Street Glide Ultra to kwintesencja amerykańskiej turystyki. Ale jednocześnie jest to motocykl, który może totalnie odmienić Twoje postrzeganie marki Harley-Davidson. Dlaczego? Obejrzyj film!
W redakcji Motogen trwa właśnie Operacja Lato 2025, czyli spotkania, konkurs oraz intensywne testowanie motocykli. W bieżącym Tygodniu Harley-Davidson testujemy kilka nowości… Ola „Alex” testuje Street Boba i jest to jej pierwszy raz na Harleyu – z czego powstanie film główny w niedzielę o 19:00. Raff sprawdza, jakie zmiany dostała Pan America w wersji ST. Jędrzejak wsiadł za kierownicę ogromnego Street Glide Ultra i jest jakby zachwycony… Oglądajcie!
Street Glide Ultra 2025 – szybka opinia o turystycznym Harley-Davidson – FILM:
Film obejrzycie też na kanale MotogenTV na YouTube.
Więcej niż tylko turystyk
Wiem, iż wielu z was może tego nie dostrzegać na pierwszy rzut oka, ale ten pozornie leniwy, potężny motocykl turystyczny potrafi zawstydzić niejedno supersportowe auto. I nie chodzi wcale o przyspieszenie – choć ono także jest imponujące – ale o pojemność bagażową. Harley-Davidson Street Glide Ultra oferuje łącznie aż 137 litrów przestrzeni bagażowej. Dla porównania: Ferrari SF90 Stradale ma 74 litry, McLaren P1 – 121 litrów, Porsche 911 GT3 – 132 litry, a Lotus Elise lub Exige mieści od 110 do 120 litrów. Jedynie McLaren 720S zbliża się do wyniku Harley’a, oferując ok. 150 litrów.
ZDJĘCIA: Harley-Davidson Street Glide Ultra 2025 w obiektywie Tomaziego:

































fot. Tomazi.pl
Styl i konstrukcja – klasyka w nowoczesnej odsłonie
Street Glide Ultra to motocykl należący do rodziny Touring. Jego najbardziej charakterystycznym elementem wizualnym jest ikoniczna owiewka typu Batwing – przymocowana do kierownicy, co zapewnia pełną ochronę przed wiatrem, ale zachowuje motocyklowe wrażenia z jazdy. W wersji 2025 pojawiło się więcej dodatków aerodynamicznych – większe owiewki boczne oraz regulowane elementy przy szybie i w okolicach stóp.
W praktyce – nowa kurtka meshowa Jędrzejaka nie mogła pokazać swojego przewiewnego charakteru, ponieważ motocykl tak skutecznie izoluje od wiatru. Regulacje aerodynamiczne obejmują elementy przy szybie, pod owiewką i w strefie stóp, gdzie można zamykać i otwierać kanały przepływu powietrza.
Ergonomia i przestrzeń
Street Glide Ultra zapewnia fenomenalne warunki podróży. Kierowca ma do dyspozycji obszerne siedzenie z dobrze wyprofilowanym oparciem lędźwiowym – nie tylko komfortowe, ale i funkcjonalne przy mocnym przyspieszaniu. Pasażer ma jeszcze lepiej – fotel z miękkim oparciem i podłokietnikami to jakiś kosmos. Do tego dochodzą wielkie podesty z gumą osadzoną na amortyzatorach, które dodatkowo podnoszą komfort.
Przestrzeń bagażowa to nie tylko kufry boczne i ogromny kufer centralny. Do dyspozycji kierowcy są również praktyczne schowki – w tym dwa schowki przy kolanach oraz szuflada pod zegarami, które wygląda jak w nocnym okienku kasowym na stacji benzynowej (ale ma w środku gniazdo USB-C).
Wrażenia z jazdy i silnik
Przyznaję, iż nigdy nie myślałem (i nie zmieni się to w bliskiej przyszłości( o takim motocyklu dla siebie, już po kilku kilometrach byłem „na haczyku”, a Harley wciągał żyłkę na kołowrotek. Street Glide Ultra potrafi zaczarować – ma w sobie „coś”, co sprawia, iż chciałoby się przejechać przez całą Amerykę.
W sercu motocykla pracuje klasyczny silnik V-Twin Milwaukee-Eight o pojemności 117 cali sześciennych – czyli 1932 cmł. Generuje on 107 KM mocy i 175 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenia są atomowe, a sama jednostka zapewnia zarówno harleyowy feeling wibracji, jak i bardzo kulturalną pracę podczas jazdy. Jest to zasługa zaawansowanego sterowania elektronicznego.
Elektronika i technologia
Harley-Davidson Street Glide Ultra to pojazd w pełni nowoczesny. Wyposażono go w szereg systemów wspomagających jazdę – ABS, kontrolę trakcji czułe na pochylenia, a także kontrolę momentu hamującego silnika – wszystkie dostosowywane wybranego trybu jazdy. Wrażenia z jazdy są nie tylko komfortowe, ale i precyzyjne. Motocykl świetnie się prowadzi, jest zwrotny jak na swoje gabaryty (393 kg gotowy do jazdy), a zarazem bardzo stabilny. Stabilność kończy się powyżej około 160-170 km/h, prawdopodobnie ze względu na fakt, iż jednak owiewka nie jest stała, ale zamontowana do kierownicy. Być może znaczenie (aerodynamiczne) ma też duży kufer centralny.
Na pokładzie znajdziemy ekran o przekątnej 12,3 cala – z bezprzewodowym Apple CarPlay (Android Auto ma się pojawić w przyszłości), multimediami, nawigacją (wewnętrzną Harley’ową, choć wymaga dokupienia), a także pełną integracją z telefonem. Obsługa jest intuicyjna i prosta. Kluczyk zbliżeniowy działa m.in. na zapłon i korek wlewu paliwa, choć blokada kierownicy i kufrów wciąż wymaga manualnego użycia klasycznego kluczyka.
Komfort i kilka drobnych zastrzeżeń
Zachwyca komfort jazdy – choć są też pewne cechy, które mogą być dla niektórych wadami. Przykładem jest duży skok potrzebny do obsługi pedału hamulca i dźwigni zmiany biegów. Ja przez pierwsze kilometry nie sięgałem do dźwigni biegów, bo wykonywałem mały ruch z pamięci, jak na zwykłych motocyklach. Można to uznać za wadę, ale też za część specyfiki – wymusza leniwy, turystyczny styl jazdy, wprowadzając kierowcę w specyficzny stan gęstości…
Wadą z całą pewnością jest też twardo pracujące sprzęgło – obsługa klamki wymaga sporo siły. o ile jesteś w trakcie rehabilitacji lewej dłoni, choćby nie wsiadaj na ten motocykl.
Dźwięk i normy
Dźwięk wydechu to element, który może rozczarować fanów amerykańskich brzmień. Jest nieco przytłumiony, co wynika z konieczności spełniania norm emisji spalin Euro 5+. Trzeba się więc cieszyć tym, co zostało.
I co teraz?
Street Glide Ultra to nowoczesny, zaawansowany technologicznie i znakomicie prowadzący się motocykl, który – mimo swojej turystycznej natury – wciąż oferuje prawdziwe motocyklowe doznania. jeżeli masz uprzedzenia wobec Harleyów – warto się ich pozbyć. Wsiądź, przejedź się, a być może – podobnie jak ja – od razu poczujesz, iż Harley wciąga.
Operacja Lato 2025: o co chodzi? Spotkania, konkurs, plan…
Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2025 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach
oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!
Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth Concept! Pozostałe nagrody też są ciekawe: voucher na zakup odzieży Ixon w sklepie Inter Motors, klocki hamulcowe TRW, wodoodporne plecaki z chemią Motul, sesja foto z Tomazim, zestaw gadżetów Exide, czy zestaw gadżetów Motogen!
Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek o 19:00 spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!
Harmonogram Operacji Lato 2024:
- 30.06–06.07 – Harley-Davidson
- 07.07–13.07 – Yamaha
- 14.07–20.07 – BMW
- 21.07–27.07 – Triumph
- 28.07–03.08 – Kawasaki
- 04.08–10.08 – Suzuki
Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom
Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć, i nie byłoby spotów, i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle. Są to firmy:
– Schuberth,
– Exide,
– Motul,
– TRW,
– Ixon.
Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na
oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!