Ford E-Transit Custom – 1100 kilogramów ładowności, niezależne tylne zawieszenie i 380 km zasięgu

profiauto.pl 2 lat temu

Ford E-Transit Custom został co prawda zaprezentowany w maju, ale wtedy jeszcze kilka o nim było wiadomo. Dziś producent potwierdził jego zasięg na jednym ładowaniu i ujawnił nowe informacje.

Ford E-Transit Custom jest elektrycznym następcą najlepiej sprzedającego się vana w Europie

Powstał całkowicie od podstaw z uwzględnieniem oczekiwań przedsiębiorców i właścicieli firm. Wyzwaniem było zastosowanie niemałego akumulatora, który swoje waży. Ford zaprojektował nową płytę podłogową, z którą zintegrował baterię, aby zmniejszyć masę i zyskać jak najwięcej przestrzeni. Postawił również na niezależne zawieszenie tylne, które ma zapewniać większy komfort i przyjemność prowadzenia.

Kształt nadwozia podporządkowano wydajności

Unikalna kratka o strukturze plastra miodu, lusterka, czy specjalne koła mają służyć aerodynamice i przekładać się na mniejszy opór powietrza, a docelowo dodatkowy zasięg. W oszczędzaniu energii pomoże także pompa ciepła, która po raz pierwszy pojawia się w pojeździe elektrycznym.

Dostawczak będzie dostępny z silnikiem elektrycznym o mocy 136 lub 218 KM

Obydwie konfiguracje mają ten sam moment obrotowy 415 Nm. Pojemność akumulatora wynosi 74 kWh, co przekłada się na wspomniane wyżej 380 km. Potem musimy skorzystać z ładowarki. Baterię można napełniać z mocą do 125 kW – wtedy cały proces zajmie ok. 41 minut (od 15 do 80%). Naładowanie akumulatora do pełna dzięki pokładowej ładowarki 11 kW trwa mniej niż 8 godzin.

Ford E-Transit Custom trafi do sprzedaży w wersji z krótkim i długim rozstawem osi oraz z niskim i wysokim dachem. Ładowność to 1100 kg, a maksymalny uciąg – 2 tony.Przestrzeń ładunkowa mierzy w zależności od wersji 5,8 do 9 metrów sześciennych.

Produkcja Forda E-Transit Custom rozpocznie się na jesieni 2023 roku w zakładzie w Kocaeli w Turcji

Ciekawostka 1: Wiele funkcji auta będzie można obsługiwać z pozycji telefona, a aplikacja Ford Pro umożliwi udostępnienie auta wybranym osobom. Poza tym na pokładzie Transita nie zabraknie modemu 5G w standardzie.

Ciekawostka 2: Dostawczak ma odchylaną kierownicę, która podczas postoju może służyć za stojak na laptopa, czy tablet. To rozwiązanie w ramach pakietu Mobile Office, zamieniające auto w mobilne biuro. W skład opcji wchodzi również stół z płaskim blatem i ściemniające oświetlenie LED.

Ciekawostka 3: Podobnie jak w przypadku elektrycznego pickupa F-150 Lightning, E-Transit może zasilić energią elektronarzędzia, czy inne urządzenia z maksymalną mocą do 2,3 kW.

Zdjęcia: Ford

Idź do oryginalnego materiału