Hyundai IONIQ 9 debiutuje w Polsce: imponujący SUV na prąd [galeria]

7 godzin temu

W Warszawie odbyła się polska premiera modelu Hyundai IONIQ 9, największego i najbardziej zaawansowanego technologicznie modelu w gamie koreańskiego producenta.

Ten flagowy, w pełni elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń ma szansę zrewolucjonizować segment dużych pojazdów rodzinnych, łącząc nowoczesny design, przestronność, zaawansowane technologie i imponujące osiągi. Auto, które swoją światową premierę miało pod koniec 2024 roku, jest już gotowe, by podbić polskie drogi, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach już latem 2025 roku.

Design i wymiary: potęga i elegancja

Hyundai IONIQ 9 to prawdziwy kolos wśród SUV-ów. Z długością ponad 5 metrów (506 cm), szerokością 198 cm i wysokością 179 cm, model ten wyróżnia się majestatyczną sylwetką, która przyciąga wzrok. Jego stylistyka, określana przez Hyundaia jako „aerosthetic”, łączy aerodynamiczne linie z minimalistycznym, futurystycznym wyglądem.

Charakterystyczne elementy, takie jak światła Parametric Pixel, nadają pojazdowi unikalny, nowoczesny charakter, a tylna część nadwozia inspirowana rufą luksusowej łodzi podkreśla elegancję i dynamikę. A przy tym wszystkim to potężne auto jest bardziej opływowe od niejednego sedana czy liftbacka. Współczynnik Cx modelu Hyundai IONIQ 9 to zaledwie 0,259.

Wnętrze IONIQ 9 to prawdziwa oaza komfortu. Auto oferuje konfigurację sześcio- lub siedmioosobową, co czyni je idealnym wyborem dla dużych rodzin lub osób często podróżujących w większym gronie. Trzy rzędy siedzeń zapewniają mnóstwo miejsca dla pasażerów, a dostępne fotele kapitańskie w drugim rzędzie (w wersji 6-miejscowej) podnoszą poziom wygody. Co istotne, w trzecim rzędzie znajdują się złącza Isofix, a zapewniana tam przestrzeń w zupełności wystarczy dorosłym pasażerom. Obecność wspomnianych mocowań z pewnością ucieszy rodziców dbających o bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów. Bagażnik o pojemności od 338 (wszystkie 7 miejsc zajętych) poprzez 908 litrów (5 lub 4 miejsca zajęte), aż do 2419 litrów, gdy priorytetem jest przestrzeń na pakunki. To gwarantuje ponadprzeciętną praktyczność podczas dowolnie długich podróży.

Technologia i osiągi: elektryczna moc

IONIQ 9 bazuje na zaawansowanej 800-voltowej platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform), znanej z modeli IONIQ 5 i IONIQ 6. Wyposażony jest w akumulator o pojemności 110,3 kWh, który zapewnia imponujący zasięg do 620 km według normy WLTP w wersji z napędem na tylną oś i silnikiem o mocy 218 KM. Dla tych, którzy oczekują większej dynamiki, dostępna jest również wersja z napędem na wszystkie koła, oferująca znacząco lepsze osiągi (nawet 435 KM i 700 Nm), przy minimalnie krótszym zasięgu.

Jednym z kluczowych atutów IONIQ 9 jest ultraszybkie ładowanie dzięki architekturze 800V. Przy wykorzystaniu ładowarki o mocy do 350 kW akumulator można naładować od 10% do 80% w zaledwie 24 minuty (dane producenta), co czyni ten model jednym z najszybciej ładujących się SUV-ów elektrycznych na rynku (zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę imponującą pojemność akumulatora).

Dodatkowo, auto oferuje funkcję V2L (Vehicle-to-Load), umożliwiającą zasilanie zewnętrznych urządzeń elektrycznych, co może być szczególnie przydatne podczas wyjazdów campingowych czy w sytuacjach awaryjnych.

Wnętrze: luksus i zrównoważony rozwój

W kabinie IONIQ 9 Hyundai postawił na połączenie luksusu z ekologią. Cyfrowy kokpit z intuicyjnym interfejsem zapewnia łatwy dostęp do wszystkich funkcji pojazdu, a wysokiej jakości materiały wykończeniowe, takie jak przetworzone tworzywa PET, Bio PET, naturalna wełna i ekologiczna skóra TPO, podkreślają zaangażowanie marki w zrównoważony rozwój. Subtelne oświetlenie RGB LED oraz starannie dobrane detale tworzą atmosferę premium, która ma rywalizować z najlepszymi modelami w segmencie luksusowych SUV-ów.

Dostępność i ceny w Polsce

Choć dokładny cennik dla polskiego rynku nie został jeszcze oficjalnie potwierdzony, Hyundai zapowiada, iż IONIQ 9 będzie pozycjonowany jako model premium, skierowany do wymagających klientów, w tym kadry menedżerskiej oraz dużych rodzin ceniących komfort i nowoczesne technologie. Nieoficjalne źródła wskazują, iż cena początkowa może oscylować w granicach 310-320 tys. złotych, co plasuje ten model w segmencie luksusowych SUV-ów elektrycznych. Pierwsze egzemplarze trafią do polskich dealerów w wakacje, a dostawy do klientów rozpoczną się we wrześniu 2025 roku. Hyundai oferuje na IONIQ 9 pięcioletnią gwarancję, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność tego modelu.

Hyundai IONIQ 9 to nie tylko największy model w gamie koreańskiego producenta, ale także prawdziwy pokaz możliwości technologicznych i designerskich marki. Z przestronnym wnętrzem, imponującym zasięgiem, ultraszybkim ładowaniem i luksusowym wykończeniem, IONIQ 9 ma ambicję zrewolucjonizować rynek dużych SUV-ów elektrycznych w Polsce. Czy stanie się nowym liderem w swojej klasie? Pierwsze reakcje z polskiej premiery wskazują, iż ma na to spore szanse, ale ja z finalną oceną wstrzymam się do jazd testowych, niemniej pierwsze wrażenie jest zdecydowanie pozytywne. Poniżej jeszcze zapraszam do galerii zdjęć prezentowanego w Polsce egzemplarza:

Hyundai Inster – pierwsza jazda: miejska perfekcja z międzymiastowym zasięgiem [galeria]

Jeśli artykuł Hyundai IONIQ 9 debiutuje w Polsce: imponujący SUV na prąd [galeria] nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału