Firma Budmat Transport z Płocka podpisała umowę na zakup 102 ciągników siodłowych Renault Trucks gamy T. Sto z nich będzie miało kabiny typu Sleeper, a dwie pozostałe — kabiny High Sleeper. Pierwsza partia, licząca 62 pojazdy, ma zostać dostarczona do Płocka w czerwcu, a pozostałe 40 do końca roku. Jest to największy w tym roku kontrakt na zakup samochodów ciężarowych w Polsce.
Budmat kupuje 102 ciężarówki Renault
Renault Trucks od kilku lat jest główną marką we flocie Budmat Transport. Przed podpisaniem umowy flota firmy składała się z 200 ciągników siodłowych (z czego niemal 80% to pojazdy Renault Trucks) i 25 podwozi ciężarowych zabudowanych skrzyniami oplandekowanymi lub otwartymi z hydraulicznymi żurawiami załadunkowymi (HDS). Wśród nich znajdują się m.in. ciężarówki Renault Trucks typu D Wide, a większość ciągników to modele T. Co ciekawe, we flocie płockiego przewoźnika wciąż pracuje kilka Renault Premium.
Zakup takiej liczby pojazdów jest uzasadniony realnymi, wyliczonymi potrzebami firmy. Z zamówionej setki ciągników, 30 zastąpi najstarsze pojazdy we flocie, a pozostałe 70 powiększy flotę do 270 sztuk. Grupa planuje być gotowa na wzrost zapotrzebowania na usługi transportowe, również od klientów zewnętrznych, w związku z oczekiwanym ożywieniem gospodarczym.
Umowa na zakup nowych pojazdów została podpisana na początku kwietnia w siedzibie w Płocku. Podpisali ją Roman Rutecki (prezes Budmat Transport), Janusz Buława (prezes Renault Trucks Polska) i Jacek Kurzawa (prokurent, dyrektor sprzedaży pojazdów używanych Renault Trucks Polska). W uroczystości uczestniczyli również Jacek Korczak (prezes firmy Polsad z Kutna, autoryzowanego dealera i serwisu Renault Trucks), Adam Habasiński i Jarosław Zwoliński (przedstawiciele Polsad Kutno i Renault Trucks Polska).
Renault Trucks T Sleeper i HighSleeper
Renault Trucks T z kabiną Sleeper, napędzają 13-litrowe silniki DE13 Euro VI Step E z systemem Turbo Compound. Zamówiono również 2 ciągniki z kabiną High Sleeper. Ciągniki z kabiną Sleeper będą wykorzystywane na trasach krajowych i międzynarodowych do dystrybucji i logistyki stali w kręgach. Dwa ciągniki z kabiną High Sleeper będą pełnić funkcję marketingową, przewożąc specjalne naczepy wystawowe na targi i akcje promocyjne.
Wybór wielkości kabin i silników był podyktowany rachunkiem ekonomicznym i wynikami testów. Głównym kryterium było zużycie paliwa, ale brane są pod uwagę również koszty serwisowania. Firma zdecydowała się na kabiny Sleeper, ponieważ mają być bardziej praktyczne w krajowych dostawach, gdzie kierowcy muszą częściej wsiadać i wysiadać z pojazdu. Silniki z Turbo Compound charakteryzują się wysokim momentem obrotowym, co jest istotne w działalności firmy.
Budmat Transport testuje pojazdy różnych marek, aby wybrać optymalne rozwiązania. Testy wykazały, iż Renault Trucks oferuje porównywalne zużycie paliwa do jednej z konkurencyjnych marek. Na decyzję o wyborze modelu T wpłynęły również warunki zakupu oferowane przez Renault Trucks Polska, dotychczasowe doświadczenia z eksploatacji pojazdów tej marki oraz kooperacja z serwisem Polsad Kutno.
Niespełna rok temu Budmat Transport zakupił 43 używane ciągniki Renault Trucks T, co również było decyzją podyktowaną kalkulacją ekonomiczną. Wskaźnik TCO (całkowity koszt posiadania) był wówczas korzystniejszy dla używanych pojazdów ze sprawdzonego źródła, jakim jest Renault Trucks Polska. Obecnie, ze względu na spadek cen nowych pojazdów i wzrost cen używanych, TCO stał się korzystniejszy dla nowych pojazdów.