Ford F-150 vs Ram 1500: Porównaj ciężarówki

2 lat temu

Segment pełnowymiarowych pickupów odzwierciedla zmiany zachodzące w przemyśle motoryzacyjnym. Najlepiej sprzedający się Ford F-150 był po raz pierwszy oferowany z hybrydowym układem napędowym i jako w pełni elektryczna ciężarówka w modelu F-150 Lightning. Ram 1500 Revolution EV pojawi się dopiero w 2024 r., ale Ram jako pierwszy wprowadził tylne zawieszenie ze sprężynami śrubowymi, które pomagało przewozić pickupy z miejsca pracy na pasy wspólnych przejazdów jako pojazd rodzinny.

Obie ciężarówki obejmują spektrum od podstawowych pojazdów użytkowych po luksusowe jachty lądowe, osiągając sześciocyfrowe ceny. Ford F-150 z 2023 r. ma na celu utrzymanie trwającej od dziesięcioleci przewagi nad innymi ciężarówkami dzięki siedmiu wyborom układów napędowych, prawie tuzinowi wyposażenia, a także wysokowydajnemu Raptorowi R, który ma konkurować z Ram 1500 TRX.

Nieznośny, Ram 1500 2023 oferuje jeszcze bardziej luksusowe opcje z większym 12,0-calowym cyfrowym zestawem wskaźników i pakietem Limited Elite, który ma zamszową podsufitkę, skórzane siedzenia, podgrzewane i chłodzone przednie siedzenia oraz wielofunkcyjną tylną klapę.

Obie ciężarówki mają swoje zalety i więcej niż wystarczające możliwości, ale która z nich radzi sobie najlepiej?

Ford F-150 kontra Ram 1500 wykończenia i ceny

Kabina załogowa F-150 XLT z napędem na cztery koła kosztuje około 50 000 USD

Ram 1500 Big Horn kosztuje mniej więcej tyle samo co XLT, ale nie jest tak dobrze wyposażony

Najlepsze typy: F-150 XLT, Ram 1500 Laramie

2023 Ford F-150

Ile kosztuje Ford F-150?

Z aż siedmioma opcjami układu napędowego, trzema rozmiarami kabin, trzema długościami łóżek i ośmioma wykończeniami, najlepiej sprzedający się pojazd w Ameryce można skonfigurować na wiele sposobów, od około 35 000 USD za podstawową ciężarówkę roboczą ze zwykłą kabiną do załadowanej sześć -figurka Błyskawica Platynowa.

Wychodząc poza podstawowy rozmiar XL zarezerwowany głównie dla zakupów flotowych, Ford F-150 XLT z 2023 r. kosztuje około 44 000 USD, wliczając miejsce docelowe, i zawiera takie funkcje, jak felgi aluminiowe, tapicerowane siedzenia, elektrycznie sterowane szyby, 8-calowy ekran dotykowy, tempomat i wyposażenie standardowe. technologie zapobiegające zderzeniom, takie jak automatyczne hamowanie awaryjne i aktywna kontrola pasa ruchu.

Na przeciwległym końcu spektrum znajduje się załadowany Limited za nieco poniżej 90 000 $. Jest wyposażony w hybrydowy układ napędowy V-6 i udogodnienia, które sięgają od wygodnych, takich jak elektrycznie sterowane stopnie i waga pokładowa, po rozpieszczające, takie jak fotele z funkcją masażu i system jazdy bez użycia rąk BlueCruise.

W pełni załadowany, w pełni elektryczny F-150 Lightning Platinum za niecałe 100 000 USD. Jest wyposażony w akumulator o zwiększonym zasięgu o zasięgu 300 mil oraz większość najlepszego wyposażenia i technologii Forda do przyczep, od BlueCruise po system dźwiękowy Bang & Olufsen.

Do tego wszystkiego dochodzi F-150 Raptor R i jego 700-konny 5,2-litrowy silnik V-8 z doładowaniem, który kosztuje ponad 110 000 USD. Jak to jest z zasięgiem?

