Honda N-VAN e za 63 395 zł. Tylko takie elektryczne auta mogą mieć dziś sens

1 rok temu

Cała koncepcja wprowadzania samochodów elektrycznych opiera się na idei ochrony środowiska. Ma to się nijak do rzeczywistych obciążeń planety, które mają związek z produkcją samochodów o napędach akumulatorowych.

Samochody zero-emisyjne po prostu nie istnieją. Trzeba je przecież stworzyć (co już jest ogromnym kosztem środowiskowym, choćby w kontekście wydobycia surowców), a później zasilać tą czy inną energią. Planeta może mieć jednak rzeczywiście trochę lżej, jeżeli auta akumulatorowe będą posiadały konkretną charakterystykę. Honda N-VAN e może być swego rodzaju wyznacznikiem w tym zakresie. Dlaczego?

Produkcja elektrycznego SUV-a o mocy 500 koni mechanicznych i masie 2,5 tony jest zaprzeczeniem przyjaźni z planetą. Tymczasem wszyscy producenci tworzą modne i ciężkie auta z napędem na prąd. Powodem jest oczywiście jest zarobek, a nie ochrona środowiska. Biznes przenika się z polityką, ale każda ze stron może mieć inne interesy – przynajmniej teoretycznie.

Honda N-VAN e

Tak czy inaczej, auta elektryczne mogą w pewnym stopniu wpisywać się w zmniejszenie szkodliwości, jeżeli będą tanie, lekkie, energooszczędne, małe i maksymalnie proste. I właśnie z tej perspektywy japoński maluch może być ciekawą propozycją.

I tu należy dodać, iż mówimy o aktualnym etapie rozwoju. jeżeli kiedyś inżynierowie zmniejszą masę własną pojazdów akumulatorowych, a przy tym przyspieszą ładowanie i obniżą koszty przesyłania energii to będzie znacznie łatwiej.

Honda N-VAN e – auto elektryczne na trudne czasy

Fakt, nie jest piękny, a jego koła przypominają te zastosowane w wózkach marketowych. Niemniej jednak to wynalazek czysto pragmatyczny, który w skromnych gabarytach ukrywa sporą przestrzeń, a do tego jest prosty i lekki.

Japończycy jeszcze nie podali wszystkich szczegółów technicznych, ale wiemy, iż Honda N-VAN e dysponuje akumulatorem trakcyjnym, który zapewnia do 245 kilometrów zasięgu. W mieście (naturalnym środowisku tego auta) więcej nie potrzeba.

Honda N-VAN e

Ładowanie może być realizowane prądem zmiennym do 6 kW lub stałym z mocą 50 kW. W tych najlepszych warunkach można naładować „baterię” w około pół godziny. jeżeli ktoś ma przewidywalny tryb pracy lub codziennego funkcjonowania, to powinien wszystko dobrze zaplanować.

>Honda wolniejsza, niż wygląda. Czy Civic 1.4 to dobry pomysł?

Auto będzie oferowane w czterech wersjach. Ta osobowa zwana L4 ma cztery miejsca i nowoczesne instrumenty pokładowe, wśród których znajdują się siedmiocalowy ekran multimedialny czy automatyczna klimatyzacja. W gamie znajdzie się także warianty dostawcze (z jednym lub dwoma siedzeniami).

I właśnie te komercyjne będą startowały na lokalnym rynku od 2 439 800 jenów, czyli 63 434 złotych (kurs 0,026). Z kolei odmiany osobowe zaczynają się od 2 699 400 jenów, co stanowi wydatek 70 184 złotych. To wciąż bardzo dobra oferta.

Idź do oryginalnego materiału