Legendarny tor Nürburgring Nordschleife w Niemczech jest wyznacznikiem doskonałości dla konstruktorów samochodów sportowych. Ford Mustang GTD 2025 jest pierwszym samochodem amerykańskiej marki, który pokonał okrążenie w czasie poniżej siedmiu minut.
Prowadzony przez kierowcę Multimatic Motorsports, Dirka Müllera, 815-konny Mustang GTD pokonał tor nazywany „Zielonym Piekłem” w zarejestrowanym czasie 6:57:685 min. Jest to piąty czas, uzyskany przez seryjny samochód sportowy, odnotowany w oficjalnym rejestrze toru Nürburgring, a Mustang GTD jest dopiero szóstym pojazdem w tej klasie, który przekroczył barierę siedmiu minut. Wynik jest spełnieniem celu, wyznaczonego przez dyrektora generalnego Jima Farleya podczas debiutu Mustanga GTD w sierpniu 2023 roku.
Pierwszy amerykański samochód sportowy z czasem okrążenia poniżej 7 minut
„Zespół odpowiedzialny za Mustanga GTD wykorzystał to, czego nauczyliśmy się przez dziesięciolecia na torze i skonstruował Mustanga, który może konkurować z najlepszymi supersamochodami na świecie” – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda. „Jesteśmy dumni, iż jako pierwszy amerykański producent samochodów mogliśmy pokonać tor Nürburgring w czasie poniżej siedmiu minut, ale nie jesteśmy tym faktem w pełni usatysfakcjonowani. Wiemy, iż Mustang GTD potrafi ten czas jeszcze skrócić. Jeszcze tu wrócimy!
Sukces Mustanga GTD na torze Nürburgring to zasługa niewielkiego, oddanego zespołu inżynierów i projektantów, którzy przez dwa lata intensywnie pracowali nad przekształceniem samochodu wyścigowego Mustang GT3 w pierwszy w historii supersamochód z emblematem Mustang. Ford udokumentował ich wysiłek w trakcie przygotowań do pomiaru czasu w torze Nürburgring w 13-minutowym filmie dokumentalnym The Road To The Ring, który opisuje trudności, dramaty i emocje związane z pracami rozwojowymi nad Mustangiem GTD.
Film dokumentalny, który jest dostępny na stronie Ford.com, kanale YouTube Forda i Facebooku, to spojrzenie zza kulis na wcześniejsze testy Mustanga GTD, od legendarnych amerykańskich torów, takich jak Sebring, po sesje treningowe na torze Nürburgring. Pojawiają się w nim Farley, Muller, dyrektor techniczny Multimatic Larry Holt, główny inżynier programu Mustanga GTD Greg Goodall i kierownik projektu Mustanga GTD Anthony Colard, a także inni członkowie zespołu Forda i Multimatic.
Ford Mustang GTD w wersji fabrycznej z wyczynowymi elementami wyposażenia bezpieczeństwa
Mustang GTD jest wyznacznikiem najwyższych możliwości sportowych Mustanga. Stanowi sumę doświadczeń wyniesionych z programu Mustanga GT3 i współpracy Ford Performance Motorsports z Multimatic Motorsports. W szczególności dotyczy to aerodynamiki i ustawień na tory, takie jak Nürburgring. Mustang GTD nie musi jednak spełniać norm i przepisów obowiązujących w wyścigach GT3, które zabraniają stosowania wielu rozwiązań technicznych, pozwalających na okrążenie toru Nürburgring w czasie poniżej siedmiu minut.
Dotyczy to hamulców węglowo-ceramicznych, aktywnej aerodynamiki, doładowania i półaktywnego zawieszenia. Nadwozie z włókna węglowego także jest znane z wyścigów GT3. Chociaż Mustang GTD, który ukończył okrążenie poniżej siedmiu minut, był produktem fabrycznym, miał na pokładzie wyposażenie bezpieczeństwa, wymagane na torze Nürburgring. Oznacza to iż w kabinie musiał znajdować się kubełkowy fotel z pięciopunktowymi pasami i klatka bezpieczeństwa.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.