Europejski rynek samochodowy przez cały czas rośnie

2 tygodni temu

Rynek samochodowy w Unii Europejskiej (UE) ponownie wzrósł w październiku. W ubiegłym miesiącu zarejestrowano łącznie 916 609 nowych samochodów osobowych, o 5,8% więcej niż rok wcześniej, jak ogłosiło we wtorek w Brukseli Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA).

W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy roku zarejestrowano około 8,97 miliona nowych samochodów, o 1,4% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Stowarzyszenie napisało jednak, iż jest to wciąż wynik daleki od poziomu sprzed pandemii koronawirusa.

Udział samochodów wyłącznie elektrycznych wzrósł z 13,2 do 16,4% w ciągu dziesięciu miesięcy. To plasuje pojazdy elektryczne na trzecim miejscu, za samochodami hybrydowymi z nieco ponad jedną trzecią udziału w rynku i pojazdami benzynowymi z nieco ponad jedną czwartą. Z kolei rynek samochodów z silnikiem Diesla załamał się o prawie jedną czwartą, a samochody z silnikiem Diesla stanowią w tej chwili nieco ponad 9% rynku.

Pionier samochodów elektrycznych, Tesla, nie jest w stanie wykorzystać wzrostu na rynku pojazdów elektrycznych: sprzedaż ponownie spadła w październiku. W zeszłym miesiącu Tesla zarejestrowała w UE 5647 nowych samochodów, o 48% mniej niż w październiku 2024 roku. Do tej pory w tym roku sprzedaż spadła o 39%.

Grupa Volkswagen pozostaje niekwestionowanym liderem rynku w UE , a jej marki odnotowały w październiku wzrost o 7,9%. Jednak producent samochodów sportowych Porsche, również należący do Grupy VW, odnotował spadek o 28%. Marki Grupy BMW zarejestrowały o 8,7% więcej samochodów, a Mercedes-Benz odnotował wzrost o 2,0%. Grupa Stellantis, do której należą takie marki jak Peugeot, Citroën, Fiat i Opel, odnotowała wzrost o 6,6%.
Idź do oryginalnego materiału