Akcje Dongfeng wzrosły o 85,8 procent w początkowej reakcji w poniedziałek, tymczasowo osiągając najwyższy poziom od lipca 2022 r. na poziomie sześciu dolarów hongkońskich. Akcje Changan również wzrosły.
Obie firmy należą już do największych producentów samochodów w Chińskiej Republice Ludowej, ale ostatnio zmagają się z rosnącą konkurencją na rynku krajowym.
Według własnych danych, Dongfeng sprzedał w ubiegłym roku około 2,5 miliona pojazdów, podczas gdy Changan sprzedał nieco poniżej 2,7 miliona. Jednak znaczną część tej sprzedaży stanowią spółki joint venture z międzynarodowymi producentami samochodów. Dongfeng współpracuje m.in. z markami Nissan , Honda i Peugeot -Citroën, natomiast Changan utrzymuje partnerstwa z Fordem i Mazdą.
Połączona firma będzie miała prawie 5,2 miliona pojazdów i przejmie producenta samochodów elektrycznych BYD , w tej chwili największego gracza na rynku chińskim. Na arenie międzynarodowej firma, która byłaby bezpośrednio podporządkowana rządowi centralnemu w Pekinie, plasowałaby się tuż za europejską Grupą Stellantis i tuż przed Fordem.
Obaj producenci samochodów są wciąż stosunkowo nieznani poza Chinami, jednak Changan prowadzi centrum projektowe w Monachium, a niedługo ma rozpocząć sprzedaż w Europie. Dongfeng jest obecny na rynku europejskim już od pewnego czasu dzięki swojej marce samochodów elektrycznych Voyah.