń są podniesione.

Jak duży jest Hyundai Tucson?

To kompaktowy crossover, ale tylne siedzenia otwierają się do średniej wielkości przestrzeni. Tucson zyskał 3,4 cala rozstawu osi, kiedy został przeprojektowany w 2022 roku, a teraz ma 108,5 cala rozstawu osi – rozpiętość, która ogólnie określa ilość miejsca we wnętrzu. Ma również całkowitą długość 182,3 cala, co oznacza, iż ​​urósł do rozmiarów Toyoty RAV4 i Hondy CR-V.

Cała ta przestrzeń jest widoczna we wnętrzu, gdzie Tucson otrzymuje podtrzymujące przednie fotele, tapicerkę ze skóry syntetycznej i elektrycznie regulowane na poziomie wyposażenia SEL. Z tyłu 41,3 cala miejsca na nogi w Tucsonie przewyższa niektóre sedany Hyundaia i jest zdecydowanie szerszy niż Kona, chociaż trzy osoby po drugiej stronie tylnej ławki przez cały czas będą wygodne.

Tucson ma 38,7 stóp sześciennych miejsca do przechowywania za tylnym siedzeniem i 74,8 stóp sześciennych po złożeniu tylnych siedzeń.

Zaleta: Tucson ma znacznie więcej miejsca, zwłaszcza z tyłu.

Hyundai Kona 2023r

Bezpieczeństwo Hyundai Kona i Tucson

Wyniki testów zderzeniowych są mieszane z Tucsonem

Oba mają automatyczne hamowanie awaryjne

Oba mają najnowsze zaawansowane technologicznie funkcje zapobiegania wypadkom

Jak bezpieczny jest Hyundai Kona?

NHTSA przyznaje mu w sumie pięć gwiazdek, ale IIHS nie zaktualizował swojego wyniku od czasu, gdy Kona została niedawno odnowiona. (Nowa Kona ma się ukazać w 2024 r.) Wszystkie Kona otrzymują automatyczne hamowanie awaryjne i aktywną kontrolę pasa ruchu, a droższe modele mogą być wyposażone w monitory martwego pola i adaptacyjny tempomat.

Hybryda typu plug-in Hyundai Tucson 2023

Jak bezpieczny jest Hyundai Tucson?

Jeśli chodzi o IIHS, jest to nagroda Top Safety Pick+, ale NHTSA oceniła ją ogólnie na cztery gwiazdki. Mimo to Tucson jest standardowo wyposażony w automatyczne hamowanie awaryjne, aktywną kontrolę pasa ruchu i ostrzeżenia dla pasażerów z tyłu. Na poziomie wyposażenia SEL Tucson ma monitory martwego pola i adaptacyjny tempomat, podczas gdy Limited Tucsons ma kamery martwego pola, tylne automatyczne hamowanie awaryjne, przednie i tylne czujniki parkowania oraz system kamer otaczających.

Zaleta: Kona, pomimo nowszego projektu Tucsona.

Hyundai Kona 2023r

Zużycie paliwa Hyundai Tucson vs. Kona

Najlepsza ekonomiczność Tucsona jest dostępna w formie wtyczki

Przebieg gazu Kona nie jest tak silny, jak się spodziewaliśmy…

…Ale jest Kona Electric do rozważenia

Hyundai Kona nie osiąga najlepszych wyników w zakresie oszczędności paliwa w swojej klasie, ale jest dostępny w wersji Kona Electric, która jest dobra na ponad 250 mil zasięgu wtyczek. Oprócz tej wersji, najlepsza ekonomia w ofercie występuje w podstawowej specyfikacji z napędem na przednie koła, z ocenami EPA wynoszącymi 30 mpg w mieście, 35 na autostradzie, 32 w połączeniu. Wersje turbo są prawie takie same, z oceną 29/35/32 mpg z napędem na przednie koła i z napędem na wszystkie koła, 27/32/29 mpg. Kona N jest najgorszym z całej gamy przy 20/27/23 mpg.

Tucson ma OK, jeżeli nie jest hybrydą. EPA ustala podstawowe wersje na 26 mpg w mieście, 33 mpg na autostradzie, 29 mpg w FWD i 24/29/26 mpg z AWD. Hybrydy zdobywają doskonałe oceny 38/38/38 mpg w kolorze niebieskim i 37/36/37 mpg w SEL Convenience and Limited spec. Dzięki hybrydowemu układowi napędowemu typu plug-in, Tucson zapewnia 33 mile jazdy elektrycznej i 35 mpg łącznie po zużyciu tego akumulatora.

Korzyść: Kona Electric dla purystów, Tucson Hybrid dla reszty z nas.

Hybryda typu plug-in Hyundai Tucson 2023

Wyniki Hyundai Kona vs. Tucson

Wydajność nie jest tutaj wykluczona z menu, zwłaszcza w Kona. Płonąca Kona N wieńczy linię, która zaczyna się od odpowiedniej mocy i modelu turbo ze średniej półki, który jest więcej niż wystarczający dla większości kierowców.

Kona SE i SEL mają 147 KM, które pochodzą z 2,0-litrowego rzędowego 4-cylindrowego silnika połączonego z CVT. Nie ma w nim dreszczyku emocji, ale lekarstwem jest 195-konny turbo-4 w wersjach N-Line i Limited. Są lepsze w przyspieszaniu, choćby gdy ich kapryśna 7-biegowa dwusprzęgłowa automatyczna maszyna jest zdezorientowana przez żądania mocy przy niskich prędkościach. Najlepszy ze wszystkich jest 275-konny Kona N z turbodoładowanym 4- i 8-biegowym podwójnym sprzęgłem; podczas gdy inne modele unikają poślizgu w ciasnych zakrętach, Kona N zachwyca się nimi, choć może wydawać się zbyt twarda do codziennej jazdy.

Jeśli chodzi o Tucsona, jego podstawowy 2,5-litrowy rzędowy silnik o mocy 187 KM jest wyposażony w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na przednie lub na wszystkie koła. Wolno się włącza i nie ma dużego chrząknięcia podczas mijania autostrady. Wersja hybrydowa o mocy 226 KM jest wyposażona w 1,6-litrowy turbodoładowany silnik czterocylindrowy w połączeniu z akumulatorem i silnikiem, który jest znacznie bardziej zdolny do ruszania i przebijania się przez ruch uliczny z małą prędkością, dzięki większemu momentowi obrotowemu i płynnej 6-biegowej automatycznej. Plug-in Tucsons dostają większy akumulator i w rezultacie prowadzą się inaczej: wszystkie wersje jeżdżą dość płynnie i mają lekki układ kierowniczy bez większego wyczucia, ale znaczna waga akumulatora typu plug-in pomaga wygładzić niektóre bryły przy niskiej prędkości w Jakość jazdy Tucson. Ustaw dowolny z nich w trybie sportowym, a nastrój jazdy znacznie się poprawi.

Jaki prześwit mają Hyundai Tucson i Kona?

Prześwit Kony wynosi 6,7 cala, podczas gdy Tucson wynosi 8,3 cala.

Zaleta: Kona N jest hałaśliwa i gotowa do jazdy po torze; zestaw Tucson Hybrid do podróży międzystanowych.

Hyundai Kona 2023r

Stylizacja nadwozia i wnętrza Hyundai Tucson vs. Kona

Tucson ma kanciaste nadwozie, ale nijakie wnętrze

Ciało Kona ma niemal szaloną liczbę linii

Oba crossovery mogły znieść pewne wyrafinowanie

Hyundai otrzymuje pochwały za przesuwanie koperty stylistycznej z obydwoma crossoverami, ale czasami przydałby się folder z manili.

Kona ma tu starszy kształt – jeździ po drogach od 2018 roku i zostanie przeprojektowana w 2024 roku. Czasami może wydawać się chaotyczna ze wszystkimi rozbłyskami, liniami, nacięciami, zagnieceniami, a zwłaszcza z wysoko zamontowanymi światłami do jazdy LED . Wersje Kona N-Line i Kona N mają czerwone wykończenia, które zwracają na nie jeszcze większą uwagę, co może być dokładnie tym, czego szukasz. Wnętrze jest mniej niż ekscytujące, z dużą ilością szarego i czarnego plastiku, ale Hyundai pasuje do dużego ekranu informacyjno-rozrywkowego w każdej wersji.

Ostry kształt Tucsona wypada znacznie lepiej. Jest pochylony do przodu, z głębokimi fałdami origami po bokach, a detale w kształcie rombu ożywiają jego rogi wraz z owiewkami świateł do jazdy LED. Wewnątrz jest rozczarowanie: duży ekran informacyjno-rozrywkowy znajduje się w błyszczącym czarnym obelisku między przednimi siedzeniami, gdzie jest gotowy do pobrania wszystkich możliwych odcisków palców. Dzięki bardzo stonowanym paskom metalowego wykończenia i otworom wentylacyjnym kabina Tucson wygląda tak, jakby straciła całą uwagę na nadwoziu.

Zaleta: Kształty Tucsona bardziej ze sobą współpracują. Myślimy.

Hybryda typu plug-in Hyundai Tucson 2023

Który samochód jest lepszy: Hyundai Kona czy Tucson?

Ogólnie rzecz biorąc, Kona 2023 uzyskuje ocenę TCC 6,2 na 10, chociaż dalibyśmy więcej punktów wersjom z silnikami turbo, gdybyśmy je podzielili. Te samochody mogą być bardzo zabawne, ale dzień po dniu zamienilibyśmy szaloną energię Kona N na przestronnego, wysublimowanego Tucsona Hybrid i jego ocenę TCC 6,7 na 10.

Zwycięzca: Hyundai Tucson, zwłaszcza w wersji hybrydowej.

Idź do oryginalnego materiału