Estafette, Goelette i Trafic – nowe dostawcze Renault

1 miesiąc temu

Estafette, Goelette i Trafic – trzy nazwy oznaczające trzy bardzo różne charaktery, których DNA jednocześnie się uzupełniają. To ucieleśnienie współpracy pomiędzy Flexis, niezależnym przedsiębiorstwem założonym przez Grupę Renault, oraz Grupą Volvo i Grupą CMA CGM. Nowa gama w 100% elektrycznych furgonów E-Tech została stworzona w odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby klientów biznesowych.

Dzięki zastosowaniu nowej platformy typu „deskorolka” w połączeniu z architekturą SDV, oferowane rozwiązania – w formie samochodów dostawczych zarazem kompaktowych, przestronnych i dopasowujących się do potrzeb – będą przystosowane do wsparcia klientów w transformacji energetycznej i technologicznej. Nowa platforma stanowi postęp w projektowaniu inteligentnych samochodów za sprawą swojej elastyczności, ergonomii i łączności. Oferuje niemal nieskończone możliwości dostosowania czy redukcji kosztów użytkowania, a przy tym gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa i wydajności.

Renault Trafic E-Tech electric: nowoczesna i funkcjonalna stylistyka

Renault Trafic, samochód dostawczy wyprodukowany w ponad 2,5 miliona egzemplarzy od 1980 roku, to prawdziwa legenda. Jego czwarta generacja jest kontynuacją tego sukcesu. Renault Trafic E-Tech electric wyróżnia się nowoczesnymi proporcjami i jednobryłowym designem nadwozia o organicznym i dynamicznym kształcie. Za sprawą zmniejszonego zwisu przedniego i wydłużonego rozstawu osi koła mogły zostać umieszczone na samych końcach samochodu. Wszystko to w celu zmaksymalizowania przestrzeni wewnętrznej przy zachowaniu promieniu skrętu takiego jak w Renault Clio.

Wysokość poniżej 1,9 m umożliwia łatwy wjazd na parkingi podziemne. Sylwetka modelu w pełni wpisuje się w nowe kanony stylistyczne Renault, które charakteryzują się płynnymi, a zarazem uporządkowanymi liniami. Technologiczny charakter samochodu podkreśla centralny motyw z przodu. To podświetlana listwę górną oraz umieszczone po bokach światła do jazdy dziennej. To wszystko uwydatnia nowoczesny charakter i styl high-tech modelu. Na środku listwy uwagę przyciąga podświetlane logo.

Linię boczną nadwozia zaprojektowano tak, aby kojarzyła się z wyraźnym dynamizmem. Wprowadza subtelną animację wizualną, potęgującą wrażenie ruchu i energii choćby podczas podstoju. Z tyłu samochód prezentuje wysoką, harmonijnie pasującą do bocznych szyb linię, asymetryczne drzwi dwuskrzydłowe o mocno zarysowanych krzywiznach oraz optymalizujący aerodynamikę spojler z deflektorami. Tylne światła wyróżniają się unikatowym, charakterystycznym układem, który zostaje uwydatniony przez trójwymiarowy relief, dodający stylistyce oryginalności i wyrafinowania.

Solidność konstrukcji wizualnie podkreślają czarne osłony dolnej części nadwozia o ziarnistej fakturze, takie jak przednie i tylne zderzaki oraz dolne elementy drzwi, które dają wrażenie trwałości i gotowości do codziennego, intensywnego użytkowania.

Renault Goelette E-Tech electric: samochód wszechstronny

Goelette, historyczny samochód dostawczy marki Renault, pojawił się na drogach w 1956 roku i produkowano go przez 10 lat. Dzięki możliwości przekształcania ten solidny i wytrzymały model stał się jednym z najpopularniejszych samochodów dostawczych dla flot i małych firm usługowych o specyficznych wymaganiach.

Renault Goelette E-Tech electric jest dostępne w trzech wersjach: podwozie z kabiną, skrzynia i wywrotka. Daje tym samym szeroki wachlarz możliwości budowy samochodów modyfikowanych.

Poprzez pełne wykorzystanie nowej, inteligentnej i elastycznej architektury oferowanej przez nową generację przednia część nadwozia Goelette E-Tech electric została ujednolicona aż do słupka B, identycznie jak w modelu Trafic E-Tech electric. Tylną część, bez wyposażenia, zaprojektowano w taki sposób, aby można było ją wyposażać i personalizować dzięki elementom konstrukcyjnym, w których można umieścić „box” lub inne konfiguracje według potrzeb użytkowników.

Tylne światła, stanowiące połączenie funkcjonalności i elegancji, podkreślają ogólną stylistykę samochodu. Renault Goelette E-Tech, dostępne w wersjach ze stopniem lub bez, opracowano tak, aby dostosować się do każdej sytuacji, zachowując praktyczny i nowoczesny charakter.

Renault Estafette E-Tech electric: stworzone do jazdy po nowoczesnym mieście

Estafette E-Tech to nowa, współczesna interpretacja legendarnego samochodu dostawczego Renault z lat 60., dostosowana do wymagań nowoczesnej logistyki miejskiej. W latach 1959–1980 powstało ponad pół miliona sztuk modelu o kultowej nazwie Estafette, która dla kilku pokoleń stała się symbolem samochodu dostawczego. Stylistyka w dużej mierze nawiązuje do modelu Renault Estafette Concept, zaprezentowanego we wrześniu ubiegłego roku.

Kompaktowe wymiary – długość 5,27 m i szerokość 1,92 m – ułatwiają manewrowanie w mieście. Wysokość wynosząca 2,6 m pozwala osobie o wzroście do 1,9 m na wygodne przemieszczanie się w przestrzeni ładunkowej. Zapewnia także płynny ruch między kokpitem i strefą załadunku. Podobnie jak w przypadku modelu Trafic E-Tech electric, wyjątkowa zwrotność samochodu gwarantuje niesamowitą szybkość reakcji w wąskich uliczkach i gęsto zabudowanych obszarach miejskich.

Renault Estafette E-Tech, inspirowane designem modelu Trafic E-Tech electric, wyróżnia się dużą, trzyczęściową przednią szybą. Oferuje ona panoramiczny widok i zwiększa bezpieczeństwo oraz komfort prowadzenia. Bardzo nowoczesny przód samochodu ozdobiono charakterystycznym układem świateł. To listwa świetlna ze zintegrowanymi światłami dziennymi, położonymi idealnie w jednej linii. Podkreśla ona technologiczną stylistykę modelu. Z kolei logo Renault dodaje całości prostoty i elegancji.

Renault Estafette E-Tech electric wyposażono w funkcje stworzone z myślą o klientach biznesowych pracujących w środowisku miejskim. To przede wszystkim chowane, boczne drzwi przesuwne ze zintegrowaną, niewidoczną prowadnicą zapewniającą płynne otwieranie. Stopnie boczne po obu stronach poprawiają ergonomię użytkowania dzięki łatwiejszemu wsiadaniu i wysiadaniu z samochodu. Jednoczęściowa kurtyna przesuwna z tyłu umożliwia optymizację przestrzeni ładunkowej, a stopień ze stali nierdzewnej podkreśla solidny, technologiczny charakter samochodu. Czarne osłony o ziarnistej fakturze w górnej i dolnej części nadwozia wizualnie zmniejszają wysokość samochodu. Nadają mu także dynamiczny, nowoczesny wygląd. Elementy te wzmacniają również solidność nadwozia i stanowią idealną ochronę podczas intensywnego użytkowania w mieście.

Już w 2026 roku

Nowa gama samochodów będzie produkowana w fabryce w Sandouville we Francji i pojawi się na rynku w 2026 r. Bardziej szczegółowe informacje Renault przedstawi w nadchodzących miesiącach.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Idź do oryginalnego materiału