Ford E-Transit Courier to nowy pojazd użytkowy w gamie Forda. Ma nieduże rozmiary, interesujący wygląd i oczywiście elektryczny napęd. Wersji spalinowych jednak też nie zabraknie.
Ford E-Transit Courier – co o nim wiemy?
W porównaniu ze spalinowym poprzednikiem jest większy pod każdym względem.Całkowita długość wzrosła o 118 mm do 4278 mm. Co najważniejsze jednak pojemność ładunkowa wynosi teraz 2,9 m. Oznacza to 25% wzrost powierzchni w stosunku do poprzedniego modelu. Po raz pierwszy do Couriera zmieszczą się dwie europalety.
Z kolei maksymalna ładowność to 700 kg i w tym aspekcie również nowy dostawczak wypada lepiej od w tej chwili dostępnej wersji.
Ciekawym rozwiązaniem jest ściana grodziowa z otworem, która umożliwi przewóz przedmiotów o długości do 2600 mm.
Ford E-Transit Courier ma miłą dla oka stylistykę
Wiadomo, iż wygląd w przypadku auta użytkowego nie jest najważniejszy, ale stylistom udało się narysować bardzo zgrabną sylwetkę. Dostawczak wyróżnia się przede wszystkim z przodu szerokim, masywnym grillem, który u szczytu zwieńcza cienki ledowy pasek. Reflektory o ciekawym kształcie idealnie pasują do całości. Tył jest już bardziej zwyczajny i nie odbiega stylistycznie od linii modelowej Forda.
Wnętrze jest przejrzyste i funkcjonalne
To przyjazne środowisko dla kierowcy, który do swojej dyspozycji w ramach tzw. pakietu biurowego ma rozkładany stolik pod laptopa i dodatkowe oświetlenie. Nie brakuje miejsca na telefon/tablet oraz kilku praktycznych schowków na dokumenty.
Jeśli chodzi o ekran multimedialny, może mieć rozmiar choćby 12 cali. Jest w pełni dotykowy i obsługuje Android Auto/Apple CarPlay (bezprzewodowo).
Ford nie podał wszystkich szczegółów na temat napędu
Silnik elektryczny odznacza się mocą 134 KM, które trafiają na przednią oś. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 145 km/h.
Pojemność akumulatora pozostaje nieujawniona, ale wiadomo, iż jednostkę można ładować prądem stałym o mocy 100 kW, co pozwoli uzyskać w 10 minut 87 kilometrów zasięgu. Uwzględniając użytkowanie auta na krótkich trasach w mieście, taka wartość wydaje się wystarczająca. Do ładowanie akumulatora można też używać pokładowej ładowarki o mocy 11 kW, a cały proces ma zajmować do 6 godzin (pełna bateria).
Na salonowy debiut Forda E-Transit Courier przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać
Elektryczny dostawczak wiedzie na linię produkcyjną dopiero pod koniec 2024 roku. Wcześniej do sprzedaży trafi wersja spalinowa (1.0 EcoBoost i 1.5 EcoBlue). Przewidziana premiera ma nastąpić w trzecim kwartale tego roku, a produkcja będzie się odbywać w fabryce w Craiova w Rumunii – w tej samej, w której powstaje crossover Ford Puma.
Zdjęcia: Ford