Jeśli Toyota RAV4 nie wchodzi w grę, to można sobie kupić taniej SUV-a z napędem 4×4 i napędem hybrydowym. Gabarytowo jak hit Toyoty oszczędza względem konkurenta ponad 21 000 zł. To dzięki promocji, która obniża cenę o 30 000 zł dobrej alternatywy, którą znajdziemy w ofercie Forda.
SUV Forda gabarytowo jak Toyota RAV 4 jest tak samo niezawodny
Jeśli liczy się cena i Toyota RAV4, choć w promocji jest poza budżetem, to Ford ma dobrą alternatywę w postaci solidnego SUV-a. Kuga to tak samo solidna propozycja, która da więcej euforii z prowadzenia i na dodatek ma nowy cennik uwzględniający pięciocyfrowy rabat niezależnie od wersji i opcji mechanicznej.
Jeśli samochód elektryczny to wciąż opcja, której nie bierzesz pod uwagę, to warto pomyśleć o mechanice hybrydowej. To pierwszy wybór wielu kierowców, bo pozwala generować oszczędności i pochwalić się nabierającą dziś znaczenia etykietą eko.
Nie jest tajemnicą, iż Toyota specjalizowała się w tego typu mechanice od lat, zanim stała się modna.W związku z tym bezdyskusyjnie najwięcej na tym zyskuje. Widać to słupkach sprzedaży, które rosną dzięki bogatemu katalogowi modeli od kompaktów po SUV-y. Jednak Ford i pozostali rywale dostrzegli w mechanice hybrydowej żyłę złota i Toyota nie jest jedyną opcją.
Ford Kuga pozostaje do wyboru z mechaniką HEV i PHEV. To dobra opcja, jeżeli silnik benzynowy nie wchodzi w grę, która łączy w sobie wydajność, atrakcyjną cenę i solidność. Na takim zakupie oszczędzamy teraz choćby ponad 30 000 zł, a dostajemy SUV-a z przestronną kabiną i bagażnikiem oferującym od 420 do 1517 litrów pojemności.
Tańszy niż Toyota RAV4 Kuga nie rezygnuje z mocy i wydajności
Ford Kuga FHEV to model nie tylko wielkością blisko Toyoty RAV4. To dlatego, iż podobnie jak japoński model cieszy się zasłużoną opinią niesprawiającego problemów. Klasyczna hybryda, która łączy 2,5-litrowy silnik z automatyczną skrzynią biegów eCVT, może pokonać choćby do 900 kilometrów na jednym zbiorniku paliwa. Ponadto samochód o mocy 180 KM potrafi wygenerować do 64 procent czystej jazdy z napędem elektrycznym w mieście. Kuga FHEV 4×4 dysponuje mocą 183 KM. W efekcie przyspiesza do 100 km/h w 8,3 sekundy, a średnie zużycie paliwa to choćby 5,7 l/100 km. Wydajny i funkcjonalny model Forda w tej konfiguracji rozpędza się do 196 km/h.
Hybryda typu plug-in Ford Kuga pozwala pokonać do 88 km przy zerowej emisji spalin po całkowitym naładowaniu. Ten rodzaj mechaniki jest w sam raz dla tych, którzy często pokonują krótsze trasy, ale chcą mieć w odwecie rezerwę w postaci konwencjonalnego silnika na wypady za miasto i dalsze trasy. Taki zestaw generuje moc 243 KM. Nie przeszkadza zatem fakt, iż nie ma znaczka Toyoty, jeżeli wystarczy mu 7,3 sekundy, by osiągnąć prędkość 100 km/h i pojedzie z maksymalną prędkością 200 km/h. Ile teraz zapłacimy za rywala RAV4?
Dzięki obniżce cen rywal Toyoty zmienia zasady gry
W cenie od 154 620 (FHEV) lub 161 620 zł (PHEV) może stanowić świetną opcją dla poszukujących wydajności i technologii. Model Forda nie rezygnuje także z komfortu i jakości. Najtańszy Ford Kuga Titanium FHEV oszczędza 30 500 zł i pozwala cieszyć się mocą 180 KM i bezstopniową automatyczną skrzynią biegów. Poziom wyposażenia obejmuje m.in.:
– 17” obręcze kół ze stopów lekkich,
– czujniki parkowania – z przodu i z tyłu oraz kamerę ułatwiająca parkowanie tyłem,
– reflektory Full LED i tylne światła w technologii LED,
– system nawigacji satelitarnej Ford SYNC 4 z 13.2” ekranem dotykowym,
– tempomat,
– Ford KeyFree,
– bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto i bezprzewodową ładowarkę do telefona,
– tylną przesuwaną kanapę,
– skórzaną kierownicę,
– system nawigacji satelitarnej Ford SYNC 4 z 13.2” ekranem dotykowym,
– klimatyzację dwustrefową z automatyczną regulacją temperatury oraz wiele systemów wsparcia i bezpieczeństwa,
– relingi bagażnika dachowego w kolorze czarnym,
– systemy wspomagania jazdy np. Driver Alert- system monitorowania koncentracji kierowcy.
Duży rabat pozwala sięgnąć po wyższe poziomy wyposażenia Forda Kuga tj. ST Line, ST-Line X, Active X, Sound Edition. Z mechaniką FHEV każdy oszczędza 30 500 zł, a oferuje znacznie więcej technologii i komfortu. Ponadto taki wybór pozostawia nam w kieszeni względem modelu Toyoty ponad 21 000 zł. To jeżeli mówimy tylko o najtańszych wariantach tych dwóch SUV-ów. Ford Kuga podobnie jak Toyota zapewnia wydajność i spokój ducha. To dobry wybór dla kierowców preferujących bardziej dynamiczną jazdę, precyzyjne prowadzenie i nowoczesny design.