I to jest znakomita wiadomość dla wszystkich fanów wyścigów długodystansowych. Marka premium z Korei Południowej postanowiła podbudować swój wizerunek za pośrednictwem jednych z najbardziej istotnych kategorii sportu motorowego.
I jest to bardzo dobry ruch, biorąc pod uwagę wzrost popularności wśród kibiców. Genesis GMR-001 Hypercar, bo o nim mowa, ma pomóc w odnoszeniu sukcesów. Jak gwałtownie można na nie liczyć? Wbrew pozorom, nie będzie łatwo choćby o punkty, ponieważ stawka jest już doświadczona i bardzo mocna.
Co ciekawe, wraz z pokazaniem tego niezwykłego prototypu, koreański producent ujawnił światu nowy zespół. Nosi nazwę Genesis Magma Racing, co brzmi bardzo dobrze. Zobaczymy go w padoku już w 2026 roku.
Genesis GMR-001 Hypercar
Zacznijmy od tego, iż prezentowany bolid będzie rywalizował w klasie LMDh. Został zgłoszony do mistrzostw WEC oraz IMSA. Póki co przewiduje się jego starty w latach 2026-2027, ale raczej nikt poważny nie przychodzi tu na tak krótko.
Jeżeli chodzi o design, to można mówić o inspiracjach konceptami X Gran Berlinetta czy X Gran Racer Vision GT. Trzeba jednak dodać, iż niektóre jego elementy zostały tak zaprojektowane, by spełniać wymagania klasy wyścigowej.
Wśród najbardziej charakterystycznych elementów należy wyróżnić reflektory, szklaną kopułę, muskularne błotniki oraz ogromne, tylne skrzydło. Summa summarum, Genesis GMR-001 Hypercar robi bardzo duże wrażenie.
Specyfikacja techniczna nie została ujawniona, ale należy spodziewać się układu hybrydowego. Jak wynika z przepisów dotyczących wspomnianej klasy LMDh, bolid nie może mieć więcej, niż 671 koni mechanicznych – w tym 67 koni mechanicznych z jednostki elektrycznej napędzającej tylną oś. Z kolei masa własna musi wynosić minimalnie 1030 kilogramów – tak, minimalnie, a nie maksymalnie.
Prezesem Hyundai Motorsports GmbH jest Cyril Abiteboul. Fani F1 mogą go kojarzyć z F1, gdy był dyrektorem zespołu Renault. Podczas premiery przedstawił bolid i zespół. W jego składzie znajdują się Andre Lotterer i Luis Derani. Ten pierwszy trzykrotnie wygrywał Le Mans 24h z Audi i zdobył dwa tytuły WEC. Z kolei drugi triumfował w Daytona 24h i Sebring 12h.