Maserati prezentuje nowe GranCabrio w wersji elektrycznej
Maserati GranCabrio Folgore w wersji elektrycznej idzie po śladach spalinowca, ale jest kilka różnic.
Mowa tu m.in. o pewnych optymalizacjach związanych z aerodynamiką. W ramach przebudowy samochód został wyposażony w nowy przedni zderzak i zmienioną osłonę chłodnicy. Kupujący otrzymają również felgi w rozmiarze 20 i 21 cali, które można wyposażyć w opony o niskim oporze toczenia.
Elektrycznie składany dach zamyka się w 14 sekund przy prędkości 50 km/h. Dach będzie dostępny w pięciu kolorach – Nero, Blue Marine, Titan Grey, Greige i Granata. Klienci będą mogli zamówić opcjonalny wiatrołap, aby zminimalizować podmuchy wiatru w kabinie.
A jeśli już mowa o kabinie, to znajdziemy tam cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,2 cala oraz system informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 12,3 cala.
Dostrzec można również podgrzewaną, spłaszczoną u dołu kierownicę z łopatkami ze szczotkowanego aluminium. Inne funkcje obejmują standardowy ocieplacz na szyję, system audio Sonus Faber i zegar cyfrowy.
Wnętrze można w szerokim zakresie dostosować do indywidualnych potrzeb i można je wyposażyć w ekologiczne materiały, takie jak Econyl. Jest to materiał z sieci rybackich i dywanów pochodzących z recyklingu.
Polecamy
Maserati GranCabrio Folgore - kabriolet z trzema silnikami
A jak wygląda kwestia napędu? Otóż, pod karoserią schowano akumulator o pojemności 92,5 kWh, który zasila trójsilnikowy układ napędowy. Ten ostatni łączy silnik elektryczny zamontowany z przodu z dwoma umieszczonymi z tyłu.
Dzięki takiej konfiguracji, auto dysponuje napędem na wszystkie koła. Łączna moc auto to 829 KM i 1350 Nm momentu obrotowego. Dzięki imponującej mocy GranCabrio może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 290 km/h. Co ważniejsze, zasięg ma wynosić od 419 do 447 km.
Właściciele będą mieli do dyspozycji cztery różne tryby jazdy, znane jako GT, Sport, Corsa i Max Range. Większość z nich jest oczywista, ale tryb GT jest trybem domyślnym i zapewnia tradycyjne wrażenia z jazdy w ramach granturismo.
Cena nowego Maserati GranCabrio Folgore zaczyna się od 220 tys. euro.
Maserati Vita Power Maserati Tridente - nowa luksusowa motorówka z napędem elektrycznym
Nowy elektryczny kabriolet Maserati to nie jedyna wiosenna premiera. Włoska marka zaprezentowała także elektryczną motorówkę - Vita Power Maserati Tridente.
By stworzyć to cudo, Maserati połączyło siły z Vita Power, producentem łodzi, którego celem jest rewolucjonizowanie żeglarstwa poprzez zastosowanie w pełni elektrycznych układów napędowych. Nowa łódź Maserati Tridente łączy innowację morską Vita z kultowym włoskim designem i podejściem Maserati do luksusu.
Vita Maserati Tridente to całkowicie elektryczna łódź motorowa, wyposażona w dwa silniki w połączeniu z akumulatorem o pojemności 253 kWh, która zapewnia szacunkowy zasięg do 70 mil morskich i maksymalną moc ponad 600 KM.
Na łodzi może przebywać maksymalnie 8 osób. Jest tu taras słoneczny, strefa kąpielowa z prysznicem oraz zamknięta kabina z koją i toaletą.
Vita Maserati Tridente została stworzona z myślą o jednodniowych rejsach po jeziorach lub wybrzeżach.
Konstrukcja łodzi została wykonana z włókna węglowego firmy Hodgdon Yachts, a kształt kadłuba jest unikalny dla Maserati Tridente.
Cena jachtu zaczyna się od 2,5 mln euro.
Polecamy