Fiat Made in Poland perłą w koronie Stellantis. To głównie dzięki niemu koncern jest teraz numerem jeden w tym segmencie

4 godzin temu

Stellantis jest po pierwszym półroczu liderem segmentu lekkich samochodów dostawczych, czyli o DMC do 3,5 tony. Na pozycję lidera pracuje wiele modeli, ale największy wkład w sukces ma Fiat produkowany w Polsce. Po sześciu miesiącach jest wiceliderem rankingu modelowego.

Z nowych danych Samaru wiemy, iż od stycznia do czerwca 2025 r. zarejestrowano w Polsce 33 070 lekkich dostawczaków. Z tego 20,62 proc. (6 819 szt.) to pojazdy grupy Stellantis Pro One. Co piąty dostawczak pochodził z tego koncernu za sprawą wyników dealerów Fiat Professional, Citroen, Peugeot oraz Opel.

Fiat Ducato, czyli dostawczak produkowany w Polsce. // fot. materiały prasowe

„Polski” Fiat Ducato napędził wynika Stellantis

Szczególny wpływ na wynik miał zwłaszcza Fiat Ducato. Model produkowany w Gliwicach miał aż 2 357 rejestracji i jest wiceliderem rankingu modelowego. Lepszy był jedynie bestseller polskiego rynku, czyli Renault Master (3 279 szt.). Na podium po pierwszym półroczu wskoczyło Iveco Daily (2 145 szt.), które rzutem na taśmę wyprzedziło Toyotę Proace City (2 120 szt.).

Renault Master. // fot. materiały prasowe

Powyżej 2 tys. rejestracji ma w Polsce jeszcze tylko Ford Transit (2 039 szt.), a najbliżej tego celu jest Volkswagen Crafter (1 947 szt.). Na siódmą lokatę spadł z kolei Mercedes Sprinter (1 855 szt.), a w ósemce jest już nowa Toyota Proace Max (1 565 szt.). Na wysokim 9. miejscu jest sprzedający się ponad 2 razy lepiej Ford Ranger (1 297 szt.). Najlepszą dziesiątkę uzupełnia Ford Transit Custom (1 234 szt.).

Iveco Daily. // fot. materiały prasowe

Poza Top 10 znalazły się modele, które przez cały czas nie zebrały 4-cyfrowego wyniku. Drugą dziesiątkę z liczbą 973 rejestracji otwiera Renault Trafic. Tuż za nim jest bazowa Toyota Proace (953) i kolejny pickup w czołówce, czyli Toyota Hilux (843). Czołową piętnastkę kompletują Opel Movano (820) i Volkswagen Caddy (721).

Toyota Proace City. // fot. materiały prasowe

Toyota lideruje choćby tutaj

Szeroka gama modeli Proace i niezła sprzedaż Hiluxa sprawiły, iż Toyota także w tej części rynku jest liderem. Wszystkie modele dostawcze japońskiego producenta miały aż 5 558 rejestracji. Po pierwszym półroczu udało się utrzymać za sobą Forda (5 528 szt.), który był najlepszy w czerwcu. Najniższy stopień podium przypada Renault (4 907 szt.).

Ford Transit. // fot. materiały prasowe

Za czwartym Volkswagenem uplasował się Fiat (3 336 szt.), najlepszy z grona marek Stellantis. Kolejne brandy tej grupy znalazły się w pierwszej dziesiątce za Mercedesem (2 486) oraz Iveco (2 145). Był to kolejno Opel (1 567), Peugeot (1 026) i Citroen (890). Na razie o Top 10 polskiego rynku lekkich dostawczaków nie ma co myśleć MAN (196). Ponad setkę aut mają też na koncie dostawcze Isuzu (196), Skody rejestrowane jako ciężarowe (147), pickupy Ssangyong/KGM oraz użytkowe auta chińskiej marki Maxus (110).

Volkswagen Crafter (wariant elektryczny). // fot. materiały prasowe
Idź do oryginalnego materiału