Honda e:NS1 i e:NP1 to dwa pierwsze elektryczne modele z dziesięciu planowanych, które reprezentują nową rodzinę Hondy e:N. Zadebiutują na rynku jeszcze w tym roku. Na początku w Chinach, a później prawdopodobnie w Europie.
Obydwa przypominają nową wersję Hondy HR-V, która swój debiut miała w lutym tego roku
Różnice dotyczą głownie kształtu grilla, w którym umieszczono port ładowania oraz dodatkowego spojlera pod tylną szybą.
Honda e:NS1 ma bardziej sportowy wygląd i ukierunkowana jest na młodszych nabywców
Model e:NP1 prezentuje się bardziej zachowawczo.
Auta będą powstawać w dwóch różnych fabrykach, a za ich budową stoją dwie różne spółki joint venture, odpowiednio Dongfeng Honda i GAC Honda. Wynika to ze specyfiki chińskiego rynku i nie ma w tym nic dziwnego. Podobnie jest z Hondą Civic, która oprócz zwykłej wersji w Chinach dostępna jest również w nieco przeprojektowanym wariancie pod dobrze znaną nazwą Integra.
Honda e:N – informacje na temat danych technicznych auta na razie są skąpe
Pod maską crossoverów może pracować elektryczna jednostka lokalnej firmy Wei Pai Automotive Electronics o mocy 180 lub 201 KM. Zasilający akumulator ma cechować się pojemnością 68,8 kWh i umożliwić pokonanie na jednym ładowaniu choćby 500 km (według cyklu NEDC). Osiągi nie są znane, ale wiadomo, iż prędkość maksymalną ograniczono do 150 km/h.
Honda e:N – potencjalni europejscy rywale to Hyundai Kona Electric i Peugeot e-2008
Nowy elektryczny crossover Hondy, jeżeli zadebiutuje na Starym Kontynencie, będzie drugim elektrycznym modelem w ofercie japońskiego producenta, po malutkiej i niezwykle uroczej Hondzie e. Ciekawe, czy na jego ekranach w kokpicie również będzie można wyświetlać animację z pływającymi rybkami w akwarium.
Zdjęcia: autoexpress.co.uk