Great Wall Motors zagra na nosie Europy swoją wersją Porsche Macan? W Chinach cena SUV-a startuje od niecałych 56 000 zł

5 godzin temu

W Chinach nowy SUV w sportowym stylu Great Wall Motors wywołał poruszenie. Oficjalna premiera ORA 5 odbędzie się w tym kraju 16 grudnia, co pilnie śledzą zagraniczne media. To dlatego, iż samochód nieoczekiwanie pojawił się na testach w Europie. W związku z tym staje się jasne, iż nie będzie produktem tylko na rynek krajowy.

Z tego artykułu dowiesz się:
Toggle
  • Chińskie „Porsche Macan” kilka się różni od wersji na rynek zagraniczny
  • Kompaktowy SUV ORA 5 w Europie wyceluje w elektryczne hity Kia i Peugeot
  • Cena początkowa od 56 000 zł ORA 5 rozgrzała publiczność w Chinach

Chińskie „Porsche Macan” kilka się różni od wersji na rynek zagraniczny

W związku z tym, iż ORA 5 przechodzi na razie testy w Europie, to premiera tego modelu na Starym Kontynencie nastąpi później niż w Chinach. Nowy SUV Great Wall Motors to samochód o modnym nadwoziu oferujący więcej przestrzeni bagażowej względem modelu ORA 3 i o podwyższonym nadwoziu.

Ta chińska propozycja mocno nawiązuje stylem do Porsche Macan niemieckiej marki premium. SUV oczekiwany jest w Europie w pierwszym kwartale 2026 roku. W związku z tym, iż debiut modelu nastąpi w Chinach już za 2 dni, to możemy dowiedzieć się, czym ORA 5 może podbić europejski rynek.

Chińczycy obserwują, co pisze się w mediach na temat tego modelu, choć wiadomo, iż niektóre elementy jego wyposażenia nie trafią na rynek Europy. Wśród nich jest czujnik LiDAR, którego nie dostrzeżono na dachu ORA 5. To oznacza, iż funkcja nawigacji do jazdy autonomicznej i system Coffee Pilot Ultra trzeciej generacji firmy Great Wall Motors nie będą dostępne na rynku europejskim. Co wiemy na temat specyfikacji tego modelu dzielącego z Porsche Macan wiele elementów stylistycznych?

SUV GWM ORA 5 EV nie będzie miał technologii LiDAR

Kompaktowy SUV ORA 5 w Europie wyceluje w elektryczne hity Kia i Peugeot

Pozycjonowany jako kompaktowy SUV, model zaprojektowany w sportowym stylu tak, jak ten na rynek chiński ma charakterystyczny okrągły kształt reflektorów i płynną linię nadwozia. Ponadto charakteryzują go duże wloty powietrza w przednim zderzaku i opływowe, poziome tylne światła, i czarne obramowania szyb.

W standardzie ORA5 w Europie otrzyma opony Continental. Te, na których jeździ zakamuflowany SUV w Niemczech to opony zimowe Continental NorthContact NC7. Radzą sobie ze śniegiem i gołoledzią, charakteryzując się także niskim poziomem hałasu i zoptymalizowanymi oporami toczenia.

Samochód stylistyką niektórych elementów nawiązujący do Porsche Macan, na które niewielu może sobie pozwolić, budzi zrozumiałe zainteresowanie. W Europie będzie jednak konkurować z takimi modelami jak Peugeot e-2008 i Kia EV3, ponieważ jest to elektryczny samochód. Atutem ORA 5 jest na początek przestrzeń. To dlatego, iż rozstaw osi ORA5 wynosi 2720 mm.

ORA 5 podobnie jak ORA 3 (Funky Cat) otrzyma system operacyjny umożliwiający korzystanie z popularnych systemów łączności. Konkretnie Apple CarPlay i Android Auto. W związku z tym pod względem łączności i komunikacji będzie jak jego francuski i koreański konkurent. Wnętrze SUV-a wyposażono w 15,6-calowy ekran dotykowy i 10,25-calowy cyfrowy panel wskaźników.

Jeśli chodzi o specyfikację na rynek europejski, to jest ona jeszcze tajemnicą. W Chinach ORA 5 produkowana w bazie Great Wall Motors w Taizhou w prowincji Zhejiang, dostanie opcjonalny akumulator LFP. W zależności od konfiguracji przeznaczonej na rynek chiński, pojemność akumulatora waha się od 45,3 kWh do 58,3 kWh. Zasięgi (według CLTC) wynoszą odpowiednio 480 km i 580 km.

ORA 5 foto: GWM

Cena początkowa od 56 000 zł ORA 5 rozgrzała publiczność w Chinach

Propozycja Great Wall Motors cieszy się dużym zainteresowaniem, odkąd się pojawiła. Reflektory LED ORA 5 w kształcie łezki, to coś więcej niż atrakcyjny design. Kryją się pod nimi potężne możliwości oświetleniowe. Światła drogowe mają maksymalny zasięg 170 metrów, a światła mijania charakteryzują się szerokim kątem świecenia 88° i strumieniem świetlnym 3850 lumenów.

Fotele z funkcją odchylania o 128° i podwójnym podgrzewaniem zapewniają prawdziwy komfort i relaks. Szybkie ładowanie bezprzewodowe 50 W, wyjątkowo duże lusterko kosmetyczne, to kolejne atuty, na które zwraca uwagę publiczność w Chinach. Jednak to, co budzi najwiekszą sensację to cena tego modelu. Great Wall Motors proponuje ORA 5 w przedsprzedaży w cenie 109 800 juanów. To stanowi odpowiednio kwotę niecałych 56 000 zł. Samochód dostępny jest w wersjach: Air, Pro, Max i LiDAR. Pierwsze dwie z zasięgiem 480 km a dwie pozostałe z zasięgiem 580 km. Ceny wynoszą odpowiednio 109 800 juanów; 119 800 juanów; 129 800 juanów, 132 800 juanów i 142 800 juanów (LiDAR580 km).

SUV z zasięgiem 580 km i inteligentnym kokpitem przełamuje bariery cenowe. Z uwagi na to, iż zachwyca ORA 5 technologiami i jest według Chińczyków „absolutnie piękna”, może się okazać, iż strategia Great Wall Motors przyniesie oczekiwany skutek. To będzie modny globalny elektryczny SUV.

ORA 5 GWM
Idź do oryginalnego materiału