Fiat skupia się na nowym modelu, aby uczynić go jednym z najważniejszych w swoim portfolio. jeżeli wspominacie jeszcze małego miejskiego hatchbacka z uśmiechem na ustach, na pewno ucieszycie się na powrót nazwy do oferty włoskiego producenta. Ale samochód nie będzie w niczym przypominał swojego poprzednika.
Fiat wskrzesi nazwę Seicento?
Według nieoficjalnych informacji Fiat chce, aby spadkobiercą obecnego modelu 500X było nowe Seicento, czy też „600”. Do 2025 roku samochód ma zmienić rozmiar i pozycję na rynku, a Włosi myślą również o wersji elektrycznej. Ale nie tylko.
Wprowadzony na rynek w 2014 roku Fiat 500X przez cały czas cieszy się dużym uznaniem. Z biegiem lat crossover był stale aktualizowany o nowe poziomy wyposażenia i edycje specjalne. W niedalekiej przyszłości zostanie jednak całkowicie odnowiony w drugiej generacji. I prawdopodobnie otrzyma także nową nazwę.
Według wstępnych, niepotwierdzonych informacji Fiat skupia się na tym modelu, aby uczynić go najważniejszym w swojej strategii elektryfikacji. Rendery autorstwa portalu motor1.com pokazują samochód bardzo podobny pod względem designu do obecnej generacji. Plotka skupia się na pewnych charakterystycznych elementach.
Crossover urośnie
Fiat mógłby zachować okrągłe reflektory (być może odziedziczone po elektrycznej 500). prawdopodobnie możemy spodziewać się także klasycznych wijących się i osobistych kształtów. Choć proporcje nie ulegną większym zmianom, crossover z pewnością będzie większy.
Fiat do 2027 roku powinien zaprezentować aż trzy nowe modele, z których jeden będzie bliźniaczy do Jeepa Avengera. Aby zdystansować się od tego auta, przyszły 500X mógłby więc z dotychczasowych 4,26 metra urosnąć do 4,4-4,5 m, wchodząc w segment C. Jednocześnie Fiat mógłby zdecydować się na wycofanie Tipo i wypozycjonować na rynku nowe Seicento w tym segmencie.
Ta zmiana tożsamości może również prowadzić do nowej nazwy. „500X” to w rzeczywistości tylko jedna z wielu hipotez, które rozważałby Fiat, który mógłby również wybrać „500XL” lub „600”, aby tchnąć nowe życie w jeden ze swoich topowych modeli.
Nowy 500X powinien bazować na platformie STLA Small i może przyjąć nowe silniki dla całej rodziny Stellantis. W rzeczywistości, Fiat jest spodziewany do 2025 roku, a do tego czasu nowe, bardziej wydajne układy napędowe mogą być gotowe w porównaniu z tymi, które są w tej chwili montowane w podobnych crossoverach, takich jak Opel Mokka i Peugeot 2008.