2023 Ram 1500

Ile kosztuje ram 1500?

Choć może się to wydawać oburzające, deltę cenową Forda za jego popularną ciężarówkę odzwierciedla Ram 1500, z bestią o najwyższej wydajności w Ram TRX. Ma 702-konny 6,2-litrowy silnik V-8 z doładowaniem, a jego cena z ładunkiem przekracza 100 000 USD, ale nie dorównuje Raptorowi R.

Istnieją również bardziej rozsądne Ramy, ale marka wyróżnia model zorientowany na flotę jako Ram 1500 Classic, który kosztuje około 32 500 USD. To powrót do przeszłości z 2009 roku, z analogowymi wskaźnikami, małym 5,0-calowym ekranem dotykowym, zwykłą kabiną i 8-metrowym łóżkiem, bez żadnych funkcji wspomagających kierowcę. Jest wystarczająco stary, by nazywać się Dodge Ram.

Bardziej nowoczesny Ram 1500 Tradesman zaczyna się nieco poniżej 40 000 USD. Można go mieć z przedłużoną kabiną z łóżkiem o długości 6 stóp i 4 stóp lub kabiną załogową z tym długim łóżkiem lub mniejszym łóżkiem o długości 5 stóp i 7 stóp. Funkcje są tak samo ograniczone jak Classic, ale ma elektryczne zamki i okna oraz dostęp bezkluczykowy.

Big Horn z grupą wyposażenia poziomu 1 pasuje do F-150 XLT, ale Laramie jest wyposażony w 8,4-calowy ekran dotykowy, podgrzewane i chłodzone elektrycznie przednie fotele obszyte skórą, zdalny rozruch i automatyczne hamowanie awaryjne. Zaczyna się od około 55 000 USD za kabinę załogową i krótką skrzynię, a napęd na cztery koła dodaje prawie 4000 USD.

Czuje się bardziej wyrafinowany niż F-150, ale górna wersja Ram Limited zaczyna się od niższej ceny niż Ford’s Limited. Minusem jest to, iż Ram używa bardziej opcjonalnych i droższych pakietów, w tym jednego z adaptacyjnym tempomatem.

Zaleta: Ford F-150, większy wybór wyposażenia i mniej pakietów opcji.

2023 Ford F-150

Wydajność i holowanie Ram 1500 vs. F-150

F-150 ma V-6, V-8, hybrydowe i elektryczne układy napędowe

Ram jest ograniczony do V-6, V-8 lub turbodiesla

F-150 holuje więcej niż Ram 1500

Pomijając bestie F-150 Raptor R i Ram 1500 TRX na co dzień, obie ciężarówki zaczynają od V-6, ale Ram wyposaża swój 305-konny 3,6-litrowy V-6 w pokładowy generator rozruchowy lub łagodną hybrydę, aby ułatwić obciążenie elektryczne, a także dodać moment obrotowy poza linię.

Różnica V-6

Bazowy Ram ma 305-konny 3,6-litrowy V-6, który może holować 7710 funtów

Podstawowy Ford F-150 ma 3,3-litrowy silnik V-6 o mocy 290 KM i masie holowniczej 8200 funtów

2,7-litrowy turbodoładowany silnik V-6 Forda wytwarza 325 KM i moment obrotowy 400 funtów na stopę, holuje do 10 100 funtów

Jest mocniejszy niż podstawowy 3,3-litrowy silnik V-6 Forda, ale Ford jest pełen opcji, w tym mocnego 2,7-litrowego turbo V-6, który wytwarza 325 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Ford oferuje również wydajniejszy 3,5-litrowy silnik V-6 twin-turbo, który generuje 400 KM i 500 Nm. Jest zaskakująco szybki, a dzięki 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów oferowanej w całym asortymencie F-150 równoważy dużą moc z dobrą wydajnością i ma najwyższą ocenę holowania w składzie 14 000 funtów.

Masz V-8?

5,0-litrowy silnik V-8 Forda wytwarza 400 KM i 410 funtów na stopę, holuje do 13 000 funtów

Ram 5,7-litrowy silnik V-8 wytwarza 395 KM i 410 funtów na stopę, holuje do 12 570 funtów

V-8 żadnej marki nie może z tym konkurować, a dzięki bezkompromisowym postępom poczynionym w układach napędowych ciężarówek V-6 V-8 wydaje się niemal starszą ofertą. Podobnie jak Ram’s V-6, V-8 jest układem łagodnej hybrydy, który obsługuje głównie akcesoria, ale nie może do końca pasować do Forda V-8. Ram używa 8-biegowej automatycznej w swoich ciężarówkach z gazem i jest to bardziej pewne niż gwałtownie działająca 10-biegowa Forda.

2023 Ram 1500

Opcje Diesla i Hybrydy

Ford i Ram stosują różne podejścia do poprawy wydajności bez poświęcania możliwości.

F-150 Hybrid wykorzystuje silnik V-6 z podwójnym turbodoładowaniem i łączy go z 47-konnym silnikiem elektrycznym zasilanym akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1,5 kWh. Moc wyjściowa wzrasta do 430 KM i 570 funtów na stopę, ale dodatkowa waga obniża zdolność holowania do 13 000 funtów. Może jeździć wyłącznie na energii elektrycznej przy lekkich i niskich prędkościach do około 10 mil na godzinę, ale przenoszenie mocy może być grubsze w porównaniu z V-6 z podwójnym turbodoładowaniem. Kluczową zaletą jest pokładowy generator, który może zasilać cztery gniazda 120 V i jedno 240 V przez maksymalnie 32 godziny. Hybryda jest dostępna tylko w klasach Lariat i wyższych, za 3300 USD więcej niż 2,7-litrowy V-6.

3,0-litrowy turbodiesel V-6 firmy Ram wytwarza 280 KM i 480 funtów na stopę, więc ma to sens w teorii, ale nie w praktyce. Holuje około 200 funtów więcej niż V-8, ale kosztuje około 5000 $ więcej. Jest niezwykle gładki i cichy jak na olej napędowy i może mieć sens ekonomiczny w przypadku częstego holowania autostrady, ale olej napędowy miał swoje uderzenia w ciągu ostatniej dekady.

Obsługiwanie

Przy takiej gamie układów napędowych i opcji trudno jest jednoznacznie stwierdzić, która ciężarówka najlepiej się prowadzi. Zarówno Ram, jak i Ford mają zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, które utrzymują przód ciężarówki stabilnie na drodze. Różnica pojawia się z tyłu.

F-150 wykorzystuje dwa różne typy układów zawieszenia na resorach piórowych z solidną tylną osią i dużym odbiciem od nawierzchni, choćby z załadowanym łóżkiem. Może podskakiwać na wybojach i chybotać się na szwach chodnika. Dostępne adaptacyjne zawieszenie w pakiecie Max Tow zapewnia większą stabilność podczas holowania.

Ogólnie rzecz biorąc, Ram zapewnia bardziej miękką i wygodną jazdę dzięki standardowym sprężynom śrubowym w tylnym zawieszeniu. Wybierz dostępne zawieszenie pneumatyczne z czterema narożnikami, które jeszcze bardziej upłynni jazdę, ale przez cały czas nie będzie można go pomylić z luksusowym SUV-em.

Zaleta: Ford F-150, za mnogość opcji.

2023 Ford F-150 Błyskawica

Zużycie paliwa Ford F-150 vs. Ram 1500

Ram 1500 turbodiesel zapewnia 21 mpg w mieście, 29 na autostradzie, 24 w połączeniu

Ford F-150 Hybrid uzyskuje łącznie 25 mpg lub 23 mpg w połączeniu z napędem na 4 koła

Przebieg turbodoładowanego silnika wysokoprężnego Rama przewyższa F-150 Hybrid

Aby przeciwdziałać stale rosnącym przepisom dotyczącym zużycia paliwa, Ram używa generatora z łagodną hybrydą, aby zmniejszyć obciążenie elektryczne swoich silników gazowych, z wyjątkiem przestarzałych modeli Ram Classic. Dopóki nie pojawi się elektryczna ciężarówka Ram Revolution, 3,0-litrowy turbodiesel jest najbardziej wydajnym Ram 1500, z oceną EPA 21 mpg w mieście, 29 autostradą, 24 w połączeniu, co jest całkiem niezłe jak na ciężarówkę z napędem na cztery koła.

