Francuski SUV z LPG za 81 400 zł rozbił bank. Zwykli Polacy sięgali po niego częściej niż po Toyoty

4 godzin temu

W ostatnim czasie spore zaskoczenie robią imponujące wyniki chińskich samochodów. Jednak prawdziwą sensacją czerwca w Polsce okazał się w francuski SUV. Klienci indywidualni kupili ich tak dużo, iż ten przystępny cenowo model omal nie wygrał miesiąca z Kią Sportage.

Samochodowe wybory klientów indywidualnych to jeden z najcenniejszych rankingów na rynku. W teorii stanowi on odsiew modeli, których wyniki pompują duże zamówienia flotowe. Z tego względu rejestracje osób fizycznych są swego rodzaju wskazówką, na co stawiają zwykli Polacy. Oczywiście do tej grupy klientów zalicza się też małych przedsiębiorców, ale nie zmienia to faktu, iż dominują tu często inne auta niż rankingu zbiorczym.

Kia Sportage. // fot. materiały prasowe

Francuski SUV zrobił ponad 300 proc. czerwcowej normy

Z danych PZPM za czerwiec wynika, iż w zeszłym miesiącu klienci indywidualni zarejestrowali 13 876 nowych aut osobowych. To o 3,1 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu zeszłego roku i o 4,6 proc. mniej niż w maju 2025 r. Bestsellerem osób fizycznych była Kia Sportage, która uzbierała 631 rejestracji. Jednak prawdziwą sensacją było drugie miejsce Renault Captur. Francuski SUV oferowany za choćby 81 400 zł (z LPG!) miał aż 534 rejestracje. W porównaniu z zeszłorocznym czerwcem to poprawa o 307,6 proc. i 29 miejsc.

fot. materiały prasowe

Captur był dla osób fizycznych częstszym wyborem niż Dacia Duster, z którą dzieli jednostki napędowe. SUV rumuńskiej marki uzbierał w czerwcu 476 rejestracji indywidualnych. To o 7 więcej niż Volkswagen T-Roc (469 szt.). W czołowej piątce znalazła się tylko jedna Toyota, a osoby fizyczne częściej wybierały C-HR (447 szt.) niż Yarisa Cross (408 szt.). Za Skodą Kamiq (367 szt.) na 8. pozycji sklasyfikowano najpopularniejszego chińskiego SUV-a czerwca, czyli Omodę 5 (272 szt.). Do dziesiątki załapały się jeszcze tylko Hyundai Tucson (268) i kolejny „chińczyk”, MG ZS (267).

Dacia Duster. // fot. materiały prasowe

Jednego egzemplarza do Top 10 czerwca osób fizycznych zabrakło Dacii Sandero (266). Jedno z najtańszych aut na rynku miało w zeszłym miesiącu lepszą sprzedaż w tym gronie klientów niż Toyota Yaris (256) czy Skoda Octavia (244). Bestseller segmentu A, Toyota Aygo X (235) uplasowała się przed Volkswagenem T-Crossem i nowością na rynku, Dacią Bigster (232). Powyżej 200 egzemplarzy na osoby fizyczne miały jeszcze Skody Karoq (217) i Fabia (211) oraz Toyota Corolla (204). Top 20 zamknął MG HS (200), który w ostatnich miesiącach gościł raczej w Top 10.

Volkswagen T-Roc. // fot. materiały prasowe

Półrocze dla kompaktowych SUV-ów

Podsumowując rejestracje indywidualne od stycznia do czerwca 2025 r. to uzbierało się ich 93 414 szt. To o 8,1 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2024 r. Bestsellerem tego okresu jest Toyota C-HR (3 975 szt.), która utrzymała przewagę nad Kią Sportage (3 888 szt.). Rok temu o tej porze ranking wyborów osób fizycznych otwierała Toyota Yaris Cross, tym razem trzecia z liczbą 3 121 rejestracji. Dla klientów indywidualnych większe znaczenie zaczęły mieć Volkswagen T-Roc (2 954) i Dacia Duster (2 535), które awansowały o 5 pozycji.

Toyota C-HR. // fot. materiały prasowe

Skoda Kamiq (2 043) ledwo utrzymała za sobą czerwcowy hit, czyli Renault Captur (2 025). Francuski SUV awansował przed Hyundaia Tucsona (1 982) i MG HS (1 979). W czołowej dziesiątce pozostało Dacia Sandero (1 878), ale po piętach zaczynają jej deptać Omoda 5 (1 730) i MG ZS (1 679). Chińskie SUV-y mają już więcej rejestracji indywidualnych niż Toyoty Yaris (1 677), RAV4 (1 585) i Aygo X (1 427). Z kolei Volkswagen T-Cross (1 373) ma większe wzięcie od kompaktowych hitów, czyli Toyoty Corolli (1 368) i Skody Octavii (1 337). W czołowej dwudziestce rejestracji indywidualnych są jeszcze Toyota Corolla Cross (1 336) i Nissan Qashqai (1 317).

Skoda Kamiq. // fot. materiały prasowe producenta

Sumując sprzedaż wszystkich modeli, po pierwszym półroczu osoby fizyczne najczęściej robiły zakupy w salonach Toyoty (15 400 szt.). To niemal dwukrotnie więcej niż u dealerów Kia (8 018 szt.). Na podium tej grupy klientów awansował Volkswagen (7 551) kosztem Skody (7 045). Za Dacią (6 098) i Hyundaiem (5 714) mamy już chińskie MG (3 978). W czołówce są też Renault (3 880), Volvo (2 615) i Suzuki (2 529).

Omoda 5. // fot. materiały prasowe
Idź do oryginalnego materiału