Skoro samochody na prąd są zwykle użyteczne na krótkich dystansach, to taki model nie jest głupim rozwiązaniem – abstrahując od samego tytułu.
Nie jesteśmy zwolennikami ograniczania koncepcji napędowych na rynku. Dywersyfikacja jest najlepszym rozwiązaniem, bo zwiększa wybór, przyspiesza rozwój i pozytywnie wpływa na ceny. Wydaje się, iż oferowanie takiego modelu jest całkiem rozsądnym posunięciem. Hong Guang Mini EV nie udaje czegoś, czym nie jest. I słusznie.
To niewielkie autko nie przyspiesza bicia serca, ale uroku odmówić mu nie można. Występuje w wersji pięciodrzwiowej, co znacząco zwiększa jego praktyczność. Warto dodać, iż to nowa generacja samochodu, którego marka dostarczyła do klientów już 1,4 miliona samochodów elektrycznych. To oznacza duże doświadczenie.
Hong Guang Mini EV – budżetowo na całego
Jeżeli chodzi o stylistykę, to trudno porównywać go do jakiegokolwiek innego modelu dostępnego w Europie. Wygląda jak lekko sprasowany hatchback segmentu A. W dłuższej wersji, krawędź tylnych drzwi sięga niemal lampy, co mówi samo za siebie.
Hong Guang Mini EV wygląda jednak w miarę nowocześnie, co jest zasługą oświetlenia LED, dwukolorowego nadwozia o żywych barwach. W tym miejscu warto wspomnieć o jego wymiarach. Autko ma 3256 milimetrów długości, 1510 milimetrów szerokości oraz 1578 milimetrów wysokości.
Wnętrze przypomina ekskluzywne wydanie autek oferowanych na prawo jazdy od 16 roku życia. pewnym zaskoczeniem jest jednak brak gołej blachy. każdy stalowy element pokryto obiciem z plastiku, dzięki czemu zachowano niezłą estetykę. W Toyocie Aygo X lepiej nie jest.
Zegary są cyfrowe. Umieszczone je przed kierownicą, która wyróżnia się dużą średnicą wieńca oraz fizycznymi przyciskami tylko na prawym ramieniu. W centralnym miejscu został zamontowany dotykowy ekran multimedialny. Niżej wkomponowano panel klimatyzacji.
Po domu albo mieście
Producent jeszcze nie ujawnił dokładnych danych technicznych tego modelu, ale Chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT) nie zamierzało zwlekać. Dzięki temu wiemy, czego się spodzieać.
Hong Guang Mini EV dysponuje pojedynczym silnikiem elektrycznym zamontowanym z tyłu. Niewielka jednostka oddaje do dyspozycji zaledwie 40 koni mechanicznych. Masa własna nie została ujawniona, ale podejrzewamy, iż sięga 800-900 kilogramów.
W aucie zastosowano litowo-żelazowo-fosforowy akumulator, którego pojemność wynosi maksymalnie 26 kWh (topowa wersja). Taka wartość ma przekładać się na zasięg wynoszący choćby 280 kilometrów. Podejrzewamy, iż w warunkach rzeczywistych będzie to około 200 kilometrów.
Biorąc jednak pod uwagę przeznaczenie Mini EV, jest to sensowny środek transportu do miasta. Potwierdza to także jego cena, która na rodzimym rynku ma wynosić zaledwie 32 800 juanów, czyli około 18 tysięcy złotych. choćby jeżeli auto jest spartańsko wyposażone w podstawowej konfiguracji, to i tak mówimy o niezwykle ciekawej ofercie.