Ford Ranger Raptor z nowym mocnym silnikiem V6

profiauto.pl 2 lat temu

Ford Raptor trafi na europejski kontynent w nowym opakowaniu i z mocnym 3-litrowym silnikiem V6 pod maską. Będzie ciekawą alternatywą dla wersji z 213-konnym dieslem.

Ford Ranger Raptor 2023 jest spełnieniem oczekiwań klientów


Ci poprosili o coś wyjątkowego, a producent wysłuchał ich uważnie i przygotował ekstremalną wersję, która łączy wysoką wydajność i spore możliwości terenowe. Poza tym świetnie wygląda, jest naszpikowana najnowszymi technologicznymi rozwiązaniami i nie brakuje jej mocy.

Z zewnątrz Raptor wyróżnia się czarnym grillem

Ma poszerzone nadkola i zwiększony prześwit. Ford zadbał o jego charakterystyczne malowanie, zamontował stopnie boczne i hak holowniczy. Nie zapomniał też o odpowiednich oznaczeniach na nadwoziu i tylnej klapie.

Jego największym atutem jest silnik

Ford Range Raptor otrzymał 3-litrową jednostkę benzynową V6 Ecoboost z systemem podtrzymywania ciśnienia doładowania (anti-lag) przez krótką chwilę. Generuje 290 KM i 491 Nm momentu obrotowego.

Moc na koła trafia za sprawą automatycznej 10-biegowej przekładni, z możliwością ustawienia napędu wyłącznie na tylną oś. Co ciekawe, wersja australijska pickupa ma aż 392 koni mechanicznych, co tylko pokazuje, jak duży potencjał tkwi w tej jednostce.

Ford Ranger Raptor sprawdzi się podczas jazdy po wertepach

Pickup zyskał większy skok zawieszenia oraz nowe amortyzatory Fox z systemem dopasowującym ich pracę do nawierzchni. Dodatkowo zabezpieczono podwozie i wzmocniono ramę, która lepiej ma znosić wstrząsy w terenie.

Do tego mamy stały napęd na cztery koła z elektronicznie sterowaną, dwubiegową skrzynią rozdzielczą, połączoną z blokowanymi mechanizmami różnicowymi z przodu i z tyłu i aż 7 trybów jazdy: Normal, Sport, Slippery, Rock, Mud/Ruts, Sand i Baja. Ten ostatni przyda się, gdy kierowca zechce trochę poskakać po wydmach.

W standardzie są również matrycowe światła LED, 17-calowe koła z terenowymi oponami i funkcja Trail Control, czyli tempomat do jazdy w terenie, który aktywuje się przy prędkości poniżej 32 km/h.

Projekt kabiny powstał z inspiracji myśliwcem F-22 Raptor

Ford postawił na sportowe fotele z poprawionym trzymaniem bocznym, 12-calowy system multimedialny i nowoczesne nagłośnienie B&O. Jest sportowa kierownica z łopatkami i liczne akcenty w pomarańczowym kolorze.

Kiedy zobaczymy go na drodze?

Debiut Raptora w salonach powinien mieć miejsce w drugiej połowie roku. jeżeli tak się stanie, pierwsze sztuki trafią do klientów bliżej 2023 roku.

Zdjęcia: carscoops.com

Idź do oryginalnego materiału