Genesis G70 w atrakcyjnej odmianie shooting brake zadebiutuje na Starym Kontynencie – w pierwszej kolejności w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. jeżeli będzie cieszył się zainteresowaniem, trafi do sprzedaży w kolejnych europejskich krajach.
Genesis G70 jest Shooting Brake oparty jest na luksusowym sedanie G70
Ma choćby identyczne wymiary. Mierzy 4685 mm długości, 1850 mm szerokości i 1400 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2835 mm. Wraz z przeprojektowanym tyłem i dłuższym dachem przestrzeń bagażowa zwiększyła się o 40% względem sedana. Praktyczność poprawia też tylna dzielona kanapa w proporcjach 40:20:40.
Z przodu wygląda tak samo jak sedan G70
Mamy ten sam projekt zderzaka, osłonę chłodnicy i z obu stron parę przedzielonych reflektorów. Tył pojazdu jest atletyczny za sprawą potężnego dyfuzora i końcówek układu wydechowego w kształcie elipsy. Układ tylnych świateł sprawia, iż nie pomylimy go z żadnym innym autem na drodze.
Genesis nie wyszczególnił jeszcze poziomów wyposażenia, ani jednostek napędowych, które znajdziemy w kombi
Można spodziewać się 2-litrowej doładowanej jednostki o mocy 250 KM. Oznaczenie na klapie sugeruje dostępność napędu na 4 koła. 3,3-litrowe V6 generujące 365 KM, które dostępne jest w USA, do Europy raczej nie dotrze. Możliwa jest za to 2,2-litrowa jednostka wysokoprężna o mocy blisko 200 KM.
Genesis G70 Shooting Brake – wnętrze
Koreańczycy zaprojektowali nowoczesny kokpit, który prezentuje się ergonomicznie i bardzo elegancko. Trójramienna kierownica jest duża, a zestaw cyfrowych wskaźników można personalizować. Na środku deski rozdzielczej umieszczono 10,25-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, z pozycji którego można obsługiwać większość funkcji, nie zrezygnowano jednak całkowicie z fizycznych przycisków.
Konkurencja to Niemcy
Genesis G70 Shooting Brake będzie rywalizował na rynku z Audi A4 Avant, BMW serii 3 Touring
i Mercedesem Klasy C w kombi. jeżeli jego cena nie będzie za wysoka, ma szansę na odniesienie sukcesu. Szczególnie iż na tle niemieckiej konkurencji zdecydowanie wyróżnia się swoją stylistyką.
Zdjęcia: motor1.com