Pierwsza w okresie 2023, a zarazem ósma w historii runda GT Series Polska gościła 22 kwietnia na Autodromie Słomczyn ponad 50 kierowców.
Motorsport w naszym kraju z roku na rok ma się bez wątpienia coraz lepiej. W profesjonalnych mistrzostwach możemy obserwować coraz więcej polskich akcentów. Czy to Orlen sponsorujący AlphaTauri, czy reprezentujący nas w WEC Inter Europol Competition. W niższych seriach juniorskich możemy obserwować na przykład takich młodzików jak Kacper Sztuka, Tymek Kucharczyk czy Roman Biliński. Na nasze szczęście, rozwój zauważalny jest również na poziomie amatorskiego ścigania. Z roku na rok przybywa serii, w których każdy chętny jest w stanie stanąć do walki własnym autem. W ostatnią sobotę na Autodromie Słomczyn rozegrała się ósma runda GT Series Polska, która rozpoczęła trzeci już sezon tejże serii.
GT Series Polska to z pewnością największy tego typu event w Polsce, a choćby potencjalnie w Europie, który zrzesza miłośników marki Toyota. Historia serii rozpoczęła się od zlotów właścicieli modelu GT86. Uznali oni, iż warto będzie swoją pasję do tych samochodów i szybkiej jazdy przekształcić w coś większego. Rozpoczęty w zeszłą sobotę trzeci sezon swoim rozmachem pokazał, iż bez wątpienia było warto. Do rywalizacji stanęło 51 kierowców, z czego 49 zostało sklasyfikowanych w generalce. Mimo tak ogromnej liczby zawodników panująca w strefie serwisowej atmosfera była naprawdę przyjacielska — wszyscy chętnie nawiązywali nowe znajomości i pomagali sobie nawzajem.
Sama jazda po torze nie była jednak jedyną atrakcją w ramach ostatniej rundy GT Series Polska. Zainteresowani poprawieniem czy to techniki jazdy, czy nitki toru mogli skorzystać z usługi Michała Pryczka. Dwukrotny mistrz Polski RSMP w klasie HR2 z chęcią dzielił się swoimi radami w trakcie sesji. Głodni wrażeń mogli natomiast skorzystać z przejazdów organizowanych przez Toyotę Chodzeń, w ramach których GR Supra oraz GR Yaris prowadzone były na limicie między innymi przez Antoniego Chodzenia, czyli profesjonalnego kierowcę GT4.
Na Słomczynie zawodnicy rywalizowali w ramach takich klas modelowych jak GT86 (Stock, Stock+, Super Stock), GR Yaris (Stock, Super Stock), GR Supra, oraz Celica, które podzielone zostały również na klasyfikacje napędowe. Dla pozostałych uczestników przewidziano klasy Open JDM+, Open JDM, a choćby Open w przypadku aut spoza Japonii. Ponadto w ramach współpracy ze sklepem Inter Cars przygotowano specjalną klasyfikację dla uczestników, którzy przed rundą zakupili produkty marki K&N.
