Miejski elektryk od Hyundaia już oficjalnie trafił do Polski. Dowiedzieliśmy się, że w fazie testów zaskakiwał przestronnością wnętrza. Producent pochwalił się również solidnym akumulatorem i szybkim ładowaniem pojazdu – poznaliśmy też cenę nowego INSTERA.
Hyundai Motor ostatni okres może zaliczyć do obfitych. Popularny producent motoryzacyjny w ostatnim czasie testował nową technologię, która w znaczący sposób zwiększa produktywność zakładów. Rozbudowę europejskich centrów badawczo-rozwojowych również zaliczyć możemy do sporych zmian – ma ona bowiem przyczynić się do przyspieszenia rozwoju zrównoważonej mobilności. Tym razem jednak raz jeszcze wracamy już do segmentu samochodów.
Nowy Hyundai INSTER, najmniejszy elektryk w ofercie marki, oficjalnie zadebiutował w Polsce. Model był testowany przez dziennikarzy z Polski, Czech i Słowacji podczas jazd prasowych zorganizowanych w okolicach Pragi. Największą furorę zrobiło wnętrze, które jak na kompaktowy rozmiar nadwozia było całkiem spore.
Miejski elektryk od Hyundaia – co warto wiedzieć o nowym INSTERZE?
Testowane egzemplarze wyposażono w większy akumulator o pojemności 49 kWh i silnik o mocy 115 KM. Przy połączeniu z 15-calowymi kołami deklarowany zasięg wynosi 375 km wg WLTP. Zużycie energii ma sięgać około 11 kWh/100 km, co plasuje INSTER-a wśród najbardziej efektywnych samochodów miejskich. Model występuje także w wariancie z mniejszym akumulatorem (42 kWh) i silnikiem 97 KM.
Podczas jazd testowych potwierdzono możliwość jeszcze niższego zużycia energii w warunkach miejskich i lokalnych. Jeden z pojazdów zużył niespełna 10 kWh/100 km mimo czterech osób na pokładzie. Jak możemy wyczytać w komunikacie producenta INSTER dobrze radził sobie na stromych podjazdach i skutecznie odzyskiwał energię przy zjazdach.
Pod względem dynamiki jazdy INSTER oferuje przyzwoite osiągi – sprint do setki zajmuje mu od 10,7 do 11,7 sekundy, w zależności od wersji, tak więc mniej wymagający kierowcy powinni być usatysfakcjonowani. Wersje z 15-calowymi kołami zapewniają wyższy komfort, natomiast 17-calowe felgi poprawiają wygląd zewnętrzny. Masa własna pojazdu wynosi z kolei 1360 kg.
Kabina kierowcy została wyposażona w prosty i intuicyjny system infotainment, wiele funkcji dostępnych jest przez fizyczne przyciski. Znalazło się tez miejsce dla kilku trybów jazdy, które wybiera się z poziomu kierownicy. INSTER obsługuje Android Auto i Apple CarPlay przez złącze przewodowe. Wrażenie robi ładowanie – od 10 do 80% baterii można uzupełnić w zaledwie 30 min dzięki mocy do 85 kW.
A jak sytuacja z ceną?
Sami musicie przyznać, że Hyundai INSTER to samochód, który ma stosunkowo dużo do zaoferowania kierowcom. Jasne, nie został przystosowany do jazdy rajdowej, aczkolwiek do miasta czy podróży wydaje się solidnym wyborem. Polacy mogą go od teraz kupić już od 99 000 zł.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Dodaj komentarz