Ford E-Tourneo Custom – 8 miejsc na pokładzie i 370 kilometrów zasięgu

profiauto.pl 2 lat temu

Oferta Forda powiększa się o kolejnego elektrycznego vana. To Ford E-Tourneo Custom, który reprezentuje linię modelową Ford Pro.

Ford E-Tourneo Custom dołącza do Forda E-Transita, zaprezentowanego kilka miesięcy temu

W tamtym przypadku mieliśmy do czynienia z dostawczakiem, nowy Tourneo jest pełnoprawnym osobowym vanem z trzema rzędami siedzeń.

Na pokładzie choćby 8 osób

Siedzenia w drugim i trzecim rzędzie są na prowadnicach, dzięki czemu można łatwo dostosować ich układ do potrzeb pasażerów. Możliwa jest również sześcioosobowa konfiguracja z pasażerami siedzącymi naprzeciwko siebie.

Jeśli zechcemy przewieść np. kajak, wystarczy tylko zdemontować dwa fotele. Ford Tourneo Custom nie na darmo jest bowiem przedstawiany jako pojazd wielozadaniowy.

Van bazuje na nowej architekturze i ma niższą podłogę. Nabywca może zdecydować się na standardowy lub wydłużony rozstaw osi, a opcje stylistyczne sprowadzają się do trzech wersji: Active, Sport i Titanium X.
W bogatszych wariantach na pokładzie nie zabraknie trójstrefowej klimatyzacji automatycznej, panoramicznego szklanego dachu, czy nagłośnienia B&O, składającego się z 14 głośników.

Ford E-Tourneo Custom w liczbach

Elektryczny silnik o mocy 215 KM czerpie energię z akumulatora o pojemności 74 kWh. Szacunkowy zasięg wynosi 370 km. Ładowanie może się odbywać przy użyciu prądu zmiennego z mocą 11 kWh, ale to zajmie ok. 8 godzin. Znacznie szybszym sposobem jest skorzystanie z szybkiej ładowarki o mocy 125 kW – wtedy cały proces nie trwa więcej niż 41 minut (od 0 do 80%).

Podobnie jak Ford e-Transit, tak i e-Tourneo wyposażony jest w technologię Pro Power Onboard, która pozwoli zasilić energią elektryczną elektronarzędzia (do 2,3 kW). E-Tourneo sprosta również wyzwaniom holowniczym – maksymalny uciąg przyczepy sięga 2000 kg.

Wersja elektryczna Forda E-Tourneo to nie wszystko

Będzie też diesel – 2.0 EcoBlue w trzech wariantach mocy (136, 150 i 170 KM), dostępny z 6-biegową manualną przekładnią lub 8-biegowym automatem oraz opcjonalnie napędem na wszystkie koła (najsłabsza i najmocniejsza odmiana). Ofertę uzupełni hybryda plug-in z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym, jednostką elektryczną i akumulatorem o pojemności 11,8 kWh.

Ford E-Tourneo Custom trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2023 roku.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału