Girteka wprowadza cyfrowy system płatności Payhawk, w celu optymalizacji zarządzania wydatkami służbowymi przez kierowców. Nowe rozwiązanie ma na celu ułatwienie rozliczeń i zwiększenie komfortu pracy kierowców w trasie.
System Payhawk
System Payhawk opiera się na kartach wirtualnych i fizycznych, aktywowanych na czas trwania konkretnego przejazdu. Umożliwiają one opłacanie zatwierdzonych kosztów, takich jak parkingi, noclegi, opłaty drogowe, myjnie, drobne naprawy oraz nieprzewidziane wydatki. Każda transakcja jest rejestrowana w aplikacji mobilnej, gdzie kierowcy przesyłają paragony, a menadżerowie na bieżąco je weryfikują. W sytuacjach wymagających zwiększenia limitu, kierowcy mogą złożyć wniosek w aplikacji, a decyzja często zapada w ciągu kilku minut.
Wdrożenie systemu Payhawk ma na celu zmniejszenie formalności, zwiększenie bezpieczeństwa i kontroli wydatków. Indywidualne limity dla wszystkich przejazdu i zatwierdzanie konkretnych kwot mają zapobiegać nadużyciom i usprawnić operacje finansowe.
Korzyści z wdrożenia systemu odczuwają nie tylko kierowcy, ale również działy operacji, HR i księgowości. System eliminuje konieczność manualnego rozliczania kosztów i obiegu dokumentów papierowych, a także zapewnia wgląd w koszty w czasie rzeczywistym, co ułatwia zarządzanie finansami.
Girteka planuje dalszy rozwój cyfryzacji. w tej chwili z systemu Payhawk korzysta ponad 500 kierowców, a do czerwca liczba ta ma wzrosnąć do ponad połowy wszystkich kierowców firmy, czyli 6000.