
Audi zaprezentowało właśnie model Q7 poddany drugiemu etapowi kuracji odmładzającej. Zmiany są niewielkie, ale widoczne. Cenione turbodiesle i flagowy benzynowy silnik V8 – wciąż w ofercie.
Duży SUV Audi jest już obecny na rynku od 2005 r. Pierwsza generacja była produkowana do 2015 r., gdy zastąpiło ją drugie wcielenie. Wydawać by się mogło, iż Q7 II, pierwszy raz poddane modernizacji w 2019 r., powinno już wybierać się na emeryturę i ustąpić miejsca Q7 numer 3.
Tak się jednak nie stało – Audi poddało bowiem Q7 kolejnemu face liftingowi. Nie jest on specjalnie szeroko zakrojony i w oczywisty sposób nie zmienia charakterystycznej prezencji tego mierzącego ponad 506 cm SUV-a.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/osniezony-podjazd-audi-q7-i-ciagnik-siodlowy-z-naczepa-na-holu-czy-to-sie-moze-udac,aid,2712Korekty na zewnątrz i wewnątrz
Auto otrzymało przeprojektowane przedni zderzak, grill (jego wykończenie różni się w zależności od wersji) oraz reflektory. Standardowo są one diodowe, a za dopłatą matrycowe lub matrycowe-laserowe (światło laserowe włącza się powyżej prędkości 70 km/h, zwiększając zasięg „długich”). Co ciekawe, kierowca może wybrać w menu systemu MMI jedną z czterech dostępnych tzw. sygnatur świateł do jazdy dziennej (podobnie zresztą jest w przypadku, także zmienionych, tylnych lamp zespolonych korzystających z diod OLED).
W gamie pojawiły się nowe wzory obręczy (rozmiary od 20 do 22 cali) i kolory nadwozia, a wnętrze wzbogacono m.in. o nowe materiały dekoracyjne. System multimedialny pozwala teraz korzystać bezpośrednio z aplikacji zewnętrznych firm (np. Spotify lub Amazon music).
https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-audi-dobrze-wykonane-i-zaawansowane-technicznie-ale-moga-mocno-nadwyrezyc-budzet-16-modeli-zalety-wady-polecane-wersje-silnikowe,aid,3837Bazowo Q7 przez cały czas ma zawieszenie ze sprężynami śrubowymi, zaś opcjonalnie dostępne jest adaptacyjne, pneumatyczne lub pneumatyczne sportowe (standard w SQ7). Wśród wyposażenia dodatkowego znajduje się także tylna oś skrętna (seryjnie w SQ7) oraz układ adaptacyjnych, sterowanych elektromechanicznie stabilizatorów. W topowym SQ7 można mieć ponadto tylny mechanizm różnicowy realizujący funkcje wektorowania momentu obrotowego między kołami.
W porównaniu z modelem sprzed liftingu Q7 ma teraz zmienioną charakterystykę pracy układu kierowniczego (pracuje lżej przy niskich prędkościach, ułatwiając manewrowanie).
https://magazynauto.pl/wiadomosci/audi-rozszerzy-oferte-funkcji-na-zadanie-mimo-ze-klienci-ich-nie-lubia-o-czym-przekonalo-sie-bmw,aid,3648Turbodiesle wciąż trzonem oferty
Gama Q7 składa się z widlastych turbodoładowanych silników sześciocylindrowych 3.0 (dwa diesle, jeden benzynowy) z układem mikrohybrydowym oraz benzynowej jednostki 4.0 V8 (SQ7). Wszystkie warianty mają napęd na cztery koła oraz 8-biegową przekładnię automatyczną. Oto podstawowe dane wszystkich wersji:
- 45 TDI : turbodiesel, 3.0 V6, 231 KM, 500 Nm, 0-100 km/h w 7,1 s, prędkość maksymalna 226 km/h, średnie zużycie paliwa 7,8-8,4 l/100 km
- 50 TDI : turbodiesel, 3.0 V6, 286 KM, 600 Nm, 0-100 km/h w 6,1 s, prędkość maksymalna 241 km/h, średnie zużycie paliwa 7,8-8,4 l/100 km
- 55 TFSI: benzynowy, turbo, 3.0 V6, 340 KM, 500 Nm, 0-100 km/h w 5,6 s, prędkość maksymalna 250 km/h, średnie zużycie paliwa 10,1-11,0 l/100 km
- SQ7 TFSI: benzynowy, turbo, 4,0 V8 (z funkcją odłączania połowy cylindrów przy niewielkim obciążeniu), 507 KM, 770 Nm, 0-100 km/h w 4,1 s, prędkość maksymalna 250 km/h, średnie zużycie paliwa 12,0-12,7 l/100 km





