Nowy kompleks salonów znajduje się w „miasteczku” Grupy Plichta przy ulicy Lubowidzkiej w Gdańsku Szadółkach. Znalazły się tam dwa autoryzowane salony oraz wydzielona przestrzeń dla samochodów używanych. Salon MG jest największym i najnowocześniejszym przedstawicielstwem tej marki w Polsce.
Architektura obiektu skupiona jest wokół czerni, a przestrzeń salonową charakteryzuje duża wysokość równa dwóm kondygnacjom na całej powierzchni ekspozycyjnej, która pomieścić może do 9 samochodów. Salon ulokowany jest na wprost dużego stawu, znajdującego się przed kompleksem Grupy Plichta, co zapewnia niezwykły jak na tego typu budynki widok.
Oficjalne otwarcie i zainaugurowanie działalności nastąpiło 17 października w obecności przedstawicieli polskiego importera MG.
Mamy niewątpliwą przyjemność zaprosić wszystkich Państwa do wyjątkowego obiektu na mapie autoryzowanych dealerów i serwisów marki MG w Polsce. Oczywiście wyjątkowo urokliwa jest lokalizacja nad pobliskim stawem, ale warto zwrócić uwagę na architekturę zgodną z najnowszymi wytycznymi SAIC Motor Poland. W komfortowym wnętrzu w stałej ekspozycji prezentujemy dziewięć modeli w tym oczywiście MG Cyberster, bestsellerowe SUV MG HS oraz MG ZS we wszystkich dostępnych wersjach napędowych oraz oczywiście nowości jak elektryczne MGS5 EV. Ofertę uzupełniają modele MG3 oraz MG4. Ten aktualnie największy obiekt marki MG w Polsce dysponuje także wielostanowiskowym serwisem i działem części. Nasi Klienci mogą też liczyć na kompleksową obsługę finansową i ubezpieczeniową oraz pyszną kawę, angielską herbatę i oczywiście tradycyjne ciasteczka. Staramy się czerpać z brytyjskiego rodowodu naszej marki, z czego jesteśmy szczególnie dumni. Wisienką na torcie jest architektura wewnętrzna naszego obiektu, gdyż jako pierwsi w Polsce możemy ugościć naszych Klientów w najnowszym standardzie marki MG, także serdecznie jeszcze raz zapraszam – mówi Krzysztof Dietrich, Kierownik Działu Sprzedaży Gdańsku i Marketingu MG Plichta.

Przy okazji spotkania w MG Plichta, zapytaliśmy przedstawicieli producenta o fenomen tej marki i plany. Odpowiedzi udzieliła Pani Paulina Skowron, PR & Communication Manager, SAIC Motor Poland.
- MG zdecydowanie wyróżnia się wynikami sprzedaży w Polsce, na tle innych chińskich marek. Z jednej strony jest odczuwalna konkurencja jak np. Omoda&Jaecoo, ale z drugiej strony marki jak Forthing czy DFSK, choćby nie zbliżyły się do poziomu MG. Co zdecydowało o Waszym sukcesie?
To wypadkowa kilku czynników. Po pierwsze – dobrze zrozumieliśmy, iż polski rynek oczekuje konkretnej wartości: solidnego auta w rozsądnej cenie, bez kompromisów w jakości i obsłudze. Po drugie – od początku postawiliśmy na budowanie sieci i zaufania, a nie tylko na szybkie wolumeny. Dziś mamy prawie 50 salonów i coraz lepszą rozpoznawalność, co przekłada się na wyniki.
Nie bez znaczenia jest też fakt, iż MG było jedną z pierwszych marek z chińskim kapitałem, które pojawiły się w Polsce z pełną, dobrze przygotowaną ofertą. Pomogło nam to zbudować silną pozycję zanim konkurencja na dobre się rozwinęła. Jednocześnie marka zachowała swój brytyjski charakter – widoczny w designie, podejściu do komfortu i sposobie komunikacji. To połączenie europejskiego stylu z nowoczesną technologią okazało się dobrze trafiać w oczekiwania polskich kierowców.
Wyróżnia nas też fakt, iż słuchamy klientów i dość gwałtownie dopasowujemy ofertę do ich potrzeb, np. jeżeli chodzi o wersje wyposażenia czy napędy. To raczej efekt konsekwencji i dobrze poukładanej strategii, niż pojedynczego „czynnika sukcesu”.

- W Trójmieście mamy już trzech autoryzowanych przedstawicieli MG. Ościenne, duże miasta jak Słupsk i Elbląg także posiadają lub będą posiadać lada moment salony tej marki. Czy to nie za dużo? Czy nie obawy o „kanibalizm”?
Staramy się rozwijać sieć w sposób przemyślany. najważniejsze jest dla nas, żeby klienci mieli łatwy dostęp do salonu i serwisu – nie tylko w największych miastach, ale też w regionach, gdzie sprzedaż dynamicznie rośnie. Każda nowa lokalizacja poprzedzona jest analizą potencjału rynku, więc nie chodzi o „bycie wszędzie”, tylko o obecność tam, gdzie naprawdę ma to sens. Trójmiasto i okolice to obszar o dużym natężeniu ruchu i dużej liczbie klientów zainteresowanych marką, więc obecność kilku punktów nie prowadzi do kanibalizacji – raczej do lepszego pokrycia regionu i wygodniejszej obsługi dla użytkowników.

- Oferta MG wydaje się mocno zróżnicowana – małe i duże SUV’y, auta miejskie, super-sportowy roadster, spalinówki, elektryki. Co jeszcze? Na co nowego mogą liczyć klienci w Polsce 2026 roku?
Kierunek jest jasny – rozwój oferty zelektryfikowanej. Widzimy, iż coraz więcej kierowców szuka „rozsądnego przejścia” między klasycznym napędem a pełnym elektrykiem, dlatego duży nacisk kładziemy na rozwój hybryd typu plug-in i klasycznych HEV-ów. Ostatni debiut modelu MG HS Hybrid+ to dopiero początek – model, który pokazał, iż klienci oczekują nie tylko niższego spalania, ale też lepszej dynamiki i komfortu
W najbliższych dwóch latach planujemy wprowadzić na polski rynek kilka nowych modeli, ale o szczegółach na razie nie możemy mówić. Zależy nam, by nowe modele odpowiadały na realne potrzeby użytkowników, np. większy zasięg w elektrykach, krótszy czas ładowania czy bardziej intuicyjne systemy wspomagania kierowcy.
Równolegle inwestujemy w dopracowanie oferty serwisowej i infrastruktury tak, by przejście na napędy elektryczne było dla klientów jak najbardziej naturalne. Chcemy, żeby każde nowe auto MG było nie tylko kolejną „premierą”, ale faktycznym rozwinięciem gamy, z realną wartością dodaną w zakresie osiągów, wygody i kosztów użytkowania.

7 godzin temu





![Auto tygodnia #61 – GAC AION V Luxury: ma zamrażarkę, ale to nie koniec zalet [galeria]](https://imagazine.pl/wp-content/uploads/2025/11/GAC-AION-V-Luxury-1.jpg)