Klasyfikacja generalna:
1. POKORA Michał
Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:42.229
2. PITALA Kamil
Klasa:
YARIS SUPER STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:42.852
3. HUNEK Szymon
Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:43.218
Klasyfikacje modelowe:
Podium GR Supra
1. POKORA Michał
Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:42.229
2. HUNEK Szymon
Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:43.218
3. ODOWSKI Łukasz
Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:43.839
Podium GT Super Stock
1. KARCZ Michał Klasa: SUPER STOCK Samochód: GR86 Czas: 00:46.019
2. BORKOWSKI Kuba
Klasa: SUPER STOCK Samochód: GR86 Czas:
00:46.058
3. JURGA Piotr
Klasa: SUPER STOCK Samochód: GT86/BRZ Czas: 00:47.329
Podium GT Stock+
1. MŁYNARCZYK Patryk Klasa: STOCK+ Samochód: GT86/BRZ Czas: 00:44.203
2. ODOWSKI Łukasz
Klasa: STOCK+ Samochód: GT86/BRZ Czas:
00:44.231
3. BEDNARZ Jakub
Klasa: STOCK+ Samochód: GT86/BRZ
Czas: 00:44.779
Podium GT Stock
1. SUCH Kordian Klasa: STOCK Samochód: GT86/BRZ Czas: 00:43.473
2. KAWA Andrzej
Klasa: STOCK Samochód: GT86/BRZ Czas:
00:46.396
3. STARSKI Kamil
Klasa: STOCK Samochód: GT86/BRZ Czas: 00:46.677
Podium Yaris Super Stock
1. PITALA Kamil
Klasa:
YARIS SUPER STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:42.852
2. JUGOWSKI Adam
Klasa:
YARIS SUPER STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:44.652
3. KOWALSKA Frania
Klasa:
YARIS SUPER STOCK Samochód: GR YARIS Czas:
00:45.387
Podium Yaris Stock
1. URBANIK Piotr
Klasa:
YARIS STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:44.706
2. ANTOSZ Piotr
Klasa:
YARIS STOCK Samochód: GR YARIS Czas:
00:45.092
3. ANDRZEJEWSKI Łukasz
Klasa:
YARIS STOCK Samochód: GR YARIS Czas:
00:45.639
Podium Celica Cup:
1. MICHROWSKI Adam Klasa:
CELICA CUP Samochód: CELICA FWD 180 KM Czas: 00:46.598
2. NAZARUK Kamil
Klasa:
CELICA CUP Samochód: CELICA ST202 Czas: 00:47.109
3. GĘDŹBA Przemysław
Klasa:
CELICA CUP Samochód: CELICA FWD 152 KM Czas: 00:48.447
Klasyfikacje Open:
Podium Open JDM+
1. MIODYŃSKI Karol
Klasa: OPEN JDM+ Model: MR2 Czas: 00:00:43.556
2. SZCZYTOWSKI Adrian
Klasa: OPEN JDM+ Model: SUPRA MK III Czas: 00:46.690
3. KENDER Maksymilian
Klasa: OPEN JDM+ Model: SUPRA MK IV Czas: 00:46.955
Podium Open JDM
1. MROK Dariusz
Klasa: OPEN JDM Model: CIVIC Czas: 00:45.271
2. KENDER Maksymilian
Klasa: OPEN JDM Model: CIVIC Czas:
00:47.628
3. MISTARZ Jan
Klasa: OPEN JDM Model: CIVIC Czas:
00:01:51.133
Klasyfikacje napędowe:
Podium RWD
1. POKORA Michał
Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:42.229
2. HUNEK Szymon
Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:43.218
3. SUCH Kordian
Klasa: STOCK Samochód: GT86/BRZ Czas: 00:43.473
Podium AWD
1. PITALA Kamil
Klasa:
YARIS SUPER STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:42.852
2. JUGOWSKI Adam
Klasa:
YARIS SUPER STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:44.652
3. URBANIK Piotr
Klasa:
YARIS STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:44.706
Podium FWD
1. MICHROWSKI Adam Klasa:
CELICA CUP Samochód: CELICA FWD 180 KM Czas: 00:46.598
2. NAZARUK Kamil
Klasa:
CELICA CUP Samochód: CELICA ST202 Czas: 00:47.109
3. GĘDŹBA Przemysław
Klasa:
CELICA CUP Samochód: CELICA FWD 152 KM Czas: 00:48.447
Klasyfikacja K&N Filters Inter Cars Cup:
1. POKORA Michał
Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:42.229
2. PITALA Kamil
Klasa:
YARIS SUPER STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:42.852
3. BEDNARZ Jakub
Klasa: STOCK+ Samochód: GT86/BRZ
Czas: 00:44.779
Kolejne Rundy GT Series Polska
Kolejna runda GT Series Polska rozegra się 8.07.2023 na Autodromie Jastrząb, a 7. października na koniec sezonu przewidziany jest powrót na Autodrom Słomczyn. Zapisy na kolejne zawody wciąż są otwarte, więc chętni wciąż mają czas na zgłoszenie się. Jednakże już teraz realizowane są przygotowania na kolejny rok. Organizatorzy serii walczą o dofinansowanie sponsorów oraz przede wszystkim patronat Centrali Toyoty w Polsce. Wszystko to w celu rozwoju, który pozwoliłby serii rozbudować kalendarz o kolejne atrakcyjne obiekty.
Foto. 29Photos Michał Nogowski