Europejskie stowarzyszenie samochodowe skarży się na brak stacji ładowania

2 tygodni temu

Europejski przemysł motoryzacyjny ostrzega przed rosnącą luką między liczbą publicznych stacji ładowania a liczbą nowych samochodów elektrycznych. Sprzedaż samochodów elektrycznych w UE rosła trzykrotnie szybciej niż liczba nowo zainstalowanych stacji ładowania w latach 2017–2023, podało w poniedziałek europejskie stowarzyszenie samochodowe Acea. Istnieje niepokojąca rozbieżność pomiędzy wymaganą liczbą publicznych stacji ładowania a liczbą, która będzie istnieć w przyszłości.

Niemcy przez cały czas radzą sobie stosunkowo dobrze na tle UE. Prawie dwie trzecie stacji ładowania w UE koncentruje się w trzech krajach: Niemczech, Francji i Holandii . Według Acei istnieje korelacja między dobrą infrastrukturą ładowania a liczbą sprzedanych nowych samochodów elektrycznych. Niemcy, Francja, Holandia i Włochy znajdują się w pierwszej piątce państw UE pod względem liczby sprzedanych nowych samochodów elektrycznych i liczby istniejących punktów ładowania.
Według Acea co roku instaluje się w tej chwili około 150 000 stacji ładowania. Według szacunków Komisji Europejskiej potrzeba 440 tys. rocznie, aby wystarczyło do 2030 r. Branża motoryzacyjna zakłada nawet, iż do 2030 roku potrzebnych będzie 1,2 miliona nowych punktów ładowania rocznie. Przejście na coraz większą elektromobilność ma pomóc UE w realizacji celów klimatycznych.
Idź do oryginalnego materiału