Ram V-6 osiąga do 20/26/23 mpg lub 21 mpg w połączeniu z kosztami 4WD

Ram V-8 zwraca 18/23/20 mpg lub 19 mpg łącznie dla 4WD

TRX żłopie paliwo w tempie 10/14/12 mpg

Turbodiesel jest bardziej wydajny niż Ford F-150 Hybrid, który ma 25 mpg na całym pokładzie, ale tylko 23 mpg z napędem na cztery koła.

2,7-litrowy silnik V-6 F-150 osiąga 20/26/22 mpg

Bazowy 3,3-litrowy dostaje 19/24/21 mpg

Twin-turbo V-6 osiąga 18/24/21 mpg i spada do 18/23/20 mpg z napędem na 4 koła

Ford V-8 ma ocenę 17/24/19 mpg lub 18 mpg w połączeniu z napędem na 4 koła

Zaleta: Co zaskakujące, Ram 1500 jest nieco lepszy z paliwem w większości miar.

2023 Ford F-150

2023 Ford F-150 Błyskawica

2023 Ram 1500

2022 Ram 1500

Kabiny F-150 vs. Ram 1500, przestrzeń ładunkowa i rozmiary łóżek

Ram 1500 ma łóżko o długości 5 stóp i 7 stóp lub większe pudełko o długości 6 stóp i 4 stóp

Ford F-150 ma opcję 5 stóp 6, 6 stóp 6 lub 8 stóp, ale nie z kabiną załogową

Ram ma zwykłą kabinę tylko w modelach Ram Classic

Jakie kabiny są w Ram 1500?

Ram Classic to jedyna ciężarówka Ram ze zwykłą kabiną. Ram 1500 Tradesman zaczyna się od przedłużonej kabiny, w której znajdują się trzy miejsca z przodu i trzy z tyłu, i łączy się z 6-stopową skrzynią. Wewnętrzna objętość ładunku wynosi 53,3 stopy sześciennej, a z tyłu jest 35,6 cala miejsca na nogi, ale z przodu lub z tyłu środkowy pasażer najlepiej jest małym pasażerem. Wydłużona kabina ma tylną kanapę z krótkim dnem, którą można odchylić w sekcjach, aby odsłonić dodatkowy schowek, ale pionowe oparcia są mniej niż wygodne na dłuższe podróże. Można go również wyposażyć w kabinę załogową o takim samym rozmiarze łóżka lub krótką skrzynię o długości 5 stóp i 7 cali.

Kabina załogowa Ram 1500

Kabina załogowa Ram 1500 również może pomieścić sześć osób, ale z tyłu ma znacznie więcej miejsca na nogi (45,2 cala) ze względu na 68,5 stopy sześciennej przestrzeni. Ram doskonale wykorzystuje przestrzeń wewnętrzną dzięki górnym i dolnym schowkom w desce rozdzielczej, konfigurowalnej konsoli środkowej na tyle głębokiej, aby pomieścić laptopa oraz schowkom w podłodze z tyłu.

Jakie kabiny są w Fordzie F-150?

F-150 można skonfigurować z kabiną zwykłą, rozszerzoną lub załogową. Każda z nich oferuje co najmniej dwie, jeżeli nie trzy długości łóżek, przy czym zwykłe i przedłużone taksówki mają łóżko o długości 6 stóp 6 lub 8 stóp; kabina załogowa oferuje łóżka o długości 5 stóp 6 lub 6 stóp 5. Podstawowa standardowa kabina ma dzieloną kanapę z tapicerką z tkaniny, podczas gdy XLT dodaje zamykaną konsolę środkową w składanej części środkowej. Mieści do trzech osób i nie ma tylnej kanapy.

