Ford Focus III: ikona kompaktów – poznaj jej wady i zalety!

1 rok temu

Amerykański producent stworzył między innymi dla europejskiego rynku model, który już dzisiaj jest pewną ikoną swojego segmentu. Ford Focus znany jest entuzjastom motoryzacji z bardzo dobrego prowadzenia i praktyczności. Na szczególną uwagę zasługują wersje usportowione takie, jak ST i RS, które mają swoich wiernych fanów.

Kiedy myślimy o kompaktowych samochodach, które łączą w sobie dynamikę, styl i niezawodność, na myśl przychodzi nam Ford Focus. Trzecia generacja tego modelu, produkowana w latach 2011-2018, nie była wyjątkiem. Ale co tak naprawdę wyróżniało ten samochód na tle konkurencji?

Design i wersje nadwoziowe

Focus III zaskakiwał swoim nowoczesnym wyglądem, zwłaszcza po liftingu w 2014 roku. Zmiany objęły przede wszystkim przód pojazdu oraz wnętrze. Dostępny był w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, hatchback (z uwzględnieniem sportowego RS) oraz kombi.

fot. Ford

Silniki: wybór dla wszystkich

Przed liftingiem Focus mógł pochwalić się aż 17 jednostkami napędowymi. Po liftingu oferta skurczyła się do 14, ale przez cały czas była imponująca. Wśród benzyniaków królował kontrowersyjny 1.0 EcoBoost, ale także mocniejsze jednostki jak 2.0 EcoBoost o mocy 250 KM. Wśród diesli dominowały silniki Duratorq. Po liftingu pojawiła się sportowa odmiana RS z silnikiem 2.3 EcoBoost o mocy 350 KM. Warto też wspomnieć o wersji z fabryczną instalacją LPG, która cieszyła się popularnością wśród oszczędnych kierowców.

Ford Focus – usterki

Większość modeli była wyposażona w manualne skrzynie biegów, ale dla tych, którzy preferowali automat, dostępna była dwusprzęgłowa przekładnia PowerShift oraz klasyczny automat. Co do usterek, warto zwrócić uwagę na problemy z układem chłodzenia w silnikach 1.0 EcoBoost oraz 1.6 EcoBoost. Warto też zwrócić uwagę na ewentualne problemy z elektroniką.

fot. Ford

Porada dla potencjalnych kupujących

Jeśli zastanawiasz się nad zakupem Focusa III generacji, unikaj mocno eksploatowanych egzemplarzy z litrowymi silnikami EcoBoost. Sprawdź też, czy samochód nie był objęty akcją serwisową. Pamiętaj, by zwrócić uwagę na stan rozrządu i regularność wymiany oleju.

Idź do oryginalnego materiału