Karawaning – ten sposób odpoczynku staje się coraz bardziej modny, a na polskich drogach pojawia się coraz więcej „domów na kołach”. Ford od wielu lat ma mocnych graczy w tym segmencie. Wraz z pojawieniem się w ofercie nowego Transita Customa, do salonów trafił całkowicie nowy kamper Transit Custom Nugget – skonstruowany przez wiodącego producenta tego typu pojazdów, czyli firmę Westfalen Mobil GmbH. Jeszcze bardziej komfortowy, zarówno podczas podróży, jak i podczas odpoczynku.
Komfortowo w podróży
Niezależnie od tego, czy jest to dostawcza wersja Transita Customa, czy osobowy, luksusowy Tourneo Custom, czy opisywany Nugget, komfort pracy kierowcy, wygoda i bezpieczeństwo podróżujących nim pasażerów są priorytetem.
Pod maską kampera pracuje zaawansowany technologicznie, oszczędny i ekologiczny silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemności dwóch litrów i mocy 170 KM. Współpracuje on z automatyczną, 8-biegową skrzynią, a klienci do wyboru mają napęd przedni lub na obie osie (AWD). Niskie zużycie paliwa połączone z dobrą dynamiką jazdy powodują, iż pokonywanie choćby najdłuższych tras jest komfortowe i jednocześnie ekonomiczne. O bezpieczeństwo podróży dbają zaawansowane (standardowe lub opcjonalne) systemy wyposażenia biernego i czynnego. Co ciekawe, auto standardowo wyposażono w 55-litrowy zbiornik paliwa, który opcjonalnie można powiększyć do 70 litrów, co pozwala na długie podróże bez potrzeby zjeżdżania na stacje benzynowe.
Komfort dalekich podróży to także wyposażenie multimedialne. Radio cyfrowe DAB, najnowocześniejszy system teleinformatyczny Ford SYNC4, modem Ford Pass Connect 5G, zestaw Bluetooth oraz sześć głośników – to elementy, które umilają godziny spędzone w trasie. Skomunikowana z chmurą nawigacja, funkcje audio i komunikacyjne – wszystkimi tymi elementami można sterować dzięki 13-calowego ekranu dotykowego lub poleceń głosowych, a bezprzewodowe połączenie telefonów z systemami Android Auto i Apple Carplay jest standardem.
Komfortowo podczas odpoczynku
Model ten dostępny jest w dwóch wersjach różniących się od siebie długością nadwozia oraz rozstawem osi – krótszej L1 i dłuższej L2, ale obie zapewniają wygodne miejsca do spania dla aż czterech osób. Na górnym łóżku, które mieści się w podnoszonym dachu, odnajdziemy materac o grubości 40 mm i rozmiarach 2050 x 1250 mm, za to na dole, po rozłożeniu kanapa drugiego rzędu zamienia się w łóżko o wymiarach 1900 x 1200 mm. Kamperem tym podróżować może choćby pięć osób, a zarówno fotel kierowcy, jak i pasażera obracają się o 180 stopni. Dzięki temu oraz standardowemu stolikowi wewnętrznemu, kabinę Nuggeta można gwałtownie zmienić w komfortowy salon.
Z tyłu kampera odnajdziemy część gospodarczą, a w niej – czarne rolety zaciemniające, obszerną szafę ubraniową, zlew, dwa palniki gazowe wraz z butlą, lodówkę (o pojemności 33 litrów) oraz szafki kuchenne. Także tam zamontowano panel sterujący wszystkimi systemami. Auto wyposażono także w zewnętrzny prysznic wraz z bojlerem ciepłej wody oraz zbiorniki na wodę czystą (33 litry w wersji L1 oraz 53 litry w L2) i 30-litrowy na wodę szarą. Nie zabrakło także ogrzewania postojowego zasilanego olejem napędowym.
Komfort odpoczynku to jednak nie tylko to, co odnajdziemy we wnętrzu auta. To także wszystko, z czego możemy korzystać na zewnątrz. Rozwijana markiza, stolik zewnętrzny (standardowo chowany w panelu drzwi przesuwnych), dwa krzesełka zewnętrze (chowane z kolei w tylnej klapie), oświetlenie piknikowe w klapie bagażnika – to wszystko zapewni nastrój podczas pogodnych dni na łonie natury.
Z opcji wyposażenia dodatkowego warto wymienić boczne drzwi przesuwne po lewej stronie auta, zestaw dodatkowych stopni ułatwiających wejście do kabiny, bagażnik zewnętrzny, na którym możemy przewieźć do czterech rowerów czy hak holowniczy.
Już w cennikach
Cennik Transita Customa Nuggeta obejmuje cztery pozycje. Zaczyna się od wersji krótkiej L1 z wysokoprężnym silnikiem o mocy 170 KM, automatyczną, 8-biegową skrzynią i napędem na przednie koła, która kosztuje 279 695 zł netto. Model z napędem na cztery koła to wydatek od 291 695 zł netto.
Wersje długie L2, które dysponują dokładnie takimi samymi napędami kosztują odpowiednio 281 695 zł netto i 293 695 zł netto.