Fiat 500e – elektryczny maluch do miasta

profiauto.pl 4 lat temu

Fiat otworzył księgę zamówień na całkowicie elektryczny model 500 w limitowanej wersji „La Prima”. Panoramiczny dach i zaokrąglone linie to nie jedyne cechy tego miejskiego auta.

Fiat 500 La Prima będzie dostępny w 3 kolorach: Mineral Grey, Ocean Green i Celestial Blue. Standardowe wyposażenie obejmuje reflektory LED, tapicerkę z ekoskóry, 17-calowe aluminiowe felgi i chromowane dodatki z zewnątrz. Oryginalne przednie światła są ukłonem w stronę modelu z 1957 roku.

Elektryczny Fiat 500 zbudowany jest na nowej platformie, co oznacza, iż jest szerszy i dłuższy od zwykłej benzynowej wersji o 60 mm. Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, ale jego całkowita długość przez cały czas wynosi znacznie poniżej 4 metrów.

Wnętrza małego elektryka może zachwycać wzornictwem i jakością materiałów

Fiat uprzątnął deskę rozdzielczą, dzięki czemu wnętrze prezentuje się nowocześnie i minimalistycznie. Materiały są lepszej jakości, a fotele odznaczają się gustownym wykończeniem z logo marki. Na pokładzie debiutuje wirtualny kokpit i nowy system multimedialny UConnect 5 z ekranem dotykowym w rozmiarze 10,25 cala i z funkcją Apple CarPlay i Android Auto. Producent chwali się tym, iż jest to pierwszy model w swoim segmencie z funkcją autonomicznej jazdy na poziomie 2.

Za napęd odpowiada silnik elektryczny o mocy 117 KM

Akumulator litowo-jonowy o pojemności 42 kWh zapewnia zasięg na poziomie 320 kilometrów według norm WLTP. Dzięki szybkiej ładowarce o mocy 85 kW naładowanie auta do 80% zajmuje 35 minut. Dołączona w pakiecie z elektrykiem ładowarka wallbox pozwoli napełnić baterie w domu w czasie ok. 6 godzin. W zestawie jest też kabel Mode 3 do ładowania na wyznaczonych publicznych stacjach.

3 tryby jazdy do wyboru: Normal, Range i Sherpa

Podstawowy tryb Normal jest najbardziej zbliżony do jazdy autem z silnikiem spalinowym. Tryb Range odpowiada za odzyskiwanie energii z hamowania. Ostatni tryb Sherpa ogranicza prędkość maksymalną do 80 km/h, wyłącza klimatyzację i podgrzewane siedzenia oraz wpływa na reakcję na gaz – wszystko w jednym celu – maksymalizacji zasięgu.

We Włoszech cena elektrycznej „Pięćsetki” w odmianie „La Prima” wynosi 34 900 euro. W tej kwocie mieści się ładowarka easyWallbox. Na polską cenę musimy jeszcze trochę poczekać.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału