Hyundai Kona N – „gorący” crossover o mocy 280 KM

profiauto.pl 3 lat temu

Koreańczycy zaprezentowali oficjalnie sportową odmianę modelu Kona z oznaczeniem N. Będzie rywalizowała o klientów z Fordem Pumą ST, Volkswagenem T-Roc R i Cuprą Formentor.

Hyundai Kona N – silnik

Hyundai Kona N wykorzystuje technikę usportowionego modelu i30 N. Nie jest więc zaskoczeniem jego silnik. Pod maską pracuje 2-litrowa 4-cylindrowa jednostka z turbodoładowaniem. Generuje 280 KM i 392 Nm momentu obrotowego, które na przednią oś przenosi 8-biegowa dwusprzęgłowa przekładna DCT. To z kolei przekłada się na niezłe osiągi.

Przyspieszenie do setki zajmuje jedynie 5,5 s (z Launch Control), a prędkość maksymalna sięga 240 km/h

Producent zadbał o możliwość regulacji zawieszenia, które może być sztywniejsze oraz wyposażył auto w sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem. Nie zabrakło też systemu kontroli stabilności i kontroli trakcji z extra trybami na śnieg, piasek, czy błoto. jeżeli chodzi o układ kierowniczy, to ma być bardziej bezpośredni.

Sama skrzynia oferuje 3 wydajne tryby, które według Hyundaia „z pewnością wywołają uśmiech na twarzy kierowcy”. Pierwszy z nich, N Power Shift, aktywuje się, gdy pedał gazu jest wciśnięty na co najmniej 90%, niwelując utratę momentu obrotowego podczas zmiany biegu na wyższy i poprawiając płynność przyspieszenia. Towarzyszy temu akompaniament z układu wydechowego. N Grin Shift gwarantuje krótkotrwały, bo 20 sekundowy wzrost wydajności o 7%. Ostatni tryb N Track sprawdzi się na torze, optymalizując zmianę biegów na podstawie zachowań kierowcy.

Hyundai Kona N już z zewnątrz jasno komunikuje, jakich emocji można się po nim spodziewać

Crossover wyróżnia się charakterystycznym pakietem aerodynamicznym. Ma większy grill, szersze listwy progowe i ogromne końcówki wydechu oraz spojler. Na liście wizualnych nowości są także czerwone elementy wykończenia nadwozia, 19-calowe felgi i nowy lakier Sonic Blue.

Wnętrze jest za to dość stonowane

Znajdziemy w nim m.in. kubełkowe fotele i nową sportową kierownicę z łopatkami do zmiany biegów, metalowe pedały, czy akcenty kolorystyczne Performance Blue.

Hyundai Kona N trafi do salonów niebawem. Teraz kolej na modele Tucsona i Santa Fe z literką N.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału