FCC zatwierdza zasady dotyczące spektrum bezpieczeństwa samochodowego

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Federalna Komisja Łączności (FCC) głosowała za sfinalizować nowe zasady dotyczące widma co popchnie do przodu technologię komunikacji komórkowej typu „pojazd do wszystkiego” (C-V2X).

C-V2X będzie wykorzystywać istniejące sieci komórkowe do wysyłania wiadomości z pojazdu do pojazdu, pojazdu do infrastruktury, pojazdu do rowerzystów lub pojazdu do pieszych, aby ze względów bezpieczeństwa ostrzegać się nawzajem o obecności. Może ostrzegać krzyżowo o niebezpiecznych warunkach drogowych, w tym o przekroczeniu prędkości samochodów, pogodzie lub korkach.

Przewodnicząca FCC Jessica Rosenworcel powiedziała, iż ​​wysiłki agencji będą napędzać innowacje w gospodarce bezprzewodowej i transporcie oraz „zapewnią nam bezpieczeństwo na drogach, gdy chodzimy, jeździmy i prowadzimy”. Decyzja w sprawie proponowanej zasady promuje „efektywne wykorzystanie widma 30 megaherców” dedykowanego inteligentnym systemom transportowym, w uproszczeniu ITS, w paśmie 5,9 GHz. Kodyfikuje także parametry techniczne C-V2X, w tym limity mocy i emisji, parametry techniczne i priorytety komunikatów.

Firmy takie jak Ford gonił od lat wykorzystuje technologię C-V2X z założeniem, iż produkowane przez nią samochody osobowe i ciężarówki mogą dźwiękowo ostrzegać kierowców o zbliżającym się rowerzystze lub odwrotnie – zakładając, iż rowerzysta będzie skupiał uwagę na swoim telefonie.

W 2022 r FCC zdobyła kontrolę nad tym, co powinno stać się z widmem w paśmie 5,9 GHz, które można częściowo wykorzystać na potrzeby innych technologii, np. rozbudowy Wi-Fi. Składający petycję z branży motoryzacyjnej chcieli całego zespołu, ale sędzia rozstrzygający stwierdził, iż nie wskazali żadnych „znaczących osiągnięć w dziedzinie technologii, które dopiero miały pojawić się”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału