Ponad 650 Mercedesów z różnych epok pojawiło się w Toruniu na kolejnej edycji największego krajowego zlotu fanów tej marki, jednym z dwóch największych tego typu cyklicznych spotkań na świecie.

Historia Ogólnopolskich Zlotów Mercedes-Benz w Toruniu sięga 2008 roku. Co roku do Grodu Kopernika zjeżdżają miłośnicy „gwiazd” z całej Polski, praktycznie ze wszystkich regionów kraju. Nie brakuje również gości zagranicznych.

Klasa nie tylko na kołach
Nie inaczej było i tym razem. Fanów Mercedesów nie odstraszyły choćby złe prognozy pogody i kapryśna aura panująca jeszcze na początku wydarzenia.
To naprawdę wyjątkowa społeczność motoryzacyjna, absolutnie jedna z najlepszych w kraju, co więcej, która w dalszym ciągu bardzo dynamicznie się rozwija – podkreśla Tomasz Niejadlik, pomysłodawca i dyrektor wydarzenia. – Nie mówię tego tylko jako miłośnik tej marki, ale też osoba, która od bardzo wielu lat jest obecna w wielu różnych środowiskach związanych z motoryzacją. Odnosząc się do Mercedesów często mówimy o klasie. Tutaj też mamy do czynienia z klasą i to bardzo wysoką klasą, zarówno pod kątem aut, jak i ludzi, którzy nimi przyjeżdżają.
Ta społeczność tworzy naprawdę niesamowity klimat, przesycony integracją, pozytywną energią i bardzo dużym zaangażowaniem we wszystkie aktywności, odbywające się w ramach tego typu spotkań. Oni regularnie udowadniają, iż prawdziwa pasja może wygrać choćby z różnymi przeciwnościami losu, w tym przypadku z bardzo kapryśną pogodą. Faktem jest jednak, iż aura tym odstraszyła część uczestników, nie wszyscy dojechali. Gdyby nie to, z pewnością zdecydowanie pobilibyśmy ubiegłoroczny rekord frekwencji i aż strach pomyśleć, ile samochodów pojawiłoby się tego dnia. Z pewnością już nie pomieścilibyśmy się na tym obiekcie.

Wyjątkowe modele
Wśród setek pojazdów, które pojawiły się w toruńskim MotoParku, nie zabrakło prawdziwych perełek. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się SLR McLaren. Cały czas jest on obiektem westchnień tysięcy carspotterów i wielu kolekcjonerów drogich sportowych aut na całym świecie. Nie zabrakło też najnowszych supercarów spod znaku gwiazdy, m.in. AMG-GT R w wydaniach roadster i coupe. Wielkie poruszenie wywołał także Maybach GLS 600, prezentowany na stoisku głównego partnera wydarzenia, dealera Mercedes-Benz Garcarek. Atrakcją był również jedyny w Polsce, 900-konny Brabus GLS 900 o wartości, bagatela, blisko 3 milionów złotych.
Co ciekawe, w przejazdach po torze drugim z tych potężnych SUV-ów jako pasażerowie mogli brać udział również uczestnicy i widzowie imprezy. To za sprawą akcji charytatywnej prowadzonej przez Fundację FUN and DRIVE, która zbiera fundusze na zakup i wyposażenie karetek neonatologicznych, czyli służących ratowaniu życia i zdrowia noworodków oraz wcześniaków. Osoby, które tego dnia wsparły zbiórkę, mogły nie tylko skorzystać z przejazdów sportowymi autami, ale również przystąpić do rywalizacji na profesjonalnych symulatorach wyścigowych, wziąć udział w wirtualnym ściganiu za kierownicą Mercedesa na torze Hockenheimring.

Legendy i sport
Tego dnia nie brakowało też wielu innych konkursów dla uczestników i publiczności. Wyłoniono m.in. najciekawsze auta zlotu w kilku kategoriach. Jurorzy mieli trudny orzech do zgryzienia. Zwłaszcza w grupach Oldtimer i Youngtimer, gdyż na obiekcie pojawiło się wiele starannie odrestaurowanych oraz znakomicie utrzymanych zabytków motoryzacji i legendarnych klasyków. Wyróżniały się m.in. 60-70-letnie W113 („pagoda”), W110, W111, W112, W120/121 („mały ponton”), ale też bardzo dobra replika 190 Evo II w wyścigowym wydaniu oraz cała grupa niemalże idealnych W114/115, W123 i C126, czyli SEC-ów.

Można było powalczyć również o tytuł Super Experta, czyli specjalisty w zakresie znajomości marki Mercedes-Benz, jej produktów i historii. Można także było wziąć udział w mistrzostwach Polski w…. rzucie moherowym beretem.
Nie brakowało także atrakcji na torze samochodowym. Wśród nich, poza wspominanymi przejazdami charytatywnymi, odbyły się też pokazy driftingu i sesje Drift Taxi, czyli przejazdy z udziałem publiczności, treningowe przejazdy na czas dla chętnych i pokazowa konkurencja Mercedes Sprint Show, czyli wyścigi równoległe na dystansie zbliżonym do 1/8 mili.

Organizatorzy nie zapomnieli również o najmłodszych. Czekała na nich strefa zabaw oraz Wawel Truck, czyli ciężarówka Mercedes-Benz Actros, należąca znanego producenta słodyczy. Można w niej było znaleźć interaktywne gry, prezentację poświęconą produkcji czekolady i setki kilogramów łakoci.

Za rok wielki, jubileuszowy zlot
W przyszłym roku przypada 140-lecie producenta. Organizatorzy zatem już przygotowują specjalną, jubileuszową edycję zlotu o międzynarodowym charakterze. Będzie to Mercedes-Benz Gathering 140th Anniversary, na której spodziewany jest udział około 1,5-2 tysięcy samochodów i tłumów publiczności. W ramach tej imprezy odbędzie się m.in. parada wokół toruńskiej starówki 140 wybranych, starannie wyselekcjonowanych Mercedesów z szerokiego okresu produkcji. Będzie także bity Rekord Guinnessa w zakresie największego logo producenta, stworzonego wyłącznie z aut, które zostanie sfotografowane z lotu ptaka. Zlot będzie częścią wielkiego dwu- lub trzydniowego wydarzenia motoryzacyjno-lotniczego Auto Moto & Fly Festival.

Organizatorami Ogólnopolskiego Zlotu Mercedes-Benz w Toruniu 2025 byli: agencja eventowo-reklamowa Tomasz Niejadlik MEDIA oraz stowarzyszenie Mercedes Toruń Club. Główny partner imprezy: Mercedes-Benz Garcarek, złoty – marka Pirelli.
Wydarzenie swoim honorowym patronatem objął Prezydent Miasta Torunia Paweł Gulewski.



























Tekst: Mercedes Toruń Club
Fot. Kamil Marciniak / Mercedes Toruń Club
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.
