Hyundai Elantra po liftingu. Nigdy wcześniej nie wyglądał tak dobrze

profiauto.pl 1 rok temu

Po trzech latach od debiutu siódmej generacji modelu Elantra Koreańczycy zdecydowali się na jego odświeżenie.

Nie ma już na rynku Forda Mondeo, wycofany z oferty został również Renault Talisman. Niebawem ich los podzielą Opel Insignia i Volkswagen Passat. Sedany, które przez lata cieszyły się dużą popularnością, przestały być pierwszym wyborem klientów. Ich miejsce zajmują SUV-y i crossovery. Nie wszyscy producenci jednak poddają się tej modzie. Hyundai właśnie przedstawił odświeżoną wersję Elantry, która na rodzimym rynku występuje pod nazwą Avante.

Hyundai Elantra 2024 – co się zmieniło?

Większość stylistycznych zmian koncentruje się na przedniej części auta, gdzie pojawiły się cieńsze reflektory i większe wloty powietrza w zderzaku. Kratka nie zajmuje już całej powierzchni, dzięki czemu Elantra prezentuje się dynamiczniej. Poprawki z tyłu nie są już tak zauważalne, ale warto wspomnieć o przeprojektowanym zderzaku oraz czarnym wykończeniu jego dolnej części.

Wnętrze zyskało na nowych opcjach wyposażenia

Cyfrowa deska rozdzielcza z dwoma 10,25-calowymi ekranami (w bazowej wersji mają odpowiednio 4,2- i 8-cali) przez cały czas jest skupiona na kierowcy. Hyundai opracował nowe kombinacje kolorów i materiałów, które są ekologiczne i przyjazne środowisku.

Z pokładowych nowości warto wymienić videorejestrator montowany już w bazowej wersji auta oraz system nagłośnienia Bose z ośmioma głośnikami i wzmacniaczem, który znajdziemy w bogatszych wariantach Elantry.

Pod maską pracuje wolnossąca benzynowa jednostka 1.6 o mocy 123 KM

Można ją zestawić z 6-biegową manualną skrzynią lub automatem CVT. Na rynku koreańskim kupimy także klasyczną hybrydę o mocy 120 KM i wersję zasilaną LPG. Na tę chwilę nie wiadomo, czy zobaczymy je w polskiej ofercie.

Zdjęcia: Hyundai

Idź do oryginalnego materiału