Ford Puma Gen-E już w Polsce

2 dni temu

Na polskim rynku debiutuje Ford Puma Gen-E, czyli dobrze już znany mały crossover z segmentu B, ale w pełni elektryczny. W podstawowej wersji kosztuje 146 900 zł, ale jeżeli skorzystamy z programu „NaszEauto”, cenę można obniżyć choćby do 106 900 zł.

Tym samym kompaktowa Puma dołącza do gamy bezemisyjnych modeli Forda, w której mamy już Capri, Explorera oraz Mustanga Mach-E. Puma w obecnej formie, czyli jako crossover, produkowana jest od 2019 r., ale niektórzy prawdopodobnie pamiętają, iż w przeszłości Ford tak nazywał małe, zgrabne coupé, oparte pod względem technicznym na modelu Fiesta. Ale to było dawno i aktualnie mamy do czynienia z modnym, wielofunkcyjnym autem, od dzisiaj dostępnym także z napędem bezemisyjnym.

Trzeba zaznaczyć, iż zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie elektryk oraz model spalinowy wyglądają niemal identycznie, za to bagażnik przenosi nas w nieco inny wymiar. Jak na auto z tego segmentu pojemność 573 l to wynik wprost rewelacyjny! A wszystko przez to, iż pod podłogą elektryka nie trzeba było montować układu wydechowego, co pozwoliło powiększyć przestrzeń przeznaczoną na bagaże. Ile walizek, toreb i torebek możemy zmieścić do tego auta, mogliśmy się przekonać podczas polskiej premiery Pumy Gen-E.

W samej kabinie największą różnicą jest zmieniony tunel środkowy z dodatkową półką w dolnej części i górną częścią pozbawioną – w porównaniu do wersji spalinowej – elementu sterującego skrzyni biegów. Przeniesiono go w formie dźwigni za kierowcę. Na przednich siedzeniach kierowca i pasażer będą podróżować wygodnie, ale z tyłu może być za mało miejsca na nogi dla wysokich pasażerów. Nad głową natomiast przestrzeni zabraknąć nie powinno.

Do napędu Pumy Gen-E posłużył 168-konny silnik elektryczny, rozwijający 290 Nm momentu obrotowego, który co prawda nie porywa dynamiką, ale powinien wystarczyć podczas poruszania się po mieście i nie tylko. Producent podaje, iż bateria o pojemności 43 kWh umożliwia pokonanie na jednym ładowaniu choćby 376 km, a w mieście choćby 523 km.

Ceny podstawowej wersji zaczynają się od 146 900 zł, natomiast odmianę Premium wyceniono na 156 900 zł. Znacznie atrakcyjniej wygląda to w przypadku skorzystania z dopłat w ramach programu „NaszEauto” – oczywiście pod warunkiem, iż spełnimy wymagania umożliwiające otrzymanie pełnego dofinansowania w wysokości 40 tys. zł. Wówczas Forda Pumę Gen-E można kupić odpowiednio za 106 900 zł i 116 900 zł.

Tomasz Szmandra

Idź do oryginalnego materiału