Rozszerzone kabiny mają do wyboru fotele kubełkowe i przednią konsolę, a także tylne drzwi na zawiasach i tylną kanapę z prostym oparciem, która nie jest przestronna ani wygodna na więcej niż przejażdżkę po mieście. Tył jest zdecydowanie mniejszy niż Ram 1500 i ma tylko 33,5 cala miejsca na nogi.

Kabina załogowa Forda F-150

Kabina załogowa F-150 ma rozłożoną przestrzeń we wszystkich kierunkach, ale nie tak bardzo jak Ram 1500. Przestrzeń na nogi znajduje się z tyłu na 43,6 cala, a Ford odzwierciedla Ram 1500 z górnymi wykończeniami, które mają skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowane ogrzewanie i chłodzone przednie siedzenia oraz odchylane przednie siedzenia do drzemki w ciężarówce. Ford ma jednak nieco lepsze miejsce do przechowywania w ciężarówce. Konsola środkowa może być wyposażona w składaną dźwignię zmiany biegów i rozkładany stół roboczy. Kieszenie, schowki i schowki pod siedzeniami działają jak bojówki.

Rozmiary kabin wpływają również na rozmiar zbiornika paliwa, przy czym zwykła i przedłużona kabina F-150 i Ram 1500 ma zbiornik o pojemności 23 galonów, podczas gdy modele z kabiną załogową mają zbiornik o pojemności 26 galonów. 36-galonowy zbiornik można mieć w rozszerzonych modelach F-150.

Która ciężarówka ma lepsze łóżko?

Trudnaa rozmowa telefoniczna. Natryskiwane lub wsuwane wyściółki łóżek to dopiero początek: mocowanie ładunku, oświetlenie łóżka, elektrycznie przesuwana tylna szyba i elektrycznie sterowana tylna klapa mogą być dostępne w obu ciężarówkach. Ford ma generator montowany na łóżku, gniazdka elektryczne, wbudowane linijki, otwieracze do butelek i stopień łóżka z wysuwaną rączką, która jest bardziej nieporęczna niż zintegrowane stopnie zderzaka GM. Ram oferuje uniwersalną tylną klapę, która otwiera się, obraca na bocznym zawiasie lub dzieli na środku.

Pudełko Rama o długości 5 stóp i 7 metrów ma objętość 53,9 stóp sześciennych

Skrzynia Forda o długości 5 stóp i 6 metrów ma 52,8 stopy sześciennej

Pudełko Rama o długości 6 stóp i 4 ma 61,5 stopy sześciennej

Pudełko Forda o długości 6 stóp i 6 stóp ma 62,3 stopy sześcienne

8-stopowe pudełko Forda ma 77,4 stóp sześciennych

Zaleta: Ram 1500 jest bardziej pojemny w środku.

2023 Ford F-150

2023 Ford F-150

2023 Ram 1500

2023 Ram 1500

Stylizacja F-150 kontra Ram 1500

Podstawowe ciężarówki robocze są właśnie takie

Stopnie Ram Laramie Longhorns i Limited to poziom wykonawczy

Niezliczony wygląd zewnętrzny Forda oferuje największy wybór

Ram 1500 w przeszłości opuścił przód ciągnika z przyczepą, aby uzyskać bardziej opływowy, ale także bardziej anonimowy wygląd, który spodoba się nie tylko tradycyjnemu nabywcy ciężarówki. Wystająca maska ​​wychodzi na szereg opcji osłony chłodnicy, połyskującej chromem lub groźnej czerni, z pięcioma różnymi stylami dla siedmiu linii wykończenia, z których większość ma gigantyczny napis Ram rozłożony z przodu.

Wewnątrz Ram odgrywa rolę szefa, a Laramie Longhorns i Limited prezentują skórzaną tapicerkę i drewniane wykończenia z otwartymi porami, pozornie wzięte prosto z rancza.

F-150 ma bardziej funkcjonalne, użytkowe wnętrze, chociaż wyższe wykończenia aspirują do miejsca Ram w zarządzie. Deska rozdzielcza Forda jest nieco odważniejsza i może być wyposażona w 8- lub 12-calowe ekrany dotykowe. 8,4-calowy ekran dotykowy Ram jest lepiej zintegrowany niż jego pionowo zorientowany 12-calowy ekran dotykowy, który opada do konsoli środkowej.

Na zewnątrz F-150 jest dostępny z 15 różnymi kołami i kolorami, a także z 11 różnymi osłonami chłodnicy. Jednak potem jest to klasyczny F-150, ze światłami do jazdy typu C-clamp z przodu, stopniem okna na przednich drzwiach i końcówkami jarhead wszędzie indziej.

Zaleta: Ford na zewnątrz, Ram do wnętrza.

Bezpieczeństwo F-150 kontra Dodge Ram

2023 Ford F-150

Jak bezpieczny jest Ford F-150?

F-150 zdobywa pięć gwiazdek od NHTSA w każdym z trzech rozmiarów kabiny. Tylko kabina załogowa Ram 1500 robi to samo; przedłużona kabina otrzymuje cztery gwiazdki.

Podobne wyniki pochodzą z IIHS: kabina załogowa Ram 1500 zdobywa nagrodę Top Safety Pick, ale tylko w najlepszych wykończeniach wyposażonych w automatyczne hamowanie awaryjne i reflektory projekcyjne LED; przedłużona kabina ma „dobre” oceny zderzeniowe, ale nie ma specjalnych wyróżnień.

F-150 to solidniejszy kilof. Zarówno modele z rozszerzoną, jak i załogową kabiną uzyskują TSP z Lariatem i wyższymi klasami z pakietem 502A, który ulepsza reflektory do lamp projekcyjnych LED.

Ford wyposaża również F-150 w standardowe funkcje wspomagające kierowcę, takie jak automatyczne hamowanie awaryjne i aktywna kontrola pasa ruchu we wszystkich obszarach. Dostępne funkcje, które są standardem w wyższych wersjach wyposażenia, obejmują monitory martwego pola, czujniki parkowania, system kamer z widokiem na otoczenie i adaptacyjny tempomat. Inną opcją jest system Forda BlueCruise, który pozwala na ograniczoną jazdę bez użycia rąk po autostradzie.

2023 Ram 1500

Jak bezpieczny jest Ram 1500?

Blednie w wynikach testów zderzeniowych i technologii wspomagania kierowcy w porównaniu do F-150. Ram pasuje do automatycznego hamowania awaryjnego w modelach powyżej Big Horn i kosztuje około 600 USD za modele Tradesman i Big Horn.

Opcje obejmują monitory martwego pola, adaptacyjny tempomat i aktywną kontrolę pasa ruchu, ale Ram nie oferuje żadnej technologii pomocy bez użycia rąk.

Zaleta: Ford F-150.

2023 Ford F-150

Co jest lepsze: Ford F-150 czy Ram 1500?

Liczby sprzedaży sugerują, iż to Ford F-150, podobnie jak ocena TCC wynosząca 6,7 ​​na 10, ale jest znacznie bliższa niż sugerują liczby. Ram 1500 ma ocenę 5,7, ale ta różnica wynika w dużej mierze ze słabych ocen bezpieczeństwa Ram.

Główna różnica sprowadza się do wyboru układów napędowych, rozmiarów kabin, kolorów, personalizacji, rozmiarów łóżek, a Ford ma tę przewagę. Ram 1500 ma lepsze maniery na drodze i nieco bardziej wyrafinowane górne wykończenia, ale F-150 ma bardziej wydajne opcje gazu i mocniejszy wybór układu napędowego.

Zwycięzca: F-150 za moc wyboru.

Idź do oryginalnego materiału