Hyundai Casper to SUV mikro na koreański rynek

profiauto.pl 3 lat temu

Hyundai ujawnił wygląd nowego SUV-a segmentu A. Nazywa się Casper, a jego premierę zaplanowano na koniec tego roku. Póki co w Korei Południowej i w Indiach.

Casper, czyli trick na deskorolce

Nazwa tego mikro SUV-a większości z nas kojarzy się prawdopodobnie z przyjaznym duszkiem z kreskówki, ale Hyundai przyznaje się do innej inspiracji – słynnej deskorolkowej sztuczki wymyślonej przez Bobby’ego Caspera Boydena w latach 70. Można się tylko domyślać, iż w ten trochę naciągany sposób marketingowcy koreańskiej firmy chcieli powiązać auto z grupą docelową, którą stanowią młodzi ludzie ceniący sobie aktywny styl życia.

Kiedy nazwa jest już jasna, przejdźmy do wymiarów

Hyundai Casper bazuje na platformie K1, która jest podstawą takich modeli jak Hyundai i10, czy Kia Picanto. Mierzy 3595 mm długości, 1595 mm szerokości i 1575 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2400 mm. Producentowi udało się jednak stworzyć intrygujący projekt nadwozia, który stylistycznie przypomina trochę Suzuki Ignis.

Wyróżniającym się elementem małego Caspera są duże okrągłe diody LED z przodu, które wraz ze szczeliną w dolnej kratce tworzą interesujący wizualnie efekt. Tylne światła zintegrowano z szybą, co też ciekawie wygląda.

Z profilu auto sprawia wrażenie solidnego i wytrzymałego, ma napompowane nadkola i plastikowe osłony.
O potencjalnych zdolnościach w terenie Hyundai jednak milczy. Casper to typowo miejski pojazd, dlatego próżno oczekiwać, iż dostanie napęd na cztery koła.

Hyundai Casper – silniki

Oferta silnikowa na rynku koreańskim obejmie dwie 3-cylindrowe jednostki benzynowe – wolnossące 1.0 MPI oraz turbodoładowany 1.0 T-GDI. Silniki te w Hyundaiu i10 generują odpowiednio 76 i 100 KM. Niewykluczone, iż pojawi się również wersja elektryczna. Moc na przednie koła będzie przekazywać 5-biegowa manualna skrzynia lub 5-stopniowy automat.

Czy zobaczymy go w Europie?

Tego na razie nie wiadomo. Uroczy Hyundai Casper powstał z myślą o koreańskich klientach. Najmniejszym SUV-em/crossoverem na europejskim rynku jest Bayon.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału