Hybrydy to ich największy skarb. Ulubiona marka Polaków idzie na rekord

3 godzin temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


To będzie naprawdę bardzo owocny rok dla Toyoty. Po dziewięciu miesiącach br. ulubiona marka polskich kierowców sprzedała w Europie niemal 913 tys. samochodów - to stanowi 6 proc. wzrost rok do roku. Co jednak ciekawe, aż 75 proc. z nich stanowią auta wyposażone w hybrydowe układ napędowy. Które modele cieszą się największą popularnością?




Toyota Motor Europe (TME) ma za sobą naprawdę kilka owocnych miesięcy, w trakcie których europejski oddział marki poprawił swoje wyniki sprzedaży o 6 proc. względem ubiegłego roku. Od stycznia do września w regionie Starego Kontynentu japońska marka sprzedała w sumie 912 671 samochodów. Z takim wynikiem Toyota utrzymuje na ten moment drugie miejsce wśród najbardziej popularnych marek w Europie.

Hybrydy dominują w Europie. Liczby nie pozostawiają złudzeń


Lwią część sprzedaży stanowią rzecz jasna oszczędne hybrydy Toyoty i Lexusa, a ich udział w całej sprzedaży wynosi aż 75 proc. Od początku tego roku w Europie sprzedało się 683 409 samochodów tych marek ze zelektryfikowanymi napędami, co jest wynikiem o 11 proc. lepszym, niż w okresie od stycznia do września 2023 roku.


ReklamaNajchętniej wybieranymi modelami z napędem hybrydowym są Yaris Cross Hybrid (150 535 egz.), Yaris Hybrid (119 273 egz.), Corolla Hybrid (104 119 egz.), Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (97 689 egz.) oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (74 099 egz.).

To najbardziej rozchwytywana Toyota. Podniesiona i z hybrydą


Po trzech pierwszych kwartałach sprzedaż Toyoty zauważalnie wzrosła. Klienci kupili 848 974 samochody, a najczęściej wybieranym modelem był Yaris Cross - dostarczono w sumie 155 527 egzemplarzy. Na drugim miejscu znalazł się Yaris (133 634 egz.), a na trzecim Corolla - sprzedano w sumie 121 519 kompaktów w wersjach Hatchback, Sedan i TS Kombi.


Dobrym wynikiem pochwalić się może także nowa generacja Toyoty C-HR, która sprzedała się do tej pory w liczbie 97 698 egzemplarzy - to wzrost o 8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Z kolei modele RAV4 oraz Aygo 70 tys. przekroczyły barierę 70 tys. sprzedanych aut - sprzedały się 76 994 SUV-y oraz 74 873 crossovery.
A jak wygląda sytuacja z dostawczakami z rodziny Toyota Professional? Najpopularniejszym modelem z tej linii jest PROACE CITY (42 847 egz.), na drugim miejscu plasuje się Hilux (30 446 egz.), a trzecie miejsce zajmuje PROACE (23 776 egz.). Łącznie od stycznia do września sprzedało się w Europie 97 226 samochodów użytkowych Toyoty.

Rośnie zainteresowanie hybrydami z gniazdkiem


Po dziewięciu miesiącach odnotowano także 19 proc. wzrost zainteresowania autami elektrycznymi - Toyota sprzedała już 26 284 takich aut. Bardziej imponujące jest jednak to, iż o 93 proc. wzrosła sprzedaż hybryd plug-in. Dużą rolę - co widać po liczbach - odegrało wprowadzenie do oferty Toyoty C-HR Plug-in Hybrid (11 100 egz.). Najpopularniejszym modelem marki z tym napędem pozostaje natomiast Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (14 985 egz.).

Toyota Motor Europe - wyniki sprzedaży po trzecim kwartale 2024 roku ModelSprzedane auta Aygo X74 873 Yaris Cross (wszystkie napędy)155 527 Yaris Cross Hybrid150 535 Yaris (wszystkie napędy)133 634 Yaris Hybrid119 273 Corolla (wszystkie napędy)121 519 Corolla Hybrid104 119 Corolla Hatchback i TS Kombi (wszystkie napędy)77 555 Corolla Hatchback i TS Kombi Hybrid77 519 Corolla Sedan (wszysrtkie napędy)43 964 Corolla Sedan Hybrid26 600 Toyota C-HR (wszystkie napędy)97 698 Toyota C-HR Hybrid86 589 Corolla Cross41 154 RAV4 (wszystkie napędy)76 994 RAV4 Plug-in Hybrid14 985 RAV4 Hybrid59 114 Highlander (wszystkie napędy)4685 Highlander Hybrid4268 Land Cruiser10 670 Camry (wszystkie napędy)7868 Camry Hybrid5321 Prius Plug-in Hybrid2258 Mirai504 GR Yaris3289 GR Supra339 GR86855 Hilux30 446 PROACE MAX (wszystkie napędy)157 PROACE MAX BEV 4 Inne modele230 Razem (Toyota Motor Europe)912 671
Idź do oryginalnego materiału