Dzięki w pełni elektrycznej wersji Forda E-Transita o wydłużonym zasięgu, zwiększającej potencjał najlepiej sprzedającego się w Europie dużego elektrycznego modelu dostawczego, klienci będą mogli przejechać więcej kilometrów między ładowaniami i skrócić czas postoju przy ładowarkach, co pozwoli im efektywniej wykorzystać godziny pracy.
Rozpoczęto produkcję seryjną modelu E-Transit o zwiększonym zasięgu, wyposażonego w akumulator o pojemności użytkowej 89 kWh, pozwalający na przejechanie do 402 km między ładowaniami – to o 28% dalej niż w przypadku wariantu z akumulatorem o standardowej pojemności 68 kWh.
Wiosną rozpoczynają się pierwsze dostawy nowego wariantu, oferującego wydłużony czas pracy bez przestojów dzięki szybkiej ładowarce prądu stałego 180 kW i ładowarce pokładowej prądu przemiennego 22 kW, umożliwiającej szybsze doładowania pomiędzy wyjazdami oraz dwuletnie okresy międzyobsługowe bez limitu przebiegu.
Podobnie jak wszystkie wersje dostawczego E-Transita, model o wydłużonym zasięgu jest w pełni zintegrowany ze środowiskiem cyfrowym skomunikowanych z siecią rozwiązań Ford Pro, obejmujących ładowanie i usługi serwisowe, które pomagają klientom lepiej zarządzać energią, usprawnić przeglądy i naprawy oraz zminimalizować przestoje i koszty eksploatacji.
„Wersja E-Transita o wydłużonym zasięgu jest kolejnym przykładem starań Forda Pro o to, by w Europie powstawały wydajne floty pojazdów z napędem elektrycznym” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro na Europę. „Dzięki wersji, która pozwala klientom przejechać więcej kilometrów między ładowaniami, a także dzięki szerokiemu wyborowi nadwozi i wsparciu ze strony skomunikowanego środowiska cyfrowego Ford Pro, umacniamy naszą pozycję zaufanego partnera firm, oczekujących kompletnych rozwiązań flotowych.”
Linia E-Transitów o zwiększonym zasięgu jest standardowo wyposażona w innowacyjną pompę ciepła powietrze-woda (VIHP). System został zaprojektowany w celu poprawy efektywności energetycznej i podniesienia zasięgu w chłodniejsze dni. Inżynierowie Forda stwierdzili, iż pompa ciepła może wydłużyć zasięg E-Transita o 7-10% w porównaniu z pojazdami nie wyposażonymi w to rozwiązanie.
Dzięki temu E-Transit staje się jeszcze bardziej atrakcyjny dla klientów, którzy prowadzą działalność w regionach wiejskich, w chłodniejszym klimacie lub na trasach wymagających jazdy po autostradzie.
E-Transit o wydłużonym zasięgu został również zaprojektowany z myślą o potrzebach firm eksploatujących pojazdy po konwersji o dodatkowej masie i wymagające dodatkowego zasilania.
Podniesione osiągi napędu elektrycznego
W wersji E-Transita o zwiększonym zasięgu pojemność użytkowa akumulatora wzrasta do 89 kWh, co pozwala na przejechanie do 402 km – to o 28% dłuższy dystans, niż w przypadku analogicznie wyposażonego modelu o standardowym zasięgu. Dzięki rozszerzonym możliwościom, E-Transit o zwiększonym zasięgu jest atrakcyjnym wyborem dla flot, które działają poza centrami miast, ale także zależy im na korzystaniu z wysokiej wydajności elektrycznych, skomunikowanych pojazdów użytkowych.
Inżynierowie Forda znacząco poprawili parametry ładowania E-Transita w każdej z wersji o wydłużonym zasięgu. Maksymalna moc ładowania prądem przemiennym została zwiększona z 11 kW do 22 kW. Zdolność szybkiego ładowania prądem stałym wzrosła z podniesieniem mocy ze 115 kW do 180 kW, dzięki czemu po 10-minutowym ładowaniu można uzyskać do 116 km zasięgu, a doładowanie od 10 do 80% trwa około 28 minut.
Kompleksowe rozwiązania ułatwiające ładowanie w domu, na terenie firmy i w miejscach publicznych, obejmują także instalację sprzętu, serwis i oprogramowanie, które pomaga klientom zarządzać procesem ładowania i poprawia wydajność oraz dyspozycyjność samochodu. Menedżerowie flot mogą łatwo monitorować postępy ładowania i efektywność energetyczną każdego ze swoich pojazdów dzięki systemu Ford Pro Telematics, a także konfigurować przedziały czasu ładowania, pozwalające na skorzystanie z tańszych taryf. Mogą także blokować ładowarki, aby zapobiec nieautoryzowanemu użyciu i skorzystać z rozruchowej konfiguracji akumulatora E-Transita, dzięki czemu zachowuje on maksymalny zasięg.
Ford Pro przewiduje, iż E-Transit o zwiększonym zasięgu spodoba się klientom, którzy oczekują od pojazdów różnorodnych zastosowań i spełnienia specyficznych wymagań, dlatego firma oferuje szeroki wybór 19 wariantów, w tym modele o długości L3 i L4, typu van, również z podwójną kabiną, podwozia z pojedynczą kabiną, a także wersje o dopuszczalnej masie całkowitej od 3 500 kg do 4 250 kg. Dopuszczalna ładowność wynosi do 1 460 kg dla vanów i 1 814 kg dla wariantów podwozia z kabiną, z dopuszczalną masą holowania do 750 kg dla modeli o DMC 3 500 kg. Dostępna jest również funkcja Pro Power Onboard, która dostarcza z akumulatora pojazdu poprzez standardowe gniazda prąd o mocy do 2,3 kW do zasilania narzędzi, sprzętu i podzespołów konwersji.
E-Transit o rozszerzonym zasięgu korzysta z tych samych systemów zwiększających produktywność, które Ford Pro wprowadził w całej gamie Transita w roczniku modelowym 2024:
- Modem 5G w standardzie gwarantuje superszybką łączność w podróży
- Możliwość bezprzewodowej aktualizacji systemu dla wielu modułów pojazdu
- Innowacyjny system integracji z podzespołami konwersji pozwala na sterowanie wyposażeniem producentów zewnętrznych dzięki ekranu SYNC
- Alexa, pokładowy system sztucznej inteligencji
- System automatyzacji powtarzalnych działań Delivery Assist, który pozwala zaoszczędzić cenne sekundy na każdym wymuszonym harmonogramem przystanku
Ponadto, zarówno modele E-Transita o standardowym, jak i o rozszerzonym zasięgu korzystają z dwuletniego, nieograniczonego przebiegiem okresu serwisowania, co pozwoli obniżyć firmom koszty eksploatacji.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2022 roku, E-Transit jest liderem w europejskim segmencie dwutonowych elektrycznych pojazdów dostawczych.