Zaskakujące wieści z obozu Forda. Amerykanie właśnie ogłosili partnerstwo strategiczne z Renault. Jego celem jest stworzenie dwóch nowych aut, z których jedno ma być następcą Fiesty.
Ford bez dwóch zdań potrzebuje nowych modeli w Europie. Dwa lata temu zakończył produkcję Fiesty, a niedawno z jego niemieckiej fabryki wyjechał ostatni egzemplarz Focusa.
Obecnie trzon jego sprzedaży w gronie modeli osobowych stanowi Puma, będąca w produkcji od 2019 roku. Są też nowe Explorer i Capri, ale... rzadko widuje się je na ulicy.
https://magazynauto.pl/testy/ford-puma-st-1-0-ecoboost-hybrid-test-dane-techniczne-silnik-osiagi-spalanie-bagaznik-opinie,aid,4870Na platformie AmpR
Teraz Ford wykonał ruch, który ma sprawić, iż znów zacznie lśnić w statystykach sprzedaży. Dzięki partnerstwu z Renault stworzy dwa przystępne cenowo modele na prąd, z których pierwszy pojawi się w salonach za 2 lata.
Powstaną one na platformie AmpR, opracowanej przez Renault. Pierwszy projekt – mały hatchback segmentu B – będzie blisko spokrewniony z „piątką”. Ma być produkowany w kompleksie ElectriCity w Douai.
Platforma AmpR jest przeznaczona dla niedużych samochodów elektrycznych.
fot. Renault
Drugi model, czyli niewielki crossover, skorzysta z technologii Renault 4. W założeniach ma stanowić następcę Pumy Gen-E. Amerykanie podkreślają, iż mimo wspólnej bazy technicznej, nowe modele zachowają „fordowskie” adekwatności jezdne i charakter.
https://magazynauto.pl/testy/fiat-600e-ford-puma-gen-e-renault-4-e-tech-test-porownanie-dane-techniczne-bateria-moc-osiagi-prowadzenie-wymiary-bagaznik-zasieg-opinia-cena,aid,5463Podobny ruch wcześniej Ford wykonał z Capri i Explorerem. Choć bazują one na volkswagenowskiej platformie MEB, mocno odcinają się od aut niemieckiego producenta.
https://magazynauto.pl/testy/ford-explorer-skoda-enyaq-test-porownanie-dane-techniczne-silnik-bateria-moc-osiagi-prowadzenie-wymiary-bagaznik-zasieg-opinia-cena,aid,5593Kluczowa decyzja
Platforma AmpR jest przystosowana do silników elektrycznych o mocy sięgającej choćby 220 KM (w Alpine A290). Renault 4 i 5 zasila akumulator trakcyjny o pojemności 40 lub 52 kWh. Do 2028 roku Francuzi mają przejść z chemii NMC na tańsze i trwalsze ogniwa LFP.
Sięgnięcie po technologię Renault to kluczowa decyzja, która ma pomóc Fordowi odbudować pozycję w Europie. Niski popyt na Explorera i Capri zmusił go choćby ostatnio do redukcji 1000 etatów w fabryce w Kolonii i ogłoszenia przejścia z systemu dwu- na jednozmianowy.
Fiesta była wytwarzana od 1976 do 2023 roku.
fot. Ford
Początkowo donoszono, iż nieduże Fordy na prąd będą bazować na platformie MEB Entry Volkswagena – tej samej, która posłuży przyszłym modelom ID Polo i ID Cross. Ostatecznie zdecydowały koszty. Renault zaproponowało tańszą i bardziej elastyczną platformę AmpR.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/to-juz-koniec-ostatni-egzemplarz-forda-fiesty-opusci-bramy-fabryki-7-lipca,aid,3292Ogromne znaczenie strategiczne
Jim Farley – szef Forda – podkreśla, iż porozumienie z Renault ma ogromne znaczenie strategiczne. Co ciekawe, zbiega się ono z gorącą dyskusją o ewentualnym przesunięciu zakazu sprzedaży nowych aut spalinowych z 2035 na 2040 rok.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/polska-i-5-innych-panstw-apeluja-do-ke-w-sprawie-zakazu-sprzedazy-aut-spalinowych,aid,5784Oprócz partnerstwa w zakresie pojazdów elektrycznych Renault Group i Ford podpisały również list intencyjny dotyczący współpracy w zakresie europejskich lekkich pojazdów użytkowych. Obie firmy mają badać możliwości wspólnego opracowania i produkcji wybranych lekkich pojazdów użytkowych marek Renault i Ford.

1 godzina temu















