Honda HR-V 2021 jest elegancka i ma hybrydowy napęd

profiauto.pl 3 lat temu

Honda opracowała nową generację modelu HR-V 2021. Crossover zyskał nowy, znacznie ciekawszy wygląd, przestronne wnętrze i hybrydowy układ napędowy. Oto, co o nim wiemy.

Honda HR-V 2021 z zewnątrz

Styliści zadbali o to, by crossover prezentował się dość minimalistycznie, ale jednocześnie bardzo estetycznie. Nadwozie jest narysowane prostą linią i bez zbędnych krzywizn, czy wybrzuszeń.

Przód wydaje się dość masywny za sprawą potężnego grilla zintegrowanego ze zderzakiem, a tył charakteryzuje się ściętym dachem i LED-owym paskiem, który rozciągnięto na całą szerokość klapy. Jednym zdaniem: sylwetka nowej Hondy HR-V, szczególnie na 18-calowych felgach, może się podobać.

Wnętrze również urzeka prostotą i czystością formy

W minimalistycznym stylu utrzymana jest deska rozdzielcza z 9-calowym ekranem pośrodku. Multimedia zostały zaktualizowane i łączą się ze telefonem dzięki Apple CarPlay i Android Auto. W pierwszym przypadku bezprzewodowo lub po kablu, w drugim – przewodowo. To, co jest warte odnotowania, to fakt, iż sterowanie klimatyzacją odbywa się przez cały czas dzięki pokręteł.

Honda HR-V to przestronne i funkcjonalne auto

Nie mogło na pokładzie zabraknąć systemu składania tylnej kanapy Magic Seats, z którego Honda słynie. W samym wnętrzu udało się wygospodarować dodatkowe 35 mm na nogi dla pasażerów z tyłu. Funkcjonalność auta poprawia również zmyślne zamontowanie zbiornika paliwa w przedniej części pojazdu oraz sensowne rozlokowanie całego układu hybrydowego.

Honda HR-V 2021 – napęd

Pod maską crossovera pracuje układ hybrydowy z 1,5-litrowym silnikiem i-VTEC oraz dwoma silnikami elektrycznymi. Jego łączna moc wynosi 131 KM i 253 Nm. To w zasadzie mocniejsza wersja układu napędowego z Hondy Jazz. I podobnie jak w Jazzie silnik benzynowy działa głównie jako generator prądu. Auto może płynnie i niezauważenie przełączać się z jazdy elektrycznej w tryb spalinowy przy większych prędkościach (na autostradzie).

Kierowca będzie mógł skorzystać z 3 głównych trybów jazdy – Sport, Normal i Econ, a także dodatkowego trybu „B”, która pozwoli efektywniej wykorzystać funkcję rekuperacji.

Nowa Honda HR-V zadebiutuje w europejskich salonach jeszcze w tym roku.

Zdjęcia: carscoops.com

Idź do oryginalnego materiału