Francuzi poznali już ceny zupełnie nowego, 195-konnego MG3 z hybrydowym układem napędowym. Cena? Hybrydowe Toyota Yaris i Renault Clio nie będą mieć lekko.
Nowe MG3 Hybrid+ było jedną z gwiazd tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Auto mierzy 411 cm długości, 180 cm szerokości oraz 150 cm wysokości, co oznacza, iż na europejskim rynku będzie pełnoprawnym rywalem dla Skody Fabii, Toyoty Yaris i spółki.
https://magazynauto.pl/testy/toyota-yaris-cross-1-5-hybrid-fwd-test,aid,1704Początkowo do napędu MG3 posłuży wyłącznie układ hybrydowy o mocy aż 195 KM. Składają się na niego 102-konna jednostka 1,5-litrowa, 136-konny silnik elektryczny, a także bateria trakcyjna o pojemności 1,83 kWh. Całość spina ze sobą 3-stopniowy automat.
Auto, które oferuje wybór trzech trybów jazdy (Eco, Standard i Sport) i waży 1285 kg, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,0 s i pojedzie z prędkością maksymalną 170 km/h. Średnie zużycie paliwa? Zgodnie z cyklem WLTP wynosi ono 4,4 l/100 km.
https://magazynauto.pl/testy/mg-zs-1-0t-gdi-aut-czy-nowy-chinski-suv-ma-wiecej-zalet-niz-tylko-dobra-cena-test,aid,3867MG3 Hybrid+ – jaka cena?
MG3 właśnie zadebiutowało na rynku francuskim. Można je w tej chwili zarezerwować z wyprzedzeniem, co kosztuje 500 euro (ok. 2160 zł). W ramach tej kwoty Chińczycy oferują pierwszym 1000 klientom możliwość skorzystania również z 2-letniego bezpłatnego serwisu.
W tym miejscu warto przypomnieć, iż w naszym kraj ten chiński producent oferuje 7 lat gwarancji mechanicznej z limitem 150 tys. km, 7-letnie darmowe assistance oraz 7 lat bezpłatnych przeglądów.
We Francji cenniki MG3 Hybrid+ startuje z pułapu 20 0000 euro (ok. 86 400 zł). Standardowe wyposażenie jest już naprawdę bogate i obejmuje m.in. aktywny tempomat, cyfrowy zestaw wskaźników (ekran 7”), system multimedialny (10,25”), kamerę cofania, tylne czujniki parkowania czy automatyczną klimatyzację. Standardem są też stalowe obręcze kół z kołpakami.
Ceny środkowej odmiany Comfort jeszcze nie podano, natomiast najdroższy wariant Luxus to wydatek 24 000 euro (ok. 103 700 zł). W jego przypadku wyposażenie obejmuje już obręcze aluminiowe, a ponadto zostaje wzbogacone o liczne dodatkowe elementy. Czyli m.in. monitorowanie martwego pola, reflektory LED, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, czujnik deszczu, zestaw kamer dookoła nadwozia, podgrzewane fotele wykończone tkaniną i mikrofibrą, a także ogrzewaną kierownicę.
https://magazynauto.pl/testy/mg-hs-1-5t-gdi-exclusive-profity-ponad-deficyty-test,aid,3973Co na to rywale?
We Francji hybrydowa Toyota Yaris w najtańszym wariancie Dynamic to wydatek 21 950 euro (ok. 94 800 zł) w promocji (standardowo: 24 450 euro, czyli ok. 105 600 zł). 116-konny układ napędowy rozpędza to auto od 0 do 100 km/h w 9,7 s i na 100 km potrzebuje przeciętnie 3,8-4,4 l paliwa.
Z kolei w przypadku hybrydowego Renault Clio cena startuje od 23 800 euro (ok. 102 800 zł). Takie auto dysponuje układem napędowym o mocy 145 KM, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,3 s i średnio na 100 km zużywa 4,2-4,3 l benzyny.
Jak to wygląda w Polsce? Najtańszy hybrydowy Yaris w wersji Active kosztuje od 95 900 zł (najdroższy: 114 400 zł). Francuskie auto w naszym kraju jest zaś wycenione przynajmniej na 99 200 zł. Jego ceny kończą się na 118 900 zł.
https://magazynauto.pl/testy/renault-clio-e-tech-145-full-hybrid-techno-czy-hybrydowa-toyota-yaris-ma-czego-sie-bac-test,aid,3718Kolejne układy napędowe MG3
Polskie ceny MG3 nie są jeszcze znane, ale do wariantu hybrydowego pod koniec roku mają dołączyć kolejne, tańsze wersje.
Prawdopodobnie spodziewać się należy 3-cylindrowego silnika 1.0 z turbodoładowaniem, znanego choćby z MG ZS. Będzie on współpracował z przekładnią ręczną lub CVT.
1420