Kolejny raz gdyński salon Mercedes-Benz BMG Goworowski zamienił się w oazę luksusu i przepychu spod znaku podwójnego M. Po raz drugi w tym roku odbyło się tam wydarzenie związane z marką Maybach, tym razem z dodatkiem spod znaku AMG. Premierowo, po raz pierwszy na Pomorzu, pokazano w Gdyni model SL PureSpeed. Imponująca, wyścigowa konstrukcja typu speedster z drogową homologacją, odwołująca się do najlepszych wyników Mercedesa w motorsporcie sprzed dziesiątek lat. W imprezie uczestniczyło blisko 200 zaproszonych gości – w większości, przedstawicieli dużego biznesu, nie tylko z Pomorza.
Gdyński salon Mercedesa w momencie otwarcia był największym i najbardziej reprezentacyjnym przedstawicielstwem marki w Polsce. Do dzisiaj wyrażania się architekturą i rozmachem wydarzeń, które się tam odbywają.
Nie inaczej było we wtorek 25 listopada podczas Maybach Evening. Przepełnione luksusem i przepychem wydarzenie przyciągnęło biznesową i towarzyską elitę do salonu przy Łużyckiej 9. Gościom zaprezentowano 3 egzemplarze spod znaku Mercedes-Maybach – sztandarową limuzynę S680 z silnikiem V12, imponującego SUV’a w rozmiarze XXL GLS 600 Night Series oraz Mercedes-Maybach’a SL 680 Monogram Series.
Geneza Maybach’a
Wilhelm Maybach to niemiecki konstruktor, inżynier i specjalista od silników. To on, wspólnie z Gottlibem Daimlerem rozpoczęli tworzenie pierwszego automobilu. Historia jest zawiła i finalnie znamy opowieść do Gottlibie i Karlu Benz, którym przypisuje się stworzenie samochodu, ale udział Wilhelma Maybacha jest w całym tym procesie niebagatelny.
Fot. Igor Podsiadło (BMG Goworowski)Maybach Motorenbau narodziło się w 1909 roku. Wilhelm wraz z synem Carlem założyli to przedsiębiorstwo, wyspecjalizowane w konstruowaniu silników do sterowców Zeppelin. Po 1918 roku, wraz z postanowieniami traktatu wersalskiego, Niemcy otrzymały zakaz produkcji lotniczych, więc panowie spojrzeli przychylnym okiem w stronę motoryzacji. Spektakularnego sukcesu nigdy nie osiągnęli i nigdy nie dogonili rozpędzonej lokomotywy, jaką już wówczas był Mercedes. Zapisali się jednak w kartach historii motoryzacji tworząc wyjątkowe, szybkie i luksusowe samochody.
Historia ta formalnie zakończyła się w 1960 roku, wraz ze śmiercią syna Wilhelma, Carla Maybacha. Wówczas firma Maybach trafiła do Mercedesa. Ten zwlekał 37 lat z jej użyciem, mając świadomość wyjątkowości tej marki. W kategoriach luksusu, mowa tu o jednym z najpotężniejszych nazwisk w historii światowej motoryzacji – obok Henry’ego Royce’a, i Charlsa Rolls’a i właśnie Wilhelm’a Maybach’a.
Pierwszy nowożytny Maybach to bliźniacze modele 57 i 62 z 2002 roku, różniące się rozstawem osi. Pierwszy był wersją krótką, którą jeszcze wypadało prowadzić samemu. Drugi, 62 to już przedłużona ultraluksuowa limuzyna dedykowana jeździe z szoferem. Co interesujące ostatnia fabrycznie nowa sztuka tego samochodu na świecie została sprzedana… właśnie w Gdyni, w BMG Goworowski. Był to egzemplarz 62 S z ceną katalogową ponad 3 miliony złotych.
W 2014 roku Mercedes wcielił Maybach’a jeszcze bardziej w swoje struktury, nadając mu nazwę Mercedes-Maybach i trwa to do dzisiaj.
Nieoczekiwana gwiazda wieczoru – Mercedes-AMG SL PureSpeed
Gwiazdą wieczoru nie zostały jednak samochody sygnowane logiem MM (od Maybach Motorenbau, następnie Maybach-Manufaktur, aż do obecnego Mercedes-Maybach).
Po prezentacji tych najbardziej luksusowych aut w gamie, przyszedł czas na gwiazdę wieczoru, która przybyła wprost z „sekretnego garażu BMG”, znanego w social mediach pod hashtagiem #secretgarageBMG.
Fot. Igor Podsiadło (BMG Goworowski)Był to jeden z 250 wyprodukowanych egzemplarzy bezkompromisowego, sportowo-wyczynowego modelu SL PureSpeed. Jest to samochód typu speedster, bez przedniej szyby i dachu. Do napędu wykorzystano 4,0-litrowy silnik V8 bi-turbo AMG o mocy maksymalnej 585 KM, z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 800 Nm.
Dostępne są do niego dwa aerodynamicznie zoptymalizowane kaski. Występują w kolorze samochodu i posiadające system komunikacji interkomowej. Kaski pozwalają kierowcy i pasażerowi na sprawną komunikację, choćby przy dużych prędkościach. Dodatkową funkcją jest możliwość sparowania telefonów z systemem interkomowym, dzięki czemu kierowca i pasażer mogą rozmawiać przez telefon i słuchać muzyki przez głośniki kasków.
Katalogowa cena to około 1 milion euro netto. Dealer BMG Goworowski ma alokacje na sprzedaż dwóch egzemplarzy Mercedesa-AMG SL PureSpeed. Jeden z nich, wciąż jest dostępny.
Fot. Igor Podsiadło (BMG Goworowski)Wtorkową imprezę poprowadził mocno motoryzacyjny duet w postaci Chantelle Komorowskiej, Event Menager’a BMG Goworowski i dziennikarza motoryzacyjnego Marcina Wiły.
Partnerami wydarzenia były marki: Berg’s, Optyk Kochański, Jubiler Pluciński i Conrad Shipyard.

3 godzin temu














