Nie jest tajemnicą, iż firma technologiczna Huawei podobnie jak Xiaomi odkrywa nowe korzyści z inwestowania w motoryzację. Jej spółka dziś oficjalnie zaprezentowała nowego luksusowego SUV-a, który nie ma czego się wstydzić względem marek z wyższej półki takich jak Mercedes czy BMW.
Luksusowy SUV AITO M9 z takim cennikiem w Europie byłby świetną biznesową opcją
AITO, za którym stoi Seres Group i Huawei przygotowywał się do premiery nowej wersji flagowego SUV-a M9. To model, który cieszy się większą popularnością wśród ludzi biznesu w Chinach, niż rodzin. W cenniku zaprezentowano aż 7 konfiguracji samochodu, który trafia do oferty w wersjach 5- i 6-osobowej.
Jak informowaliśmy w zapowiedzi AITO M9, kompleksowo ulepszony pod kątem inteligentnej rozgrzał publiczność już na kilka dni przed premierą. Pod względem designu kontynuuje To dzięki publikacji nagrania, na który jazdy Hongmeng Zhixing (HIMA) zaprezentował jego możliwości m.in. funkcję „inteligentnych okien”. Dzisiaj model oficjalnie zaprezentowano modele z cennikiem w przedziale cenowym 469 800–569 800 juanów. To stanowi odpowiednio równowartość ok. 252 000 zł -305 000 zł.
W porównaniu z obecnym modelem M9 przeszedł aktualizacje głównie pod względem technologii. Kontynuuje design obecnego modelu wyposażony w superwytrzymałe nadwozie wykonane z bazaltu. Pojazd w 80% wykonano ze stopu aluminium, co pozwala na osiągnięcie współczynnika lekkości wynoszącego zaledwie 2,02.
Wielkością podobny do BMW X7 zyskał m.in. funkcję pozwalającą na nieco prywatności w dowolnym momencie. Wystarczy bowiem skorzystać z pokrętło w drzwiach z tyłu lub wydać komendę głosową, by zaciemnić szyby i odciąć się od ciekawskich spojrzeń. Okna zapewniające prywatność to niejedyne innowacje.
Nowy samochód obsługuje również otwieranie drzwi zdalnie i gestem, co umożliwia kluczyk samochodowy Star Flash. Dodatkowo system językowy samochodu stworzony przez Huawei może realizować autonomiczne funkcje prowadzenia pojazdu. Inteligentne, interaktywne reflektory matrycowe potrafią np. tworzyć dynamiczny dywan świetlny, aby dokładnie prowadzić trajektorię jazdy. To plus aktualizacje poprawiające komfort podróżowania wyjaśniają, dlaczego ludzie biznesu tak chętnie sięgają po AITO M9.
Ulepszenia w kabinie i modernizacja pod względem osiągów mogą zawstydzić Mercedesa i spółkę
AITO M9 w wersji hybrydowej ma teraz także większy zasięg, a moc maksymalna wzrosła ze 110 kW do 118 kW. Opcja hybrydowa 5-osobowa jest w dwóch opcjach do wyboru: Extended Range Max i Extended Range Ultra. Kosztują odpowiednio 469 800 juanów i 519 800 juanów. Wersja elektryczna Ultra M9 to wydatek 549 800 juanów w Chinach.
Wariant dla sześciu pasażerów zaczyna się od 479 800 juanów za wersję hybrydową Range Max, a kończy się na 539 800 juanów (Extended Range Ultra). Elektryczny SUV w dwóch opcjach zasięgu do wyboru to w tym przypadku koszt 509 800 juanów lub 569 800 juanów.
W obu przypadkach zastosowano układ z dwoma silnikami z przodu i z tyłu. Maksymalna moc przedniego silnika w wersji czysto elektrycznej wynosi 160 kW, a tylnego 230 kW. Zasięg czysto elektryczny wynosi 630 km (CLTC). Hybrydowy AITO M9 na samym napędzie elektrycznym pokona 225 km, podczas gdy całkowity zasięg CLTC sięga 1362 km. Zużycie paliwa na 100 km wynosi 6,9 l, a poziom hałasu przy stałej prędkości 140 km/h wynosi 63,7 dBA. To jest wartością porównywalną z 63,6 dBA dla 4-osobowej wersji Rolls-Royce’a Cullinana. Duże nadwozie korzysta teraz także z ulepszonej technologii układu kierowniczego Owl. Dzięki temu SUV może osiągnąć minimalny promień skrętu wynoszący 5,8 metra.
Kabinę AITO M9 zmodernizowano. Wyposażono w elektrycznie wysuwaną poduszkę fotela kierowcy, ulepszony inteligentny ekran projekcyjny i wspomniane inteligentne okna zapewniające prywatność. Konsola środkowa z dużym potrójnym ekranem integruje 12,3-calowy panel instrumentów LCD, 15,6-calowy ekran główny i 16-calowy monitor przedniego pasażera.
Podsumowanie
Wyposażony w inteligentne technologie oferujące najwyższy poziom bezpieczeństwa i jakości AITO M9 może zawstydzić produkty marek tj. BMW i Mercedes-Benz. Prezentując się elegancko i stonowanie będzie trudnym rywalem w segmencie luksusowych SUV-ów.
Wykonany wewnątrz z najwyższej jakości skóry NAPPA, drewna i z zamszowym dachem jest szyty na miarę najdroższych modeli biznesowych. W efekcie BMW X5 jak i Mercedes-Benz GLE, czy GLS w podobnej cenie zmierzą się z wysokiej klasy M9 w Chinach. Nie jest tajemnicą, iż seria modeli M9 zostanie w pełni zmodernizowana i będzie obsługiwać system inteligentnej jazdy Huawei ADS 4 już w trzecim kwartale tego roku (lipiec-sierpień).
źródło: ITHome, Wenjie