Goodyear prezentuje nowy model opon. „Gotowi na elektromobilność”.

2 tygodni temu

Branża transportowa walczy z największym kryzysem od 20 lat. Ilość przewozów ładunkowych spadła o 11%. Odbija się to również na rynku oponiarskim, ale Goodyear przekonuje, iż sytuacja ich nie zatrzymuje. W odpowiedzi zaprezentowano nowy model opon, który ma znacznie wpływać na efektywność transportu.

Kryzys w branży spowodował, iż przedsiębiorcy zaczęli szukać oszczędności, wszedzie gdzie jest to możliwe. Jednym z sektorów w firmie są opony, średnio wymieniane co około dwa lata. Na ten moment, aż 60% wszystkich sprzedawanych do ciężarówek opon, to modele budżetowe. Udział opon bieżnikowanych na rynku spadł też o 25 procent. Co nowego mógł wymyślić Goodyear?

Opony przynoszące oszczędności

Motywem przewodnim opon Goodyear KMax Gen-3 jest efektywność paliwowa i większy przebieg na jednym komplecie opon. Producent zarzeka się, iż opory toczenia zostały zmniejszone choćby o 13%, co ma widocznie wpłynąć na zasięg akumulatora lub spalanie. Co więcej, mieszanka bieżnika miała zostać wzbogacona krzemionką oraz nienagrzewającą się w czasie jazdy mieszanką karkasu. To z kolei ma wydzielać znacznie mniej ciepła.

W ostatecznym rozrachunku mieszanka oparta na łupinach ryżu, a nie ropie naftowej, przez zmniejszone opory toczenia może – zgodnie z obietnicami producenta – zmniejszyć spalanie choćby o 3 procent, czyli około litr na sto kilometrów. To natomiast można przeliczyć na twardą walutę, czyli około 1200 Euro rocznie na pojazd.

1/2Galeria
Previous Next

Goodyear KMax Gen 3

W katalogu serii pojawią się aż trzy modele sygnowane logiem Gen-3: KMax S Gen3, przeznaczone na oś kierowaną, KMax D Gen-3 na oś napędową oraz KMax T Gen-3 na osie naczepy. Wszystkie modele są zoptymalizowane pod kątem swojego zastosowania, dzięki czemu sprawdzają się zarówno w transporcie długodystansowym, regionalnym jak i miejskim.

1/2Galeria
Previous Next

Opony są także wyposażone w identyfikatory RFID. Czytniki ułatwiają identyfikację cyfrową opon i umożliwiają powiązanie z systemami zarządzania flotą oraz śledzenia.

KMax Gen-3 miał być odpowiedzią branży oponiarskiej na potrzebę obniżenia całkowitego kosztu posiadania. Wyposażenie floty pojazdów w ten model ma przynieść widoczne oszczędności w skali roku. Nowa mieszanka jest stworzona także z myślą o elektrycznych ciężarówkach, które ważą znacznie więcej: sam akumulator takiego pojazdu to od 3 do 4 ton. Gen-3 ma mieć zwiększoną nośność i sztywność bieżnika, dzięki czemu zdecydowanie lepiej sobie radzi z dodatkową masą i wyższym, dostępnym od samego dołu momentem obrotowym. Z kolei zmniejszone opory toczenia mają pozytywnie wpłynąć na zasięg ciężarówki ładowanej „z wtyczki”.

Idź do oryginalnego materiału