GrupaStellantis wybrała Sony Crystal LED

satinfo24.pl 1 tydzień temu

Jedna z wiodących na świecie grup w branży motoryzacyjnej, Stellantis, wybrała ekran Sony Crystal LED w swojej kultowej paryskiej sali “Dome” w Paryżu. Ściana wideo o długości 16 m i wysokości 3 m zapewnia bezprecedensowy poziom doskonałości prezentacji wizualnej, spełniając wymagania konsorcjum.

Stellantis, główny gracz w branży motoryzacyjnej z 14 markami samochodowymi, chciał wymienić dotychczasową instalację w swojej kultowej paryskiej przestrzeni “Dome”, w której realizowane są warsztaty Design Europe, wewnętrzne prezentacje menedżerów marek i wydarzenia medialne.

Grupa Stellantis wybrała wyświetlacz Sony Crystal LED z serii BH, aby odświeżyć to kultowe pomieszczenie. Dotychczasowe rozwiązanie do projekcji wideo stosowane od 10 lat zastąpiła nowa ściana wideo klasy premium, wydajny ekran o długości 16 metrów i wysokości 3 metrów. Jest to nowy standard jakości wizualnej.

Wciągające doświadczenie dla marek

Wykorzystywany do prezentacji przez prezesów różnych marek Grupy, a także do premier pojazdów, “Dome” musiał odzwierciedlać doskonałość grupy motoryzacyjnej. Celem było zastąpienie dotychczasowego rozwiązania do projekcji wideo urządzeniem o ultra wysokiej wydajności, zdolnym do dokładnego odtworzenia najdrobniejszych szczegółów prezentowanych modeli – kolorów, tekstur, wykończeń – przy jednoczesnym stworzeniu natychmiastowego efektu “wow”.

Była to ambitna instalacja, podlegająca poważnym ograniczeniom technicznym – w szczególności wysokiemu poziomowi oświetlenia otoczenia, potrzebie nienagannej kolorymetrii i potrzebie absolutnej niezawodności, aby stworzyć spektakularne wrażenia wizualne.

Rozwiązanie Sony

Po publicznym zaproszeniu do składania ofert i porównaniu propozycji trzech dostawców, firma Sony zwyciężyła dzięki technologii Crystal LED BH15D, przeznaczonej do bardzo wymagających środowisk. Wysoki poziom jasności (1700 cd/m²) ekranu Crystal LED BH15D zapewnia doskonałą widoczność, choćby w środowisku pełnym naturalnego światła. Powłoka antyrefleksyjna eliminuje wszelkie zakłócenia wizualne, jednocześnie zwiększając głębię czerni i efekt immersji.

Dla Stellantis dokładność odwzorowania kolorów była kluczowa, aby zachować wizualną tożsamość prezentowanych marek samochodów. Dzięki procesorowi obrazu X1 for Crystal LED i 22-bitowej technologii Super Bit Mapping, seria BH oferuje niezwykle wierne odwzorowanie, gwarantując dokładną prezentację wykończeń, kolorów nadwozia i tekstur.

Wyjątkowy rozmiar ekranu umożliwia również zespołom wyświetlanie pełnowymiarowych reprezentacji 3D pojazdów, porównując różne modele, konfiguracje lub wykończenia, aby zwiększyć immersyjne wrażenia z prezentacji.

“Ostrość obrazu, głębia czerni i wierność kolorów są fantastyczne. Renderowanie jest imponująco realistyczne, niezależnie od tego, czy chodzi o filmy wideo, renderingi 3D czy porównania modeli” – mówi Phillipe Deren, Head of Digital Design Development at Stellantis.

Oprócz wydajności technologicznej i niezawodności rozwiązania, znaczącym plusem w kontekście ogólnego zadowolenia grupy było niezawodne wsparcie zapewnione przez Sony i jej partnera integracyjnego SCC, który zapewnił wysokiej jakości nadzór nad instalacją do samego końca.

“Jako integrator projektu zarządzaliśmy całym wdrożeniem wyświetlacza Sony Crystal LED w sali « Dome », na podwieszanej konstrukcji zaprojektowanej przez naszego partnera. Projekt ten był realizowany w szczególnie wymagającym czasie, w połowie sierpnia 2024 r., kiedy nasze zespoły były również zmobilizowane na Igrzyska Olimpijskie w Paryżu. Pomimo ograniczeń logistycznych i technicznych, byliśmy w stanie zagwarantować płynną, precyzyjną realizację zgodnie z wysokimi oczekiwaniami Stellantis. Tego typu wdrożenie jest doskonałą ilustracją zdolności SCC France do realizacji projektów o znaczeniu krytycznym we współpracy z zaufanymi partnerami technologicznymi, takimi jak Sony.“- Laurent Benedetti, Director of the Audiovisual Department at SCC France

“Wspieranie międzynarodowej grupy, takiej jak Stellantis, w tak strategicznym i wymagającym projekcie było prawdziwym powodem do dumy dla naszych zespołów. Ta kooperacja doskonale ilustruje naszą zdolność do oferowania najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, przy jednoczesnym zachowaniu dbałości o specyficzne potrzeby naszych klientów. Rezultat osiągnięty w pomieszczeniu “Dome” jest świadectwem zaangażowania Sony w dostarczanie bezkompromisowych wrażeń wizualnych, choćby w najbardziej złożonych środowiskach” – mówi Jérémie Delvallée, Pre-Sales Engineer and Product Specialist at Sony.

foto, źródło. Sony

Idź do oryginalnego materiału